Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η αγορά τουρισμού εκδηλώσεων έφτασε σε αξία τα 1,5 τρις δολάρια το 2022 και εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 2,33 τρις μέχρι το 2033, αυξάνοντας με σταθερό CAGR 4,1% από το 2023 έως το 2033.

Σύμφωνα με το Future Market Insights (FMI) η ζήτηση για εκδήλωση αυξάνεται εκθετικά. O βασικός παράγοντας που καθοδηγεί την αγορά είναι η παγκοσμιοποίηση των γεγονότων μαζί με την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών.

Σημαντικό κίνητρο οποιουδήποτε τουρισμού είναι οι εκδηλώσεις και ταιριάζουν με εμφανή τρόπο στα σχέδια μάρκετινγκ και ανάπτυξης των περισσότερων προορισμών.

Στο πλαίσιο ανταγωνιστικότητας των προορισμών, οι προγραμματισμένες εκδηλώσεις έχουν μεγάλη σημασία.

Η ζήτηση για τουρισμό εκδηλώσεων έχει αυξηθεί τις τελευταίες δεκαετίες Η επακόλουθη ανάπτυξη της αγοράς αναμένεται ότι θα εκτιναχθεί στο μέλλον.

Συγκριτική ανάλυση αγοράς τουρισμού εκδηλώσεων 2018-2022 και 2023-2033

Η παγκόσμια ζήτηση για αγορά τουρισμού εκδηλώσεων εκτιμήθηκε σε παγκόσμια αξία 1,28 τρις δολαρίων το 2018.
Από το 2018 έως το 2022, οι πωλήσεις σημείωσαν σημαντική αύξηση στην αγορά του τουρισμού εκδηλώσεων, σημειώνοντας CAGR 2,2%.

Η βιομηχανία εκδηλώσεων είναι μια δυναμικά αναπτυσσόμενη βιομηχανία που περιλαμβάνει τη διοργάνωση ζωντανών εκδηλώσεων για προμηθευτές, επαγγελματίες και το ευρύ κοινό.

Η ζήτηση αυξάνεται λόγω των διαφόρων τύπων εκδηλώσεων, όπως βραδιές βραβείων, εταιρικές συγκεντρώσεις, εκθέσεις, επαγγελματικές συναντήσεις και δείπνα, συναυλίες, εμπορικές εκθέσεις και άλλα.

Παράλληλα αυξάνουν τον αριθμό εγχώριων και ξένων τουριστών. Τα ενδιαφερόμενα μέρη που εμπλέκονται στον τουρισμό εκδηλώσεων διαφέρουν από εκδήλωση σε εκδήλωση.
Πολλά μέσα όπως έντυπα, ηλεκτρονικά και συγκεκριμένα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παίζουν σημαντικό ρόλο στην προώθηση του τουρισμού εκδηλώσεων.

Η παγκόσμια αγορά κερδίζει δυναμική καθώς πολλές εταιρείες προγραμματισμού εκδηλώσεων παρέχουν πλέον υπηρεσίες όπως κράτηση εισιτηρίων, εντοπισμός τοποθεσίας και προμήθεια, φιλοξενία, αξιολόγηση εκδηλώσεων, προσφορά υπηρεσιών από άκρο σε άκρο, catering κ.λπ., για μια εκδήλωση.

Οι εταιρείες πραγματοποιούν τακτικά πολλαπλές εκδηλώσεις με στόχο τη μουσική, τις γενικές συνελεύσεις, τη γενική ευαισθητοποίηση, τον αθλητισμό, τις μουσικές συναυλίες και πολλές άλλες για τη δημιουργία αυξανόμενων εσόδων για τη χώρα τους.

Τουρισμός εκδηλώσεων και στόχοι

Η παγκόσμια αγορά τουρισμού εκδηλώσεων αναμένεται να κερδίσει το μέγιστο μερίδιο αγοράς καθώς εκπληρώνει τους διάφορους στόχους της, όπως:

  • Δημιουργία ευνοϊκής εικόνας.
  • Ομοιόμορφη κατανομή της τουριστικής ζήτησης.
  • Επέκταση της παραδοσιακής τουριστικής περιόδου.
  • Προσέλκυση εγχώριων και ξένων επισκεπτών.

Οι εκδηλώσεις δεν είναι μόνο τα πιο κρίσιμα μέρη του τουρισμού, αλλά και ένα οικείο μέρος της ανθρώπινης κοινωνίας.
Πολλά παγκόσμια φαινόμενα αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη σημασία μέσω της βιομηχανίας εκδηλώσεων.

