Σύνταξη: tourismtoday.gr

Αισιόδοξος εμφανίστηκε στους αναλυτές ο Glenn Fogel, Διευθύνων Σύμβουλος της Booking Holdings, παρουσιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας για το δεύτερο τρίμηνο του 2024.

Ωστόσο, δεν έκανε καμία αναφορά στο πρόστιμο 413,24 εκατομμυρίων ευρώ που επιβλήθηκε στην εταιρεία τη Δευτέρα από ρυθμιστική αρχή στην Ισπανία και δεν δέχτηκε καμία σχετική ερώτηση.

Ανέδειξε πολλά θετικά σημεία όπως συνολικά έσοδα 5,9 δις δολαρίων στο +7% σε ετήσια βάση και ακαθάριστες ταξιδιωτικές κρατήσεις 41,4 δις δολαρίων στο +4%.
Το προσαρμοσμένο EBITDA της εταιρείας το δεύτερο τρίμηνο ήταν 1,9 δις δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 7% από την ίδια περίοδο το 2023.

Ένα από τα κύρια θέματα ήταν η επιχείρηση καταλυμάτων βραχυχρόνιας ενοικίασης της εταιρείας, η οποία τώρα ανέρχεται συνολικά σε 7,8 εκατομμύρια καταχωρίσεις παγκοσμίως με άνοδο περίπου 11% σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2023.

«Συνεχίζουμε να αναπτύσσουμε τις δραστηριότητες μας εναλλακτικών καταλυμάτων ταχύτερα από το σύνολο των δραστηριοτήτων μας, δήλωσε ο Ewout Steenbergen, οικονομικός διευθυντής της Booking Holdings.

Στα καταλύματα βραχυχρόνιας ενοικίασης στην Booking.com, η αύξηση των νυχτερινών δωματίων στο δεύτερο τρίμηνο ήταν 12% και ο παγκόσμιος συνδυασμός διανυκτερεύσεων δωματίων ήταν 36%, δύο ποσοστιαίες μονάδες πάνω σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2023».

Σύμφωνα με τον Glenn Fogel, η Booking.com έχει ένα πλεονέκτημα επειδή εμφανίζει όλους τους τύπους καταλυμάτων –ξενοδοχεία και εναλλακτικά ακίνητα– σε μία πλατφόρμα.

«Συνεχίζουμε να χτίζουμε ένα προϊόν που δίνει σε ένα άτομο έναν λόγο να έρθει και να το χρησιμοποιήσει. Δεν μας νοιάζει πραγματικά αν ο πελάτης χρησιμοποιεί ένα σπίτι ή ένα ξενοδοχείο ή μια βίλα ή ένα ιγκλού. Μας νοιάζει να πάρουν αυτό που θέλουν. Αυτό είναι το σημαντικό, είπε.

Δεν προσπαθούμε να τους κατευθύνουμε. Προσπαθούμε να βεβαιωθούμε ότι έχουν τα καλύτερα εργαλεία για να επιλέξουν αυτό που χρειάζονται. Μακροπρόθεσμα, αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο θα κερδίσουμε και θα δημιουργήσουμε μια εξαιρετική επιχείρηση».

Επιτυχία στα social media

Ο επικεφαλής τόνισε επίσης την επιτυχία της εταιρείας με την κινητήρια δύναμη στις προσπάθειες μάρκετινγκ και συγκεκριμένα στη στρατηγική μάρκετινγκ social media στην Booking.com, λέγοντας ότι η μάρκα αύξησε τις δαπάνες της στα κοινωνικά δίκτυα «με πειθαρχημένο τρόπο» που βοηθά στην προσέγγιση ταξιδιωτών «σε πλατφόρμες χρησιμοποιούν ενεργά».

Η συνολική δαπάνη μάρκετινγκ της εταιρείας το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους ήταν 1,9 εκατομμύρια δολάρια, από 1,8 εκατομμύρια δολάρια την ίδια περίοδο πέρυσι.

