Στην τελευταία τριμηνιαία Έκθεση Traveler Insights του Expedia Group, η εταιρεία είδε σημάδια διαρκούς ενθουσιασμού για ταξίδια εν μέσω αυξανόμενων οικονομικών αντίξοων συνθηκών.
Η έρευνα και τα δεδομένα συνεχίζουν να υποδεικνύουν την ανθεκτικότητα των ταξιδιωτών καθώς διανύουμε το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Η Expedia από το 4ο τρίμηνο του 2022, είδε τον όγκο αναζητήσεων παγκοσμίως να αυξάνεται κατά 10% ετησίως, λόγω των ισχυρών επιδόσεων στην Ασία-Ειρηνικό (APAC).
«Το APAC είναι ένας τομέας που θα παρακολουθούμε, καθώς η πολυαναμενόμενη χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών —ειδικά στην Κίνα, το Χονγκ Κονγκ, την Ιαπωνία και την Ταϊβάν— είχε ως αποτέλεσμα την πρόωρη αύξηση του όγκου αναζητήσεων το τέταρτο τρίμηνο», δήλωσε εκπρόσωπος της Expedia.
Η εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών γενικά αυξάνεται επίσης, καθώς οι άνθρωποι άρχισαν να προγραμματίζουν νωρίτερα για το 2023. Κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2022, το 35% των συνολικών αναζητήσεων αφορούσε ταξίδια το 2023 — μια αύξηση 55% σε ετήσια βάση.
Ο όγκος ταξιδιωτικών αναζητήσεων αυξήθηκε κατά 10% ετησίως στους ιστότοπους της Expedia το 4ο τρίμηνο του 2022, με τους όγκους αναζητήσεων APAC να αυξάνονται περισσότερο από 50% ετησίως, σηματοδοτώντας θετικές απαντήσεις στη χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών σε διάφορες χώρες, όπως Κίνα, Χονγκ Κονγκ, Ιαπωνία, Νότια Κορέα, Ταϊβάν και Ταϊλάνδη.
Tην τελευταία βδομάδα του Δεκεμβρίου, ο όγκος αναζήτησης διαδικτυακά παγκοσμίως αυξήθηκε κατά 30%, με επικεφαλής τη Λατινική Αμερική (LATAM) και την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική (EMEA), σηματοδοτώντας ένα επιστροφή στην εποχικότητα.
Οι ευέλικτες επιλογές εργασίας αυξάνουν τα ταξίδια
Καθώς εξακολουθούν να υπάρχουν ευέλικτες επιλογές εργασίας για πολλές εταιρείες σε όλο τον κόσμο, αναζητούνται ταξίδια “blended” ή “flexcation”. Το 28% των καταναλωτών θέλει να κάνει ένα ταξίδι ευελιξίας τους επόμενους 12 μήνες.
Η ζήτηση για ταξίδια αναμένεται να παραμείνει ισχυρή αλλά οι ταξιδιώτες περισσότερο από ποτέ δίνουν σημασία στην τιμή σε σχέση με την αξία.
Οι δραστηριότητες στο προσκήνιο
Οι δραστηριότητες και οι εμπειρίες ήταν μερικές από τις κορυφαίες προτεραιότητες και οδηγοί αποφάσεων για τους ταξιδιώτες πριν από την πανδημία και η σημασία τους αυξάνεται ξανά.
Φέτος, οι άνθρωποι διακλαδίζονται σε απροσδόκητες τάσεις σε αυτό που μπορεί να θεωρηθεί το «όχι φυσιολογικό». Από τα πρώτα γαστρονομικά ταξίδια μέχρι τα καταφύγια ευεξίας και τις περιπέτειες εκτός μονοπατιών, οι εμπειρίες επηρεάζουν τις αποφάσεις ταξιδιού.