Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η Mastercard προέβλεψε αύξηση των εσόδων του τρέχοντος τριμήνου, προειδοποιώντας ότι η ώθηση από τη συσσωρευμένη ζήτηση για ταξίδια θα μειωθεί στο μέλλον.

Η εταιρεία δήλωσε ότι τα ταξίδια στις περισσότερες περιοχές έχουν ανακάμψει στα επίπεδα που υπήρχαν πριν από την πανδημία, υποδαυλίζοντας τους φόβους για ένα σκληρό περιβάλλον το 2023.

Ωστόσο οι απολύσεις και οι φόβοι για ύφεση ωθούν τους καταναλωτές να αποταμιεύουν περισσότερο και πλέον είναι πιο δύσπιστοι στις δαπάνες για ταξίδια.

Η προσφορά θα πέσει σε κανονικά επίπεδα

Προς το παρόν, η ανάπτυξη της Mastercard οφείλεται ιδίως στη συσσωρευμένη ζήτηση για κρατήσεις διακοπών, όπως αναφέρεται.
Όπως όμως δήλωσε ο Sachin Mehra οικονομικός διευθυντής της Mastercard «δεν αναμένει περαιτέρω ώθηση από τον τομέα».

Υπάρχουν δύο λόγοι για αυτό. Οι ταξιδιωτικές πωλήσεις είναι ιδιαίτερα υψηλές αυτή τη στιγμή, καθώς η εξαιρετικά υψηλή ζήτηση που οφείλεται στη συσσωρευμένη ζήτηση συναντά μάλλον χαμηλή χωρητικότητα. Ως αποτέλεσμα, οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων είναι επί του παρόντος πολύ υψηλές.

Σύμφωνα με την εκτίμηση του Sachin Meira, αυτές θα μειωθούν εκ νέου στο άμεσο μέλλον, επειδή η προσφορά θα πέσει σε κανονικά επίπεδα.

Η δύσκολη οικονομική κατάσταση θα έχει αντίκτυπο

Επιπλέον, σε πολλές περιοχές του κόσμου είναι ήδη εμφανές ότι η ανερχόμενη ζήτηση για ταξίδια έχει ικανοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό και η ζήτηση έχει επανέλθει στα προ πανδημίας επίπεδα.

Η δύσκολη οικονομική κατάσταση -συμπεριλαμβανομένων των πολλών απολύσεων- θα έχει επίσης αρνητικό αντίκτυπο στις κρατήσεις ταξιδιών.

Η Mastercard προβλέπει περαιτέρω ανάπτυξη στα ταξίδια, μόνο για την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού (APAC).
Αυτό οφείλεται στο πρόσφατο άνοιγμα της Κίνας και στην εκεί ανεκπλήρωτη ζήτηση για διακοπές.

Τα στοιχεία του 4ου τριμήνου 2022

  • Για το τέταρτο τρίμηνο του 2022, η εταιρεία πιστωτικών καρτών Mastercard παρουσίασε καλύτερα στοιχεία από ό,τι περίμεναν οι περισσότεροι αναλυτές.
    Τα καθαρά έσοδα αυξήθηκαν κατά 17% σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, ενώ τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν επίσης κατά 16%.
  • Ο Ιανουάριος του 2023 έδειξε σημαντικά υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης από έτος σε έτος από ό,τι το τέταρτο τρίμηνο.

Κοιτάζοντας το μέλλον, η Mastercard είναι γενικά αισιόδοξη για τις καταναλωτικές δαπάνες, αν και σημειώνει κάποια αβεβαιότητα στο μακροοικονομικό περιβάλλον.