Υπάρχουν διάφοροι τύποι εκδηλώσεων στον κόσμο και κάθε χρόνο διοργανώνονται περισσότερα είδη εκδηλώσεων σε όλο τον κόσμο. Αυτός ο παράγοντας αναμένεται να τονώσει την ανάπτυξη της αγοράς του τουρισμού εκδηλώσεων.

Η ζήτηση για αγορά τουρισμού εκδηλώσεων συγκεντρώνει πλειοψηφικό μερίδιο. Οι εκδηλώσεις που προγραμματίζονται:

  • Χρησιμεύουν ως καταλύτης για την αστική ανανέωση.
  • Προσελκύουν περισσότερους τουρίστες ειδικά σε περιόδους εκτός εποχής.
  • Αυξάνουν τις υποδομές και την τουριστική ικανότητα του προορισμού.
  • Ενισχύουν τη θετική εικόνα του προορισμού.
  • Ζωντανεύουν τα αξιοθέατα και συμβάλλει στο γενικό μάρκετινγκ τοποθεσιών.

 

Τα ψηφιακά μέσα στην τόνωση της ζήτησης

Η αγορά θα αναπτυχθεί περαιτέρω στο μέλλον λόγω της αυξανόμενης ευαισθητοποίησης σχετικά με την εμφάνιση εκδηλώσεων, τα χρονοδιαγράμματα, τις κάρτες εισόδου, τις τιμές κ.λπ., που προωθούνται μέσω ψηφιακών μέσων.

Μερικά από τα ενδιαφερόμενα μέρη του τουρισμού εκδηλώσεων είναι εργαζόμενοι, θεατές, παρευρισκόμενοι, χορηγοί, συμμετέχοντες, εθελοντές και προμηθευτές.

Οι τουριστικοί οργανισμοί, οι κυβερνήσεις, οι τουριστικοί πράκτορες, οι κοινότητες υποδοχής και τα ταξιδιωτικά γραφεία διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο στον τουρισμό εκδηλώσεων.

Οι πολιτιστικές εκδηλώσεις αποτελούν σημαντικό μέρος του τουρισμού εκδηλώσεων και μπορούν να συμπληρώσουν κατάλληλα τη γκάμα προϊόντων των μικρών επιχειρήσεων στον αγροτικό τουρισμό και στον αγροτουρισμό. Αντιπροσωπεύουν επί του παρόντος το 1/5 της συνολικής τουριστικής αγοράς στον κόσμο.
Η διοργάνωση αυτών των εκδηλώσεων αποφέρει διάφορα κοινωνικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη για τις χώρες και τους πολίτες τους.

Η ανάπτυξη της αγοράς τουρισμού εκδηλώσεων θα υποστηρίξει περαιτέρω τον γαστρονομικό τουρισμό και τον τουρισμό αλκοόλ. Οι τουρίστες και οι επισκέπτες γεύονται κουζίνες στον προορισμό κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης.
Τεράστια έσοδα δημιουργούνται από την πώληση αναμνηστικών κατά τη διάρκεια εκδηλώσεων.
Οι τουρίστες επίσης, εξερευνούν αρκετά αξιοθέατα ενώ επισκέπτονται έναν προορισμό.

Τι εμποδίζει την ανάπτυξη της αγοράς

  • Ο αυξανόμενος αριθμός τρομοκρατικών επιθέσεων σε όλο τον κόσμο αποτελούν συνεχή απειλή για την αγορά τουρισμού εκδηλώσεων.
    Η ασφάλεια των τουριστών και των επισκεπτών βρίσκεται σε μεγάλο κίνδυνο λόγω της απώλειας αγάπες σε πυροβολισμούς και επιθέσεις σε όλο τον κόσμο.
    Οι επαγγελματίες των εκδηλώσεων προσπαθούν συνεχώς να υιοθετήσουν διάφορες μεθόδους για τη διαχείριση του κινδύνου τρομοκρατικών επιθέσεων.
  • Στη στρατηγική τουρισμού εκδηλώσεων κάθε χώρας, η έλλειψη συντονισμού μεταξύ της κυβέρνησης, εστιατορίων, ξενοδοχειακών φορέων και τουριστικών πρακτόρων είναι τα κρίσιμα κενά.
  • Η πλειονότητα του πληθυσμού εξακολουθεί να αγνοεί αρκετές εκδηλώσεις που λαμβάνουν χώρα σε διάφορα μέρη του κόσμου. Αυτό οφείλεται λόγω έλλειψης διαφημιστικών εκστρατειών από τους διοργανωτές των εκδηλώσεων.
  • Ο κύριος περιοριστικός παράγοντας της αγοράς του τουρισμού εκδηλώσεων είναι η έλλειψη υποδομής σε ορισμένες χώρες.

