Σύνταξη: tourismtoday.gr

Ένα δεύτερο καλοκαίρι ταξιδιωτικού χάους απειλεί φέτος τα αεροδρόμια στην Ευρώπη. Ορισμένες αεροπορικές εταιρείες πιστεύουν ότι ο κλάδος δεν έχει «ξεφύγει ακόμη».

Ήδη η χωρητικότητα από ορισμένες αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια περιορίζεται σε μια προσπάθεια να μετριαστούν πιθανά προβλήματα.

Η Lufthansa δήλωσε τον Φεβρουάριο ότι μείωσε το θερινό της πρόγραμμα για το 2023 κατά 34.000 πτήσεις.

Και το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ είπε πρόσφατα ότι περιόριζε τον αριθμό των επιβατών του σε 66.000 την ημέρα τον Μάιο.
Αν και αυτό αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης κυβερνητικής στρατηγικής για τη μείωση του θορύβου γύρω από το αεροδρόμιο, η αλλαγή θα μπορούσε επίσης να ενισχύσει τις ανησυχίες για επανάληψη του περασμένου καλοκαιριού.

Η προσδοκία από τους ταξιδιώτες αυτό το καλοκαίρι είναι ότι «κάτι θα πάει στραβά», δήλωσε ο Goudarzi Pour, επικεφαλής εμπορικός διευθυντής της Swiss Air Lines, μέρος του Ομίλου Lufthansa.

Μιλώντας στη σύνοδο κορυφής CAPA Airline Leader – Airlines in Transition στη Βουδαπέστη, είπε ότι οι αεροπορικές εταιρείες είναι τώρα αντιμέτωπες με την «διαχείριση άγχους από την πιθανότητα πώς κάποια πράγματα μπορεί να πάνε στραβά».

Όπως υπογράμμισε «στην Κεντρική Ευρώπη, τα περισσότερα δρομολόγια θα επηρεαστούν. Κι αυτό, θα πρέπει να μετριαστεί. Πρέπει να εργαστούμε σε ψηφιακές υπηρεσίες και στοιχεία που μπορούμε να διορθώσουμε βραχυπρόθεσμα. Αυτά είναι τα απαραίτητα για το καλοκαίρι».

Τι θα αποτρέψει το χάος στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια το καλοκαίρι

Μεγάλο μέρος του κλάδου συμφωνεί ότι οι τεχνολογικές πρωτοβουλίες σε βιομετρικά στοιχεία και τη διαχείριση αποσκευών, καθώς και η ενίσχυση των επιπέδων προσωπικού θα αποτρέψουν το χάος του περασμένου έτους.

Ο Goudarzi Pour αναγνώρισε επίσης την ανάγκη ανανέωσης των βασικών συστημάτων, ως μια πρόκληση.

«Η βιομηχανία πρέπει να αναθεωρήσει τις μεθόδους της για μια ψηφιακή εποχή, είπε.
Καμία αεροπορική εταιρεία δεν μπορεί να το κάνει μόνη της. Το έχουμε δοκιμάσει στο παρελθόν. Αυτή είναι η δεύτερη φορά. Δεν θα έχουμε τρίτη ευκαιρία».

Ωστόσο επισήμανε ότι οι υπηρεσίες πρέπει να βελτιωθούν και ότι ο κλάδος πρέπει να είναι «σχετικός με τον πελάτη, όχι με την τεχνολογία».