Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τα επαγγελματικά ταξίδια συνεχίζουν να ανακάμπτουν από την πανδημία, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου που δημοσιεύθηκαν από τον όμιλο International Consolidated Airlines (IAG), την Air France-KLM και Lufthansa Group. 

Οι κορυφαίοι όμιλοι αεροπορικών εταιρειών ανέφεραν όλοι μεγάλη ζήτηση για εταιρικά ταξίδια, κυρίως λόγω της συνεχιζόμενης χαλάρωσης των ταξιδιωτικών περιορισμών.

Καθώς η χωρητικότητα επιβατών πλησιάζει τα επίπεδα πριν από την πανδημία, η παραλλαγή Omicron του Covid-19 αποδείχθηκε ενοχλητική στις αρχές του τριμήνου, ενώ η συνεχιζόμενη σύγκρουση μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας και η επακόλουθη άνοδος στις τιμές των καυσίμων, εμπόδισαν την εντατικοποίηση των προσπαθειών.

IAG

Παρά το γεγονός ότι η IAG –Aer Lingus, British Airways, Iberia, Level και Vueling– ανέφερε «ισχυρή ανάκαμψη των επαγγελματικών ταξιδιών», είχε λειτουργική ζημία 731 εκατομμυρίων ευρώ για το πρώτο τρίμηνο.
Η χωρητικότητα επιβατών για το πρώτο τρίμηνο στο 65% των επιπέδων του 2019, από 58% το προηγούμενο τρίμηνο. Τα διαθέσιμα χιλιόμετρα θέσεων αυξήθηκαν επίσης σε 49,1 εκατομμύρια, από 14,8 εκατομμύρια το 2021.

Ο Luis Gallego Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου IAG, δήλωσε ότι οι προθεσμιακές κρατήσεις παραμένουν ενθαρρυντικές, με την premium αναψυχή να είναι το τμήμα με τις καλύτερες επιδόσεις και τα επαγγελματικά ταξίδια βρίσκονται στο «υψηλότερο επίπεδο από την έναρξη της πανδημίας».

«Όλα δείχνουν ότι θα είμαστε κερδοφόροι από το δεύτερο τρίμηνο και μετά και για ολόκληρο το έτος, είπε.
Αναμένουμε να επιτύχουμε το 80% της παραγωγικής ικανότητας του 2019 το δεύτερο τρίμηνο και το 85% το τρίτο τρίμηνο».
Αναγνώρισε επίσης τις συνεχιζόμενες προκλήσεις που σχετίζονται με «τη μεγαλύτερη κλιμάκωση σε δραστηριότητες στην ιστορία», υπογραμμίζοντας ότι ο όμιλος επικεντρώνεται επί του παρόντος στη βελτίωση των λειτουργιών και της εμπειρίας των πελατών.

Lufthansa

Η Lufthansa είδε τους επιβάτες αεροπορικών εταιρειών το πρώτο τρίμηνο να υπερτετραπλασιάζονται σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2021, οδηγώντας την εταιρεία να αυξήσει τη χωρητικότητα προς το τέλος του τριμήνου.

Ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε σε περισσότερα από 13 εκατομμύρια κατά τη διάρκεια του τριμήνου, σε σύγκριση με περίπου τρία εκατομμύρια ένα χρόνο πριν.

Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 171% σε ετήσια βάση σε επίπεδο ανάκαμψης 57% σε σύγκριση με το «επίπεδο πριν από την κρίση», σε περισσότερα από 45,6 εκατομμύρια διαθέσιμα θέσεις χιλιομέτρων.
Η Lufthansa ανέφερε ότι ο αριθμός των πτήσεων του πρώτου τριμήνου αυξήθηκε 230% σε ετήσια βάση σε πάνω από 135.500.

«Οι περιορισμοί στην εναέρια κυκλοφορία έχουν σε μεγάλο βαθμό ξεπεραστεί, δήλωσε ο Carsten Spohr Διευθύνων Σύμβουλος του Lufthansa Group.

Ιδίως οι τελευταίες εβδομάδες έδειξαν ξεκάθαρα πόσο μεγάλη είναι η επιθυμία των ανθρώπων να ταξιδέψουν.
Οι νέες κρατήσεις αυξάνονται από εβδομάδα σε εβδομάδα, μεταξύ των επαγγελματιών ταξιδιωτών, αλλά και για διακοπές και ταξίδια αναψυχής.»

Η εταιρεία προέβλεψε ότι ο όγκος των επαγγελματικών ταξιδιών του ομίλου αεροπορικών εταιρειών μέχρι το τέλος του έτους θα ανακάμψει σε περίπου 70% του επιπέδου πριν από την κρίση.

Τα έσοδα του πρώτου τριμήνου υπερδιπλασιάστηκαν σε ετήσια βάση σε 5,4 δις ευρώ, εκ των οποίων τα 3,8 δις ευρώ ήταν έσοδα από επιβάτες, αυξημένα κατά σχεδόν 150% από τα επίπεδα του πρώτου τριμήνου του 2021.
Ωστόσο, η εταιρεία ανέφερε καθαρή ζημία 584 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία ήταν περίπου το 44% της ζημίας που αναφέρθηκε ένα χρόνο πριν.

Air France-KLM

Παρά το «προκλητικό πλαίσιο», η Air France-KLM ανέφερε έσοδα 4,5 δις ευρώ πρώτου τριμήνου, τα οποία υπερδιπλασιάστηκαν σε σχέση με το προηγούμενο έτος και καθαρή ζημία 552 εκατομμύρια ευρώ.

Η εταιρεία ανέφερε δυναμικότητα α’ τριμήνου 75% των επιπέδων του 2019 για την ίδια περίοδο με απόδοση πάνω από τα επίπεδα του 2019. Ο συντελεστής φορτίου μεγάλων αποστάσεων του Μαρτίου ήταν 80% τόσο για την κατηγορία premium όσο και για την οικονομική κατηγορία.

Η εταιρεία ανέφερε ότι οι συνολικοί επιβάτες του πρώτου τριμήνου αυξήθηκαν περισσότερο από 200% σε ετήσια βάση σε λίγο περισσότερο από 14,5 εκατομμύρια.

Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 67,8% σε ετήσια βάση σε περισσότερα από 58.000 διαθέσιμα χιλιόμετρα θέσεων.

Η ζήτηση για εταιρικά ταξίδια «αυξήθηκε» κατά τη διάρκεια του τριμήνου σε περίπου 70% ανάκαμψη σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019, σύμφωνα με μια παρουσίαση της εταιρείας που έδειξε επίσης ότι τα τμήματα μεγάλων και μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων της Air France-KLM είχαν υψηλές επιδόσεις.

Όπως δήλωσε ο Benjamin Smith Διευθύνων Σύμβουλος της Air France-KLM «ο Μάρτιος ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικός με σημαντική αύξηση της ζήτησης για εταιρική και premium κίνηση.
Αυτή συμπλήρωσε την ήδη ισχυρή ζήτηση για ταξίδια αναψυχής και επισκεπτών σε φίλους ή συγγενείς σε όλο το παγκόσμιο δίκτυο μας».