Περιφερειακή Ανάλυση

Η Βόρεια Αμερική είχε το μεγαλύτερο περιφερειακό μερίδιο αγοράς και αναμένεται να διατηρήσει τη θέση της στην αγορά κατά την περίοδο πρόβλεψης.

Το 2022, η αγορά της Βόρειας Αμερικής για τον τουρισμό εκδηλώσεων κατέλαβε ένα παγκόσμιο μερίδιο αγοράς που ξεπερνούσε το 50%.
Αυτό οφείλεται στην παρουσία σημαντικών παικτών, όπως η Google και η Microsoft, λέγεται ότι προωθούν την ανάπτυξη της αγοράς ενσωματώνοντας τις τεχνολογικές εξελίξεις στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων.

Η αύξηση των δαπανών για τις επιχειρήσεις στην έρευνα και ανάπτυξη θα κλιμακώσει την ανάπτυξη της αγοράς τουρισμού εκδηλώσεων στη Βόρεια Αμερική.

Μεγαλύτερο μέρος χωρών επικεντρώνεται στην ενίσχυση του τουρισμού εκδηλώσεων

Το 2022, η Ασία-Ειρηνικός αποδόθηκε ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιοχή και προβλέπεται ότι θα παρουσιάσει επικερδή ανάπτυξη κατά την περίοδο πρόβλεψης από το 2023 έως το 2033 λόγω των μεταβαλλόμενων προτιμήσεων των καταναλωτών που επικεντρώνονται στους εορτασμούς και τον ανερχόμενο τουρισμό σε αναπτυσσόμενες οικονομίες όπως η Κίνα και η Ινδία.

Το 2022, η αγορά της Ασίας για τον τουρισμό εκδηλώσεων συγκέντρωσε μερίδιο αγοράς 33,7% παγκοσμίως.

Οι σημαντικές χώρες που συμβάλλουν στην ανάπτυξη αυτής της αγοράς στην Ασία είναι η Ινδία, η Κίνα και η Ιαπωνία.

Ο αυξανόμενος τουρισμός σε χώρες όπως η Μιανμάρ, το Βιετνάμ και οι Φιλιππίνες γίνονται μάρτυρες εκδηλώσεων και συναντήσεων λόγω της παρουσίας πολυεθνικών εταιρειών εκεί.

Η ζήτηση για εταιρικές εκδηλώσεις αυξάνεται λόγω της ύπαρξης πολυεθνικών εταιρειών στην Ανατολική Ασία και στην περιοχή της Νότιας Ασίας και του Ειρηνικού.
Η Κίνα και η Ινδία είναι γνωστές για την πλούσια τουριστική κουλτούρα τους, η οποία οδήγησε σε μεγαλύτερο αριθμό εκδηλώσεων και αυτό συνέβαλε στο ΑΕΠ αυτών των χωρών.

Η αναδυόμενη μεσαία τάξη στις αναπτυσσόμενες οικονομίες και η αύξηση του αριθμού των εξερχόμενων ταξιδιωτών από χώρες όπως η Κίνα θα ενισχύσουν την ανάπτυξη του τουρισμού εκδηλώσεων σε ολόκληρο τον κόσμο.

Η αύξηση των διαθέσιμων επιλογών χρηματοδότησης, όπως οι άγγελοι επενδυτές, οι προπωλήσεις εισιτηρίων, τα τραπεζικά δάνεια, οι επιχειρήσεις χρηματοδότησης από κοινού, τα προγράμματα χορηγιών και η πώληση εκθεσιακού χώρου έχει επεκτείνει την ανάπτυξη του τουρισμού εκδηλώσεων.

Η παγκοσμιοποίηση των εκδηλώσεων σε συνδυασμό με την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών οδηγεί τη βιομηχανία του τουρισμού εκδηλώσεων.

Ο τουρισμός εκδηλώσεων είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που συμβάλλουν στην αύξηση του παγκόσμιου ΑΕΠ.