Σύνταξη: tourismtoday.gr
Οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης ζήτησαν επείγουσα μεταρρύθμιση του εναέριου χώρου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ).
Υποστηρίζουν ότι οι εκπομπές CO2 σε ορισμένες ενδοευρωπαϊκές διαδρομές θα μπορούσαν να μειωθούν έως και 19% εάν τα δρομολόγια συντομεύονταν.
Κατηγορούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αποτυχία να ενεργήσει, αλλά και Κομισιόν κατηγορεί με την σειρά της, μεμονωμένα κράτη μέλη.
«Η μεταρρύθμιση του εναέριου χώρου είναι μια «καθαρή μηδενική» προτεραιότητα. Έχει συζητηθεί για πάνω από 20 χρόνια, αλλά είναι ο πιο γρήγορος, ο λιγότερο δαπανηρός τρόπος μείωσης των εκπομπών σήμερα», δήλωσε ο Johan Lundgren, διευθύνων σύμβουλος της easyJet.
Όπως είπε μια πτήση easyJet μεταξύ Παρισιού και Μιλάνου θα μπορούσε να εξοικονομήσει 19% στα καύσιμα και τις προκύπτουσες εκπομπές CO2, εάν επιτραπεί να πετάξει σε ευθεία γραμμή.
Μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η μεταρρύθμιση του εναέριου χώρου θα μπορούσε να μειώσει τις συνολικές εκπομπές CO2 πτήσεων στην Ευρώπη κατά 10%.
Από την πλευρά του ο Carsten Spohr, διευθύνων σύμβουλος του Lufthansa Group, επέμεινε πώς «χρειάζεται απλώς την πολιτική βούληση».
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Michael O’Leary, υποστήριξε ότι «είναι αφελές να περιμένουμε από μεμονωμένες χώρες να μεταρρυθμίσουν τον εναέριο χώρο τους.
Η Επιτροπή πρέπει να το διεκπεραιώσει αυτό. Το πρόβλημα είναι ότι δεν θέλει να το καταφέρει. Η Κομισιόν δεν κάνει τίποτα».
Η Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ Adina Ioana Valean κατηγόρησε τα κράτη μέλη του μπλοκ για την αποτυχία, λέγοντας στη σύνοδο κορυφής πώς «δεν καταλαβαίνω γιατί τα κράτη μέλη δεν υποστηρίζουν αυτή τη μεταρρύθμιση.
Αν προωθηθεί η πρόταση μας για μεταρρύθμιση, θα μπορούσαμε να εξοικονομήσουμε το 10% των εκπομπών CO2».