Σύνταξη: tourismtoday.gr

Μετά την καθυστερημένη ανάκαμψη της πανδημίας των αεροπορικών εταιρειών στην Σκανδιναβία (Δανία, Νορβηγία, Σουηδία) η χωρητικότητα των αεροπορικών θέσεων αυξήθηκε θεαματικά το 2023.

Αυτή η διευρυμένη χωρητικότητα συνέβαλε στην άνοδο 26% στις ακαθάριστες κρατήσεις σύμφωνα με την Phocuswright, πολύ περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο ταξιδιωτικό τμήμα.

Οι προοπτικές μέχρι το 2027 είναι θετικές, με διψήφια ανάπτυξη να αναμένεται κάθε χρόνο καθώς οι Σκανδιναβοί ταξιδιώτες έχουν όρεξη για αποδράσεις.

Ενώ οι ακαθάριστες κρατήσεις αεροπορικών εταιρειών προβλέπεται να ξεπεράσουν τα προ-COVID επίπεδα έως το 2026, πολλοί παράγοντες απειλούν μια διαρκή ανάκαμψη.

Τι απειλεί την ανάκαμψη αεροπορικών εταιρειών στην Σκανδιναβία

Η SAS -ηγέτης της αγοράς- αγωνίστηκε για περισσότερο από μια δεκαετία με υψηλό κόστος και αδύναμη κερδοφορία, οδηγώντας την εταιρεία να καταθέσει αίτηση πτώχευσης τον Ιούλιο του 2022 στις ΗΠΑ καθώς αναζήτησε νέους ιδιοκτήτες μετά την πανδημία.

Μετά την εύρεση νέων επενδυτών σε μια κοινοπραξία των Castlelake, Air France-KLM, Lind Invest και της κυβέρνησης της Δανίας, η SAS αναμένει να βγει από το τροποποιημένο σχέδιο αναδιοργάνωσης του κεφαλαίου 11 μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του οικονομικού έτους 2024.

Με την Air France-KLM να κατέχει πλέον μερίδιο 20% στην αναδιαρθρωμένη SAS, η συμφωνία δείχνει πώς οι ευρωπαϊκοί παλαιοί αερομεταφορείς ενοποιούνται γύρω από τρεις μόνο παίκτες. Την Air France-KLM, τη Lufthansa και την IAG.

Παρόλο που οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους όπως η Ryanair, η Wizz Air και η Norwegian Air, συνεχίζουν να προκαλούν τις παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες, ο διευθύνων σύμβουλος της SAS υποβαθμίζει τον έντονο ανταγωνισμό από αυτές.

Ωστόσο, εάν οι low cost συνεχίσουν να κερδίζουν μερίδιο αγοράς, τα έσοδα του κλάδου θα είναι σχεδόν σίγουρα χαμηλότερα από τα προβλεπόμενα, με την προϋπόθεση ότι θα διατηρηθεί ο ίδιος όγκος (από την άποψη του αριθμού των πτήσεων).