Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι Βρετανοί επιβάτες σε αεροπορικές εταιρείες αναζητούν -στη πλειονότητα τους- να μιλήσουν με κάποιον όταν η πτήση τους καθυστερεί ή ακυρώνεται, αντί να λαμβάνουν αυτοματοποιημένες πληροφορίες.

  • Το 82% θέλει να μιλά με άτομο όταν η πτήση του καθυστερεί ή ακυρώνεται.
  • Δύο στους τρεις (63%) συμφώνησαν ότι η αυτοματοποιημένη τεχνολογία είχε βελτιώσει την εμπειρία στα αεροδρόμια.

Αυτό διαπιστώνει έρευνα της ομάδας διαχείρισης διαταραχών πτήσης CMAC, στο Ηνωμένο Βασίλειο στις αρχές του καλοκαιριού που είχαν πετάξει τον περασμένο χρόνο.

  • Περισσότεροι από τους μισούς (54%) αντιμετώπισαν διακοπή πτήσης τους προηγούμενους 12 μήνες.
  • Οι μισές πτήσεις είχαν καθυστερήσεις άνω των τριών ωρών.
  • Ένας στους 10 καθυστέρησε για πάνω από 12 ώρες ή δεν έφτασε στον προορισμό του.

Σύμφωνα με την έρευνα οι αεροπορικές εταιρείες απέτυχαν να υποστηρίξουν επαρκώς τους επιβάτες σε καθυστερήσεις ή ακυρώσεις.

  • Το 53% βρήκε μόνο τους εναλλακτικούς τρόπους για να ταξιδέψει ή βοήθησε μέλος της ομάδας του.
  • Το 47% που χρειάζονταν εναλλακτικές λύσεις μεταφοράς είχε βοήθεια από την αεροπορική του εταιρεία.
  • Το 61% που δικαιούνταν διανυκτέρευση βρήκε μόνο του κατάλυμα.
  • Μόνο δύο στους πέντε επιβάτες (39%) που δικαιούνταν διανυκτέρευση υποστηρίχτηκε από την αεροπορική εταιρεία.

Οι επικοινωνίες των αεροπορικών εταιρειών

  • Οι επικοινωνίες των αεροπορικών εταιρειών βαθμολογήθηκαν ως «κακές» ή «πολύ κακές» 38%.
  • Από προσωπικό εδάφους, ενημερώθηκε μόνο το ένα τρίτο (32%).
  • Τα τρία τέταρτα (77%) «θα ήθελαν μεγαλύτερα επίπεδα βοήθειας από έμπειρο προσωπικό εδάφους».

Η τεχνολογία ως βοηθητικός παράγοντας

«Είναι σαφές ότι υπάρχει σημαντικό περιθώριο βελτίωσης στην ποιότητα της αντίδρασης των αεροπορικών εταιρειών σε διαταραχές, επισημαίνει ο Peter Slater, διευθύνων σύμβουλος της CMAC.

Η τεχνολογία πρέπει να χρησιμοποιηθεί ως βοηθητικός παράγοντας και όχι ως αντικατάσταση του προσωπικού των αεροπορικών εταιρειών και του προσωπικού εδάφους».

Ο όμιλος Airlines for Europe (A4E) σημείωσε την περασμένη εβδομάδα ότι η μέση καθυστέρηση ανά πτήση στην ΕΕ «εκτινάχθηκε πάνω από 400%» πέρυσι, σύμφωνα με έκθεση του Φορέα Επισκόπησης Επιδόσεων (PRB) του Ενιαίου Ουρανού (SES).
Ο A4E είπε ότι ο ευρωπαϊκός εναέριος χώρος «δυσκολεύεται να συμβαδίσει με τη ζήτηση» και προειδοποίησε ότι η διακοπή «θα συνεχίσει να επηρεάζει τις λειτουργίες των αεροπορικών εταιρειών και να ταλαιπωρεί εκατομμύρια επιβάτες».

Ωστόσο, ο Eurocontrol ανέφερε ότι την πρώτη ολόκληρη εβδομάδα του Οκτωβρίου σημειώθηκε ο χαμηλότερος αριθμός καθυστερήσεων πτήσεων από τις αρχές Μαΐου.
Το 69% των αναχωρήσεων και 75% των αφίξεων ήταν στην ώρα τους.
Σημείωσε ότι η ικανότητα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (ATC) και τα επίπεδα στελέχωσης ήταν υπεύθυνα για τα τρία τέταρτα (77%) των καθυστερήσεων.

Το Ηνωμένο Βασίλειο είδε τις περισσότερες πτήσεις στην Ευρώπη, αλλά αντιπροσώπευε λιγότερο από το 2% των καθυστερήσεων στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας.
Η Γερμανία αντιπροσώπευε το 37% των καθυστερήσεων και η Γαλλία το 23%.