Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι τουρίστες πάρτι από το Ηνωμένο Βασίλειο εξακολουθούν να επισκέπτονται το Άμστερνταμ.
Η εκστρατεία «Μείνετε Μακριά» (Stay Away) που ξεκίνησε στις αρχές του τρέχοντος έτους -για να αποθαρρύνει τον «ασεβή τουρισμό»- δεν κάνει την πόλη λιγότερο ελκυστική, γράφει ο δήμος στην πρώτη αξιολόγηση της.
Ωστόσο, η καμπάνια αναπτύσσεται περαιτέρω και επεκτείνεται σε άλλες χώρες καθώς και σε όλη την Ολλανδία.

Η εκστρατεία βοήθησε στην ανάδειξη του ζητήματος του overtourism και συγκέντρωσε την προσοχή τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο.
Παρακολουθείται με μεγάλο ενδιαφέρον σε αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις. Όπως υπογραμμίζεται «ποτέ στο παρελθόν δεν υπήρξε εκστρατεία που να δείχνει ξεκάθαρα ότι ένας συγκεκριμένος τύπος επισκέπτη, είναι ανεπιθύμητος».

Η δράση έχει αλλάξει εν μέρει την εικόνα των τουριστών για το Άμστερνταμ και ιδιαίτερα την προσέγγιση στο κέντρο της πόλης. Με αυτόν τον τρόπο, οι ταξιδιώτες γνωρίζουν περισσότερο τους κανόνες. Ωστόσο, αρκετοί Βρετανοί φαίνεται να αγνοούν ποιοι ακριβώς νέοι περιορισμοί υπάρχουν.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ ορισμένων βρετανικών Μέσων ενημέρωσης ο αριθμός των τουριστών από το Ηνωμένο Βασίλειο στο Άμστερνταμ έχει μειωθεί 22% σε σύγκριση με το 2019 και το συνέδεσαν με την εκστρατεία.
Όμως η καμπάνια δεν φαίνεται να παίζει ρόλο σε αυτό. Η πτώση οφείλεται πιθανώς στο ότι τα ταξίδια στην Ευρώπη έχουν γίνει πολύ πιο ακριβά για τους Βρετανούς.

Η εκστρατεία, αντιμετωπίστηκε με σκεπτικισμό τόσο από τους ντόπιους όσο και από τους τουρίστες, οι οποίοι εξέφρασαν αμφιβολίες για τον αντίκτυπο της.
Η μείωση των επισκεπτών είναι αισθητή για τους επιχειρηματίες -ιδιαίτερα σε καφέ και παμπ- στο κέντρο της πόλης.

Η καμπάνια εισέρχεται τώρα στη δεύτερη φάση της. Από τις αρχές του 2024, ο δήμος θα διερευνήσει με πιο αποτελεσματικό τρόπο τον περιορισμό όχλησης από τους τουρίστες. Η εκστρατεία θα απευθύνεται επίσης σε ταξιδιώτες από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και Ολλανδούς.

Ο δήμος ελπίζει όχι μόνο να μειώσει τον αριθμό των τουριστών πάρτι, αλλά να προσελκύσει αρχικά λιγότερους επισκέπτες.

Όπως υπογραμμίζεται «σε αντίθεση με πριν από δέκα χρόνια, τώρα βλέπουμε τον πολιτισμό, τη διαφορετικότητα, την τοπική οικονομία, τις διεθνείς εταιρείες και τις αρνητικές συνέπειες του υπερτουρισμού με έναν νέο τρόπο.
Η περαιτέρω ανάπτυξη και επικοινωνία μιας ρεαλιστικής και ελκυστικής εικόνας της πόλης και των κατοίκων του Άμστερνταμ είναι κεντρικής σημασίας τα επόμενα χρόνια».