Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι προορισμοί της Ασίας, θα παλεύουν με τις επιπτώσεις της πανδημίας για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα σε σύγκριση με τις δυτικές χώρες, οι οποίες ανοίγουν πιο γρήγορα στον κόσμο τις τελευταίες εβδομάδες.

Από την Κίνα στην Ιαπωνία

Σύμφωνα με το Economist Intelligence Unit (EIU) στον Travel-ready Index για το έτος, ο τουριστικός τομέας στην Ασία και ειδικότερα στο βορειοανατολικό τμήμα θα επιστρέψει στα επίπεδα του τουρισμού πριν από την πανδημία το 2024 το νωρίτερο.

Ο κύριος λόγος για αυτό είναι οι πολύ αυστηρές πολιτικές εισόδου και αναχώρησης της Κίνας, καθώς η χώρα αποτελεί βασική αγορά προέλευσης για τους περισσότερους προορισμούς στην περιοχή.

Μερικές από τις χώρες που είναι «λιγότερο έτοιμες» για την ανάκαμψη του τουρισμού περιλαμβάνουν την Ταϊβάν, την Ιαπωνία, το Λάος και το Μπρουνέι, καθώς και την Κίνα, η οποία πρόκειται να συνεχίσει τη δραστική πολιτική της για τον Covid-19 τουλάχιστον κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους.
Αυτό, προφανώς, θα επηρεάσει επίσης τα εδάφη του Μακάο και του Χονγκ Κονγκ.

Επίσης και η Ιαπωνία, φαίνεται ότι δεν βιάζεται να υποδεχτεί τουρίστες από το εξωτερικό, παρά τη βελτίωση της κατάστασης της υγείας στη χώρα.

Αν και η κυβέρνηση έχει επιτρέψει 10.000 ταξιδιώτες την ημέρα από τον Απρίλιο, αυτό δεν ισχύει για τους τουρίστες αναψυχής.

Ο πρωθυπουργός της Ιαπωνίας Fumio Kishida τόνισε πρόσφατα, ότι «δεν έχει ακόμη αποφασιστεί ένα ακριβές χρονοδιάγραμμα», υπογραμμίζοντας με αυτό τον τρόπο ότι οι ξένοι δεν θα επιστρέψουν σύντομα.

Ένα αβίαστο άνοιγμα ξανά

Η αντίθεση της επαναλειτουργίας μεταξύ των χωρών της Δύσης και εκείνων της Ασίας είναι αρκετά εντυπωσιακή.

Ενώ χώρες στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική πηγαινοέρχονται μεταξύ κλεισίματος και ανοίγματος τα τελευταία δύο χρόνια, οι ασιατικές χώρες είναι πολύ πιο προσεκτικές.

Οι ειδικοί σημειώνουν ότι ο τουριστικός τομέας στην Ασία ουσιαστικά αναγκάζεται να ξεκινήσει από το μηδέν λόγω αυτής της κατάστασης.

Το πιο δύσκολο κομμάτι θα είναι οι διαπραγματεύσεις με τις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες επί του παρόντος είναι πολύ προσεκτικές όσον αφορά στον σχεδιασμό μελλοντικών δρομολογίων λόγω της συνολικής αστάθειας του περιβάλλοντος.

Σε αυτό το πλαίσιο, δεν μπορεί κανείς να ξεχάσει την αύξηση των τιμών του πετρελαίου, τον πληθωρισμό καθώς και τη γενική ανασφάλεια που συνδέεται με τον πόλεμο στην Ουκρανία. Συνολικά, σαφώς μια δύσκολη κατάσταση, η οποία θα πάρει χρόνο για να επιλυθεί. Προφανώς τουλάχιστον μέχρι το 2024.