Σύνταξη: tourismtoday.gr

Το κλίμα στα ταξιδιωτικά πρακτορεία στη Γερμανία είχε θολώσει για αρκετούς μήνες πέρυσι. Ωστόσο μετά το πολύ αισιόδοξο καλοκαίρι, η διάθεση είναι τώρα ανεβασμένη, για δεύτερο συνεχόμενο μήνα και μάλιστα πολύ έντονα.

Ο δείκτης κλίματος πωλήσεων για ταξίδια της Dr. Fried & Partner έφτασε τις 121,2 μονάδες τον τρέχοντα μήνα. Σημαντική αύξηση σχεδόν 19 μονάδων σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2022.

Πηγή: Dr. Fried & Partner

Η πλειοψηφία βλέπει «καλή» κατάσταση πωλήσεων

  • Η τρέχουσα κατάσταση (Geschäftslage) στις ταξιδιωτικές πωλήσεις αξιολογείται ως «καλή» από το 55,3% των τουριστικών γραφείων και διαδικτυακών πρακτορείων. Τον Δεκέμβριο του 2022, ήταν μόνο 36,5%.
  • Ταυτόχρονα, το ποσοστό των φορέων που αξιολογούν την τρέχουσα οικονομική τους κατάσταση ως «φτωχή» έχει μειωθεί από 20,2% σε μόλις 8,5%.
  • Ένα άλλο 36,2% εξακολουθεί να αξιολογεί την κατάσταση ως «ικανοποιητική» (προηγούμενος μήνας 43,3%).

Οι προοπτικές για το 2023

Κοιτάζοντας το μέλλον, υπάρχει επί του παρόντος περισσότερη αισιοδοξία από ό,τι το φθινόπωρο του 2022, όταν τα νέα για την έκρηξη των τιμών της ενέργειας και την απότομη αύξηση του πληθωρισμού προκάλεσαν ύφεση στις πωλήσεις.

Το ποσοστό των ταξιδιωτικών γραφείων που αναμένουν αύξηση της ζήτησης και συνεπώς και βελτιωμένη κατάσταση κερδών έχει αυξηθεί σημαντικά σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα.

Αύξηση των προσδοκιών όσον αφορά στη ζήτηση ταξιδιών

Ο αντίστοιχος δείκτης προσδοκιών (Erwartung) της Dr. Fried & Partner ανέβηκε επίσης από τις 97,5 στις 114,1 μονάδες.

  • Το 41,1% των ταξιδιωτικών γραφείων αναμένει ότι η ζήτηση για διακοπές θα αυξηθεί τους επόμενους έξι μήνες, ενών πριν από τέσσερις εβδομάδες το ποσοστό ήταν μόνο 26,7%.
  • Από την άλλη πλευρά, το 13,7% των πρακτορείων φοβάται ότι η ζήτηση για ταξίδια θα μειωθεί τους επόμενους μήνες, πτώση νέων ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με τον Δεκέμβριο. Το 45,3% της διανομής αναμένει ότι η ζήτηση θα παραμείνει ίδια (50,5%).