Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει κανόνες οδήγησης και χρόνου ανάπαυσης για οδηγούς σε τουριστικά πούλμαν.

Οι κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) σχετικά με τον χρόνο οδήγησης, τα διαλείμματα και τις περιόδους ανάπαυσης ισχύουν εξίσου για τους οδηγούς φορτηγών και λεωφορείων.
Ωστόσο, αυτοί δεν είναι πάντα κατάλληλοι για τις μεταφορές επιβατών με τουριστικά λεωφορεία, που οι οδηγοί προσαρμόζουν τα ταξίδια τους ανάλογα με το ρυθμό των επιβατών τους.

Αυτό σημαίνει περισσότερα διαλείμματα και στάσεις κατά μήκος της διαδρομής, καθώς και συνδυασμό μεγαλύτερων διαδρομών (στην αρχή και στο τέλος των μακρινών εκδρομών) και μικρότερων διαδρομών (κατά τη διάρκεια των εκδρομών), με μέσο χρόνο οδήγησης περίπου 4,5 έως 5 ώρες την ημέρα.

Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι σίγουρα ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς οι κανόνες ειδικά για τον τουρισμό μπορούν μόνο να ενισχύσουν την ασφάλεια και την ικανοποίηση των πελατών.

Το μερίδιο του ομαδικού τουρισμού με πούλμαν αναμένεται να αυξηθεί, δεδομένου του θετικού αντίκτυπού του τόσο στην απασχόληση όσο και στο περιβάλλον.
Όσον αφορά στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές στις οδικές μεταφορές, οι ομαδικές οδικές μεταφορές επιβατών έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε άνθρακα.

«Καλούμε τώρα τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να υποστηρίξουν απερίφραστα την πρόταση και να επιφέρουν μια σημαντική αλλαγή στον τομέα του τουρισμού πούλμαν, ειδικά για τους οδηγούς, τόνισε η Raluca Marian, διευθύντρια της Διεθνούς Ένωσης Οδικών Μεταφορών (IRU) στην ΕΕ.

Η πρόταση της Επιτροπής θα βελτιώσει τις συνθήκες εργασίας ευθυγραμμίζοντας το πρόγραμμα των οδηγών με τις προσδοκίες των επιβατών. Είναι μια ανάσα φρέσκου αέρα για έναν τομέα που επηρεάστηκε σοβαρά από την πανδημία Covid-19.

Οι στοχευμένες και συγκεκριμένες διατάξεις για τον χρόνο οδήγησης και ανάπαυσης για τον τουρισμό με πούλμαν θα επιτρέψουν στους οδηγούς να αντιδρούν καλύτερα στις καταστάσεις κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους.
Παράλληλα θα μειώσουν σημαντικά το άγχος που δημιουργούν οι ακατάλληλοι για τον τουρισμό κανόνες».

1. Διαλείμματα

Οι οδηγοί θα μπορούν να μοιράζουν τα διαλείμματα τους (τουλάχιστον 45 λεπτά για 4,5 ώρες οδήγησης) σε δύο περιόδους τουλάχιστον 30 και 15 λεπτών ή σε τρεις περιόδους τουλάχιστον 15 λεπτών η καθεμία. Αυτό θα τους βοηθήσει να κάνουν τα διαλείμματα πιο ευέλικτα και σε βολικές ώρες.
Οι ισχύοντες κανόνες επιτρέπουν μόνο στους οδηγούς να χωρίζουν αυτά τα 45λεπτα διαλείμματα σε 15 λεπτά πρώτα και 30 λεπτά αργότερα (αλλά όχι το αντίστροφο).

2. Ημερήσιες περίοδοι ανάπαυσης

Οι οδηγοί θα μπορούν να μεταθέτουν την έναρξη της ημερήσιας περιόδου ανάπαυσης κατά μία ώρα όταν η συνολική ημερήσια περίοδος οδήγησης για την ημέρα αυτή δεν υπερβαίνει τις επτά ώρες, ή να την μεταθέτουν κατά δύο ώρες όταν η συνολική ημερήσια περίοδος οδήγησης δεν υπερβαίνει τις πέντε ώρες.
Αυτές οι παρεκκλίσεις θα είναι δυνατές μόνο μία φορά κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού οκτώ ή περισσότερων ημερών.
Οι νέοι κανόνες δεν θα αλλάξουν τη διάρκεια της κανονικής ημερήσιας περιόδου ανάπαυσης, η οποία παραμένει τουλάχιστον 11 συνεχόμενες ώρες εντός 24 ωρών.

3. Εβδομαδιαίες περίοδοι ανάπαυσης

Οι κανόνες για τις διεθνείς περιστασιακές μεταφορές επιβατών που πραγματοποιούνται αποκλειστικά εντός μιας χώρας θα ευθυγραμμιστούν με τους κανόνες για τις διεθνείς μεταφορές, επιτρέποντας στους οδηγούς να αναβάλλουν την εβδομαδιαία περίοδο ανάπαυσης για έως και 12 συνεχόμενες ημέρες.
Αυτό είναι ήδη δυνατό για τις διεθνείς περιστασιακές μεταφορές επιβατών, σε βάρος των φορέων εκμετάλλευσης των εσωτερικών μεταφορών. Οι προϋποθέσεις για τη χρήση αυτής της “12ήμερης παρέκκλισης” παραμένουν οι ίδιες. Ο οδηγός πρέπει να λάβει μια κανονική εβδομαδιαία περίοδο ανάπαυσης πριν από το ταξίδι (τουλάχιστον 45 ώρες) και δύο εβδομαδιαίες περιόδους ανάπαυσης μετά το ταξίδι.