Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA), ανησυχεί σχετικά με την απόδοση του Ευρωπαϊκού ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (ATC).

Οι σοβαρότερες επιπτώσεις παρατηρούνται στα αεροδρόμια της Ευρώπης με την μεγαλύτερη κυκλοφοριακή συμφόρηση. Ιδιαίτερα στο Γκάτγουικ του Λονδίνου, οι επιδόσεις του επηρεάζονται επίσης από τοπικά προβλήματα πόρων ATC.

Το Γκάτγουικ σύμφωνα με την IATA, «είναι τώρα το αεροδρόμιο με τη χειρότερη απόδοση μεταξύ των 31 μεγάλων αεροδρομίων που αναφέρει το Eurocontrol. Βρίσκεται στο νούμερο 106 από τα 110 αεροδρόμια που καλύπτονται από το σύνολο των δεδομένων».

Ο Willie Walsh γενικός διευθυντής της ΙΑΤΑ χαρακτήρισε «απογοητευτική» την κατάσταση τόσο σε Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ.
Πρόσθεσε επίσης ότι «το περιβάλλον ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας που βιώνουν όλοι οι αερομεταφορείς στην Ευρώπη είναι προκλητικό.

Οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια εργάστηκαν σκληρά για να διασφαλίσουν ότι θα παρασχεθούν επαρκείς πόροι για να ελαχιστοποιηθούν οι διακοπές και να οδηγηθούν οι ταξιδιώτες στον προορισμό τους εγκαίρως».

Για την κατάσταση ο Willie Walsh επιρρίπτει ευθύνες «στην έλλειψη πόρων σε εθνικό επίπεδο. Ιδίως σε Γερμανία και Γαλλία, που εμποδίζει την ανάπτυξη. Αν και κάποιοι τομείς παρουσίασαν βελτίωση το 2022, εντούτοις το επίπεδο απόδοσης υπολείπεται απαράδεκτα των επιπέδων του 2019.

Είναι απογοητευτικό το γεγονός ότι οι πολιτικοί που έσπευσαν να επικρίνουν τις αεροπορικές εταιρείες πέρυσι, παρέμειναν σιωπηλοί σχετικά με την αναστάτωση που προκλήθηκε από κρατικούς ελεγχόμενους ή ελεγχόμενους παρόχους ATC».

Ο επικεφαλής της ΙΑΤΑ, αναφέρεται και σε αυτά πού μπορούν να κάνουν οι πολιτικοί ώστε να μην έχουμε άλλη μια χρονιά απόδοσης ευρωπαϊκών ATC κάτω από τα προ-COVID επίπεδα.

«Αρχικά όπως είπε, πρέπει να λογοδοτήσουν για το οικονομικό και περιβαλλοντικό κόστος των κακών επιδόσεων του ATC, ώστε να έχουν κίνητρο να λαμβάνουν καλύτερες αποφάσεις.
Αυτό το καλοκαίρι μας έδειξε ότι ο κατάλογος των “to do” είναι ήδη γνωστός.

Χρειάζεται κατάλληλη στελέχωση, εκσυγχρονισμός με τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό και εξεύρεση τρόπων για τη διατήρηση των βασικών υπηρεσιών ATC κατά τη διάρκεια περιόδων απεργιακών κινητοποιήσεων, με σεβασμό των δικαιωμάτων των εργαζομένων».