Σύνταξη tourismtoday.gr
Μια καινούρια εποχή αναδύεται στα ταξίδια των Ιταλών, όπως αποκαλύπτει μελέτη της Booking.com.
Αν τα τελευταία χρόνια, με το μεταπανδημικό «ταξίδι εκδίκησης», ζευγάρια και οικογένειες εκμεταλλεύονται την ευκαιρία να ταξιδέψουν μαζί, σήμερα επικρατεί μια νέα τάση για τους τουρίστες από την Ιταλία.
- Οι Ιταλοί (56%) -παντρεμένοι ή συγκάτοικοι- επιλέγουν να κάνουν solo διακοπές. Θέλοντας να αποφύγουν οικογενειακές διαφωνίες ή με τον σύντροφο τους για τον επόμενο προορισμό, σχεδόν το ένα τρίτο (32%) θέλει να ταξιδέψει μόνο του.
- Βασικό κίνητρο είναι η πλήρης ελευθερία στο να προγραμματίσουν τις διακοπές τους όποτε και όπως προτιμούν, ποσοστό που αυξάνεται στο 56% μεταξύ των διαζευγμένων.
Οι λόγοι που οδηγούν σε solo διακοπές
Οι λόγοι που οδηγούν στην επιλογή μοναχικών διακοπών ποικίλλουν ανάλογα με την ηλικία και την κατάσταση της σχέσης.
- Για σχεδόν το ένα τρίτο (30%) σε ζευγάρια, αυτή η νέα τάση θεωρείται ως μια ευκαιρία να απολαύσουν λίγη γαλήνη και ηρεμία.
- Για το ένα πέμπτο ωστόσο, ο κύριος λόγος είναι η δυνατότητα να επισκεφθούν τους προορισμούς στη λίστα επιθυμιών τους.
- Η δυτική ακτή της Σκωτίας, με τους μαγευτικούς βράχους και τα κάστρα της, είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός για μεμονωμένους ταξιδιώτες (51%).
- Ακολουθούν το Ρέικιαβικ της Ισλανδίας, διάσημο για το Βόρειο Σέλας (45%) και η Οσάκα της Ιαπωνίας, που προσελκύει περισσότερο από το ένα τρίτο των ταξιδιωτών (34%) για τη ζωντανή γαστρονομική και πολιτιστική σκηνή της.
Ποιοι οδηγούν την τάση
- Στο παρελθόν, τα solo ταξίδια θύμιζαν εικόνες προσωπικής ανακάλυψης του «Eat, Pray, Love», για τις γυναίκες. Σήμερα είναι οι άνδρες που οδηγούν αυτή την τάση. Το 66% σχεδιάζει ένα solo ταξίδι, σε σύγκριση με το 61% των γυναικών.
- Ωστόσο, ο χωρισμός μπορεί επίσης να αποτελέσει έναυσμα, ιδίως μεταξύ των ανδρών. Το 25% πιστεύει ότι η ιδανική στιγμή για να πάει κανείς μόνος του διακοπές είναι αμέσως μετά το τέλος μιας μακροχρόνιας σχέσης, σε σύγκριση με το 22% των γυναικών.
Πόσα θα ξοδέψουν και πόσο θα μείνουν
Οι ταξιδιώτες από την Ιταλία δίνουν περισσότερη προσοχή στο πώς να επενδύσουν τον προϋπολογισμό και τον ελεύθερο χρόνο τους σε διακοπές που πραγματικά θέλουν.
- Περισσότεροι από 1 στους 7 Ιταλούς παραδέχεται ότι θέλει να κάνει περισσότερες διακοπές -συμπεριλαμβανομένων και luxury αποδράσεων- από τους συνεργάτες και τους φίλους του.
- Ωστόσο, για να γίνει πραγματικότητα το όνειρο των μεμονωμένων διακοπών, οι Ιταλοί δεν φαίνεται να ανησυχούν πολύ για τον προϋπολογισμό. Σχεδόν το ένα τρίτο (29%) είναι πρόθυμο να ξοδέψει πάνω από 1.000 ευρώ για solo διακοπές, με μια εβδομάδα να θεωρείται η ιδανική διάρκεια για την πλειονότητα (41%).
Τι είδους διαμονή επιλέγουν
- Μπορεί οι ξενώνες να συνδέονται συχνά με μεμονωμένους ταξιδιώτες, αλλά τα Bed & Breakfast (B&B) επιβεβαιώνονται ως η προτιμώμενη επιλογή (34%) για την ηρεμία και τις στρατηγικές τους θέσεις, σε σύγκριση με το 8% που επιλέγει ξενώνες.
- Τα διαμερίσματα και οι εξοχικές κατοικίες είναι επίσης δημοφιλείς για την ιδιωτικότητα και την ευκολία εξερεύνησης, αν και προσφέρουν λιγότερες ευκαιρίες για να νέες γνωριμίες.
Πώς επιλέγουν πτήσεις
- Όσον αφορά τις πτήσεις, οι ανταγωνιστικές προσφορές είναι βασικές (50%), ακολουθούμενες από την ευκολία κράτησης (34%).
- Η δυνατότητα σύγκρισης τιμών και συνδυασμού πτήσεων και διαμονής σε μία πλατφόρμα θεωρείται μεγάλο πλεονέκτημα (22%) για ευκολότερο προγραμματισμό.
Αυξανόμενο ενδιαφέρον για μεμονωμένα ταξίδια
«Βλέπουμε μια αλλαγή στις ταξιδιωτικές προτιμήσεις, με όλο και περισσότερους Ιταλούς να αναζητούν διαφορετικούς τρόπους για να εξασφαλίσουν τις διακοπές που πραγματικά θέλουν, λέει ο Alberto Yates, Περιφερειακός Διευθυντής της Booking.com.
Με αυξανόμενο ενδιαφέρον για μεμονωμένα ταξίδια και ένα ολοένα ευρύτερο κοινό, αυτή η νέα εποχή αντιπροσωπεύει μια μεγάλη ευκαιρία για την τουριστική βιομηχανία. Τα δεδομένα μας δείχνουν ότι οι μεμονωμένοι ταξιδιώτες εξερευνούν ολοένα και πιο διαφορετικούς προορισμούς, από την Αλβανία και την Ιταλία μέχρι την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα».