Ατομικές διακοπές όπου όλα είναι δυνατά αντί για τυποποιημένα πακέτα διακοπών. Αυτό θα θέλουν οι Γερμανοί τουρίστες το 2030, όπως προβλέπουν οι κορυφαίοι διευθυντές της βιομηχανίας ταξιδιών, μιλώντας στο 50ό επετειακό τεύχος του FVW «Reisen 5.0» το οποίο επικεντρώθηκε στο μέλλον των ταξιδίων.

Οι μέρες των ικανοποιημένων πελατών, οι οποίοι ήσυχα απολάμβαναν την πολυτέλεια των διακοπών τους σε κάποιο ξένο μέρος, έχουν τελειώσει ανεπιστρεπτί. Στο μέλλον, οι Γερμανοί τουρίστες θα είναι χαρούμενα άτομα που θα ταξιδεύουν θέλοντας να μπορούν να κάνουν ό, τι επιθυμούν στο ταξίδι τους, σύμφωνα με ανώτερα στελέχη. Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες βλέπουν εξατομικευμένες προσφορές, με τις υπηρεσίες και την ποιότητα να αποτελούν βασικές απαιτήσεις από τους πελάτες του αύριο, ενώ η τεχνολογία θα διαδραματίσει ουσιαστικό ρόλο.

Ο πρόεδρος της Thomas Cook, κ. Stefanie Berk, πρόβλεψε: “Οι παραθεριστές του αύριο θα ταξιδεύουν πιο ατομικά πάνω απ ‘όλα. Θα χρησιμοποιήσουν ψηφιακά κανάλια για να ενημερωθούν ή να κάνουν κράτηση. Όμως θα δώσουν επίσης περισσότερη αξία σε καλές συμβουλές, πρόσθετα προϊόντα και ειδικές υπηρεσίες, και στο τέλος θα λάβουν μια εξατομικευμένη προσφορά για τις συγκεκριμένες προσωπικές τους επιθυμίες ταξιδιού».

Στο ίδιο κλίμα είναι και οι προβλέψεις του Peter-Mario Kubsch, επικεφαλής του ειδικευμένου πολιτιστικού γραφείου Studiosus : “Οι ταξιδιώτες θα θέλουν να κάνουν τις ατομικές και προσωπικές τους επιθυμίες και ενδιαφέροντα πραγματικότητα, ειδικά στις διακοπές. Ο παράγοντας ευκολίας θα αυξηθεί περαιτέρω ως μέρος αυτού. Δεδομένου ότι οι πελάτες μπορούν ήδη να «αγοράσουν» τα πάντα στο διαδίκτυο, θα περιμένουν ακόμη πιο τέλεια οργάνωση και εξαιρετικά εξατομικευμένες υπηρεσίες», ανέφερε χαρακτηριστικά.

“Το πιο σημαντικό κομμάτι στις αποσκευές των παραθεριστών του αύριο εκτός από τα κοστούμια κολύμβησης θα είναι ένα smartphone”, δήλωσε ο Marek Andryszak, Διευθύνων Σύμβουλος της TUI Γερμανίας. “Οι τουρίστες θα ταξιδεύουν χωρίς χαρτί, θα κάνουν πρόωρο check-in στο ξενοδοχείο, θα κλείνουν εκδρομές από την ξαπλώστρα τους, θα κάνουν κράτηση για δείπνο και θα μοιράζονται τις διακοπές τους ψηφιακά”.

Σύμφωνα με τον Soren Hartmann, Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου DER Touristik, “οι ταξιδιώτες θα χρησιμοποιήσουν κάθε νέα επιλογή που είναι απλή και γρήγορη, που τους επιτρέπει πολλά και μειώνει ταυτόχρονα το κόστος. Η κινητικότητα θα είναι εντελώς διαφορετική από σήμερα. Ίσως οι μετακινήσεις θα οργανωθούν με ανταλλαγή αυτοκινήτων ή με αυτοκινούμενα λεωφορεία σε τουριστικά hotspots”.

Ο Ralph Schiller, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου FTI, πιστεύει ότι “ο ήλιος και η θάλασσα” θα είναι ακόμα το πιο δημοφιλές θέμα διακοπών. Ενδεχομένως η επιλογή για διακοπές στην παραλία θα είναι ευρύτερη καθώς περισσότερες χώρες και περιοχές αναγνωρίζουν τις ευκαιρίες και τις δυνατότητες που δημιουργεί ο τουρισμός και επενδύουν στην υποδομή και τις προσφορές τους.

Τέλος, ο Bernhard Steffens, διευθύνων σύμβουλος της Traveltainment, προέβλεψε ότι η τεχνολογία θα επιτρέψει στα ξενοδοχεία να παίζουν την αγαπημένη μουσική των επισκεπτών τους και στα εστιατόρια να γνωρίσουν τις αλλεργίες τους χωρίς να τους έχουν συναντήσει ποτέ. «Το ανθρώπινο σώμα και τα ψηφιακά εργαλεία θα έρθουν όλο και πιο κοντά τόσο μεταφορικά όσο και φυσικά – και έτσι η ψηφιακή ταυτότητα των ταξιδιωτών θα τους ακολουθεί παντού, ακόμη και στην παραλία”.