Η εταιρεία συνεχίζει να εστιάζει στην προσέλκυση πελατών για απευθείας κράτηση και στην επανειλημμένη κράτηση.

Οπως υπογράμμισε «στην Booking.com, συνεχίζουμε να αυξάνουμε τον αριθμό των συνολικών ενεργών ταξιδιωτών, με τους επαναλαμβανόμενους ταξιδιώτες να αυξάνονται με ακόμη ταχύτερους ρυθμούς. Όσον αφορά τη συμπεριφορά απευθείας κράτησης, είμαστε στην ευχάριστη θέση να δούμε ότι το κανάλι απευθείας κρατήσεων συνεχίζει να αναπτύσσεται ταχύτερα από τις διανυκτερεύσεις δωματίων που αποκτώνται μέσω καναλιών μάρκετινγκ επί πληρωμή.»

Είπε επίσης ότι ενώ η εταιρεία εξακολουθεί να αναπτύσσει τις δυνατότητες του «συνδεδεμένου ταξιδιού» -και αναμένει ότι η γενετική τεχνητή νοημοσύνη θα βοηθήσει αυτή τη λειτουργικότητα- βλέπει ότι οι πελάτες που κάνουν κρατήσεις σε πολλαπλούς κλάδους, για παράδειγμα κλείνουν μια πτήση και μετά ένα ξενοδοχείο και μια ενοικίαση αυτοκινήτου, έχουν υψηλότερο ποσοστό επανάληψης.

Αποτελέσματα τμημάτων

  • Τα αεροπορικά εισιτήρια, ενώ ένα μικρότερο ποσοστό της συνολικής δραστηριότητας της εταιρείας σε σύγκριση με τα καταλύματα, αυξήθηκαν σημαντικά σχεδόν 28% σε ετήσια βάση, κάτι που ο Ewout Steenbergen είπε ότι ήταν αντανάκλαση της συνεχούς αύξησης των προσφορών πτήσεων στην Booking.com και στην Agoda.
  • Οι διανυκτερεύσεις δωματίων το 2ο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 7% σε ετήσια βάση, από 9% αύξηση το 1ο τρίμηνο και με συνεχιζόμενη επιβράδυνση που αναμένεται το τρίτο τρίμηνο σε 3-5%.

Περιφερειακά στο δεύτερο τρίμηνο, ο Ewout Steenbergen είπε ότι η Ευρώπη και οι ΗΠΑ είχαν αυξήσεις στα μεσαία μονοψήφια ποσοστά, η Ασία ήταν ανοδική στα μέσα της εφηβείας και ο υπόλοιπος κόσμος ήταν σε υψηλό μονοψήφιο ποσοστό.
Η εταιρεία ανέφερε ότι ο συνδυασμός των συνολικών διανυκτερεύσεων δωματίων που προέρχονταν μέσω απευθείας καναλιών ήταν στο μέσο εύρος του 50%.

Όταν ο Glenn Fogel ρωτήθηκε αν ανησυχεί για την επιβράδυνση στις διανυκτερεύσεις είπε ότι «στόχος μας είναι πάντα να κερδίζουμε μερίδιο. Είτε η αγορά ανεβαίνει είτε η αγορά πέφτει, δεν μπορώ να ελεγθεί η ζήτηση.

Αυτό που μπορούμε να ελέγξουμε είναι πόσο καλά προσφέρουμε αξία στους ταξιδιώτες και στους προμηθευτές.
Όσο συνεχίζουμε να το κάνουμε αυτό, όσο συνεχίζουμε να παρέχουμε έναν λόγο που οι άνθρωποι θα πρέπει να έρχονται σε εμάς ως ταξιδευτές ή να χρησιμοποιούν ως τρόπο διανομής ταξιδιών ως προμηθευτές, θα συνεχίσουμε να κερδίζουμε».