Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η Κρακοβία της Πολωνίας είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς στην Κεντρική Ευρώπη.
Προσέλκυσε πάνω από 3 εκατομμύρια διεθνείς επισκέπτες ετησίως σε τακτική βάση πριν από την πανδημία Covid-19.

Η πιο μολυσμένη πόλη στον κόσμο

Ωστόσο, τώρα η πόλη αντιμετωπίζει ένα σοβαρό πρόβλημα που είναι πιθανό να επηρεάσει την τουριστική κίνηση της.

Η Κρακοβία ανακηρύχθηκε πρόσφατα η πιο μολυσμένη πόλη στον κόσμο. Συγκεκριμένα, στις 14 Δεκεμβρίου η συγκέντρωση σκόνης ξεπέρασε το 400%.

Η συζήτηση για τον αντίκτυπο της κακής ποιότητας του αέρα στην κατάσταση της Κρακοβίας ως δημοφιλούς τουριστικού προορισμού συνεχίζεται εδώ και τουλάχιστον μια δεκαετία.

Το 2013, υπήρχαν διαφημιστικές πινακίδες που έγραφαν “No Smoging, Please. One Life. One Krakow. One Click”.
Οι διαφημιστικές πινακίδες ενθάρρυναν τους ανθρώπους να υπογράψουν για την απαγόρευση της καύσης άνθρακα.

Ο δήμαρχος της Κρακοβίας Jacek Majchrowski, φοβόταν τότε ότι τέτοιες δραστηριότητες θα τρόμαζαν τους ξένους τουρίστες. Καθώς και ότι θα έβλαπταν τη φήμη της πόλης.

Το 2018, ο ξένος Τύπος έγραφε τακτικά για το θέμα της αιθαλομίχλης στην Πολωνία.
Περιγράφοντας την Κρακοβία ως τον πιο δημοφιλή ταξιδιωτικό προορισμό των τουριστών, αλλά και την πιο μολυσμένη πόλη της χώρας.

Επιπλέον, πριν από μερικά χρόνια Μέσα ενημέρωσης και τουρίστες από τις Σκανδιναβικές χώρες ισχυρίστηκαν ότι οι άνθρωποι που ταξίδεψαν στην Κρακοβία από την περιοχή είχαν συμπτώματα που σχετίζονται με την κακή ποιότητα του αέρα στην πόλη.

 

700 αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους

Στην πόλη υπάρχουν τώρα 700 αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους. Και η Κρακοβία, δεν χτίστηκε για τόσα πολλά αυτοκίνητα.
Η Κρακοβία εφαρμόζει τώρα πολιτική για να απομακρύνει τα ιδιωτικά αυτοκίνητα από το κέντρο. Και ορισμένοι δρόμοι είναι ανοιχτοί μόνο για κατοίκους, ποδηλάτες και σκούτερ.
Έχει επίσης λανσάρει ένα ηλεκτρικό δημόσιο δωρεάν σύστημα ποδηλάτων ως μέρος του έργου της ΕΕ για χαμηλές υδατάνθρακες.

Ένας άλλος πυρήνας του προβλήματος είναι οι ιδιοκτήτες μονοκατοικιών γύρω από την πόλη, οι οποίοι, σε μια προσπάθεια να εξοικονομήσουν χρήματα, θερμαίνονται με άνθρακα.

Σε αυτό το πλαίσιο, το Voivodeship της Μικράς Πολωνίας διέθεσε 13 εκατομμύρια ευρώ για την αντικατάσταση των λεβήτων άνθρακα.
Ο κανονισμός αυτός θα τεθεί σε ισχύ το 2023, ενώ η πόλη συνεχίζει να ασφυκτιά προς το παρόν.

Ο πρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού της Μικράς Πολωνίας, Grzegorz Biedroń, είναι δύσπιστος ως προς την αποτελεσματικότητα.
Και προβλέπει ότι «το πρόβλημα με την ποιότητα του αέρα θα έχει σοβαρές συνέπειες για τον τουρισμό της Κρακοβίας».