Με επιφύλαξη αντιμετωπίζουν οι ταξιδιώτες τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, όσον αφορά το σχεδιασμό των ταξιδιών και τις κρατήσεις, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της National Research Goup.

Από τα στοιχεία της μελέτης προκύπτει πως:

  • το 51% των ταξιδιωτών ανησυχεί ότι τα ταξιδιωτικά εργαλεία που τροφοδοτούνται με τεχνητή νοημοσύνη θα αποτύχουν να προστατεύσουν επαρκώς τα προσωπικά του δεδομένα
  • το 49%, των ταξιδιωτών που έχουν χρησιμοποιήσει τεχνητή νοημοσύνη για τα ταξίδια του δηλώνει ότι είναι ένα πολύ αποτελεσματικό εργαλείο
  • το 81% δηλώνει ότι αν χρησιμοποιούσε τεχνητή νοημοσύνη για τον προγραμματισμό ενός ταξιδιού, θα ήθελε να ελέγξει ξανά όλες τις πληροφορίες  πριν λάβει αποιαδήποτε απόφαση.
  • το 77% των ταξιδιωτών δεν είναι πρόθυμο να επιτρέψει σε μια υπηρεσία τεχνητής νοημοσύνης να έχει πρόσβαση σε σημαντικά ταξιδιωτικά έγγραφα, όπως διαβατήριο ή βίζα.

Η έλλειψη εμπιστοσύνης παραμένει καθώς η AI αναπτύσσεται

Παρά την έλλειψη εμπιστοσύνης, ο ταξιδιωτικός κλάδος την εφαρμόζει ευρύτατα, σε σημείο που οι ταξιδιώτες μπορεί να μην συνειδητοποιούν καν, ότι χρησιμοποιούν ήδη μια υπηρεσία τεχνητής νοημοσύνης για να τους βοηθήσει να προγραμματίσουν ταξίδια.

Τα μεγαλύτερα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία, όπως το Kayak, το Expedia και το Trip.com, έχουν ήδη εφαρμόσει το ChatGPT για τις διαδικτυακές υπηρεσίες τους. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι σε θέση να επικοινωνεί με τους ταξιδιώτες και να βοηθά στο σχεδιασμό δρομολογίων, στην πρόβλεψη τιμών και πολλά άλλα.

Ορισμένα ταξιδιωτικά γραφεία, επίσης, έχουν στραφεί στη νέα τεχνολογία. Ο Stephen Scott, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του Travel Hub 365 και της εφαρμογής Odyssey Travel, χρησιμοποιεί προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης για να βοηθήσει στη δημιουργία δρομολογίων για ταξιδιώτες.

Το ζήτημα παραμένει μέχρι πού πρέπει να φτάσει η εφαρμογή. Αρκετοί είναι εκείνοι, ειδικά οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι, που πιστεύουν ότι δεν μπορεί να επεκταθεί για να αντικαταστήσει την εξατομίκευση και την ανθρώπινη αλληλεπίδραση.

Τα οφέλη της τεχνητής νοημοσύνης στα ταξίδια

Στην πραγματικότητα, οι ειδικοί στην τεχνολογία και οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι συμφωνούν ότι η τεχνητή νοημοσύνη στον κλάδο είναι ένα εργαλείο εξυπηρέτησης πελατών που αλλάζει το παιχνίδι και ότι μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλα οφέλη, όταν χρησιμοποιείται ως εργαλείο και όχι ως αντικατάσταση ανθρώπινων ρόλων.

«Η χρήση τεχνητής νοημοσύνης στον ταξιδιωτικό κλάδο είναι πιο διαδεδομένη από ό,τι γνωρίζουν πιθανώς οι περισσότεροι σύμβουλοι και καταναλωτές», δήλωσε η κ. Jennifer Walker, ιδιοκτήτρια του Jennifer Walker Travel. «Όλοι μας πιθανότατα έχουμε επικοινωνήσει σε μια διαδικτυακή συνομιλία για να λάβουμε βοήθεια, σχετικά με την αλλαγή μιας κράτησης, ή την αναζήτηση πτήσεων και καταλυμάτων. Το AI είναι εδώ και δεν φεύγει».

Ενώ όμως η τεχητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει σημαντικά τη δουλειά των ταξιδιωτικών συμβούλων, πολλοί εμφανίζονται συγκρατημένοι. Αν και δεν πιστεύουν ότι θα τους αντικαταστήσει,  ανησυχούν, ωστόσο, ότι οι σύμβουλοι που δεν θα αρχίσουν να την εφαρμόζουν μπορεί να βρεθούν σταδιακά εκτός αγοράς.