Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η ταξιδιωτική αγορά αναπτύσσεται σταθερά, αλλά ταυττόχρονα υφίσταται και σοβαρές αλλαγές, όπως αποκαλύπτουν οι τελευταίες έρευνες της Phocuswright και της Euromonitor που παρουσιάστηκαν στην ITB Berlin.

Σύμφωνα με την Mitra Sorrells από την Phocuswright, η ανάπτυξη στα ταξίδια θα συνεχιστεί στο εγγύς μέλλον, αλλά με βραδύτερο ρυθμό.

«Αναμένουμε ότι ο ακαθάριστος ετήσιος όγκος κρατήσεων θα φτάσει τα 2 τρις δολάρια έως το 2027», ανέφερε.

Οι μεγαλύτερες αυξήσεις αναμένονται στη Μέση Ανατολή και τη Λατινική Αμερική, ενώ οι ρυθμοί ανάπτυξης στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική είναι πιθανό να επιβραδυνθούν.

Το Facebook και το Instagram προηγούνται, αλλά το YouTube…προλαβαίνει

Οπως υπογράμμισε η Mitra Sorrells, το περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης γινόταν ολοένα και πιο σημαντικό κατά τον προγραμματισμό ενός ταξιδιού.

Στην Ευρώπη, το Facebook και το Instagram ήταν οι πιο συχνά χρησιμοποιούμενες πλατφόρμες, αλλά κανάλια όπως το Reddit και το YouTube ήταν επίσης όλο και πιο δημοφιλή για τον προγραμματισμό ταξιδιών.

«Στις ΗΠΑ, το YouTube έχει ήδη προσεγγίσει το Facebook και το Instagram», είπε, σημειώνοντας ότι αυτό άνοιξε εντελώς νέες ευκαιρίες στους παρόχους να χρησιμοποιήσουν τις πλατφόρμες για μάρκετινγκ.

Μια άλλη τάση ήταν η αυξανόμενη χρήση πρακτόρων τεχνητής νοημοσύνης, οι οποίοι φέτος όχι μόνο ήταν πιθανό να αναπτυχθούν, αλλά θα γίνονταν και σημαντικά πιο αποτελεσματικοί.

Συνολικές δαπάνες 5,5 τρις δολαρίων για ταξίδια

Στην σημασία της τουριστικής βιομηχανίας, επικεντρώθηκε η Caroline Bremner από το Euromonitor.

Τόνισε ότι οι συνολικές παγκόσμιες δαπάνες για τον εθνικό και τον διεθνή τουρισμό θα ανέλθουν σε 5,5 τρις δολάρια το 2025 και αναμένεται να αυξηθούν συνολικά 1,1 τρις δολάρια τα επόμενα πέντε χρόνια, με την ισχυρότερη ανάπτυξη να αναμένεται στα ταξίδια με τρένο.

 

Αυθεντικές εμπειρίες και περιπέτειες

Μια άλλη τάση είναι η επιθυμία για αυθεντικές εμπειρίες σε προορισμούς. Μερικές φορές είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας στον προγραμματισμό ενός ταξιδιού, περισσότερο και από την επιλογή προορισμού.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Caroline Bremner μίλησε για «τουρισμό με γνώμονα το πάθος», με όσο πιο αυθεντική και γνήσια είναι η εμπειρία, τόσο περισσότεροι παραθεριστές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν γι’ αυτήν.

Επεσήμανε επίσης τις τεράστιες αλλαγές που επιφέρουν οι καλύτερες εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, υπογραμμίζοντας ότι οι ταξιδιώτες της Gen Z -σχεδόν το ένα τρίτο όλων των τουριστών- εξακολουθούν να εκτιμούν την επίσκεψη σε ένα ταξιδιωτικό γραφείο.