Τι είναι αυτό που ζητούν οι ξένοι επισκέπτες στην Κρήτη ; Ποια είναι τα κριτήρια που θέτουν επιλέγοντας προορισμό για τις διακοπές τους;
Ως ένας από τους βασικούς τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας, η Κρήτη διαθέτει αυτά τα στάνταρτ που ζητούν οι ξένοι; Και ποια είναι αυτά τελικά;
Απαντήσεις στα παραπάνω δίνουν τα συμπεράσματα έρευνας, όπως και δηλώσεις των ίδιων των ξένων επισκεπτών, αλλά και ανθρώπων που παρέχουν υπηρεσίες στους τουρίστες, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι η Κρήτη εν πολλοίς προσφέρει μεν απλόχερα τις ανέσεις που απαιτεί ένας υποψήφιος ξένος επισκέπτης, ωστόσο έχει προοπτικές βελτίωσης ειδικά σε θέματα βασικών, δημόσιων όμως, υποδομών.
Στην αρχή της λίστας «φιγουράρει» αυτό που ελκύει περισσότερο τους τουρίστες στη χώρα και ειδικότερα στην Κρήτη και είναι φυσικά το απέραντο γαλάζιο: ο ήλιος, δηλαδή, και η θάλασσα.
Στη συνέχεια ακολουθεί η ξακουσμένη μεσογειακή διατροφή, η ποικιλία, η γεύση και οι ευεργετικές για τον οργανισμό ιδιότητες των τοπικών μας προϊόντων, τις οποίες ζητούν μανιωδώς να γευτούν σε κάθε τους επίσκεψη οι ξένοι.
Έπειτα σημαντικό ρόλο στην επιλογή τους παίζει και το ότι νιώθουν ασφάλεια. Μετά από όλα αυτά τα τρομοκρατικά χτυπήματα που έχουν γίνει τόσο στην Τουρκία όσο και σε αρκετές χώρες της Ευρώπης, η ηρεμία που προσφέρει η χώρα μας την καθιστά έναν ασφαλή προορισμό, όπου ο ξένος θα μπορεί να περιπλανηθεί ελεύθερα και χωρίς φόβο.
Τι τους αρέσει και τι όχι
Προχωρώντας τώρα στις παροχές και τις ανέσεις που ζητούν οι ξένοι ταξιδιώτες κάνοντας τις διακοπές τους, οι περισσότεροι επιλέγουν ξενοδοχεία που προσφέρουν δωρεάν πρωινό και Wi-Fi, αναβαθμισμένες υπηρεσίες και αργοπορημένο τσεκ άουτ. Αυτό έδειξε έρευνα της πλατφόρμας ξενοδοχειακών κρατήσεων TripTease.
Επιπλέον, η εγγύηση χαμηλότερης τιμής και η προσφορά ποτού κατά την υποδοχή τους παίζουν ρόλο, ακολουθώντας, ως προς τη σημασία που έχουν στην επιλογή ξενοδοχείου.
Τα αποτελέσματα της έρευνας, στην οποία συμμετείχαν 780 άτομα, έδειξαν ότι οι λιγότερο δημοφιλείς υπηρεσίες στα ξενοδοχεία είναι ο Τύπος (οι περισσότεροι επισκέπτες διαβάζουν τα νέα της ημέρας από τις φορητές συσκευές), ενώ το δωρεάν πάρκινγκ θεωρείται αυτονόητο. Επίσης απαιτούν καθαριότητα, ησυχία, καλό, ευγενικό και πρόθυμο σέρβις, άνεση και καλή τοποθεσία από τα ξενοδοχεία, ως κριτήρια επιλογής. Και βέβαια τα resorts που παρέχουν ανέσεις όπως spa και φυσικά all inclusive προγράμματα είναι μέσα στην πρώτη τους επιλογή.
Η ελκυστικότητα των ξενοδοχείων και των καταλυμάτων έγκειται επίσης στο γεγονός ότι οι τουρίστες ενδιαφέρονται έντονα και παίρνουν απόφαση για τις διακοπές τους σύμφωνα με το περιεχόμενο, το εύρος επιλογών και τις κριτικές από άλλους ταξιδιώτες.
Φυσικά αυτό που τους «τραβάει» παράλληλα είναι η ιστορία, τα τοπία και ο πολιτισμός ενός τόπου, γι’ αυτό και ζητούν να συμμετέχουν σε εκδρομικά πακέτα, χαμηλού ωστόσο κόστους. Σημαντικό, εξάλλου, ρόλο για να το επιλέξουν παίζουν και οι εσωτερικές δραστηριότητες που προσφέρει στους επισκέπτες του ένα ξενοδοχείο.
«Αγκάθια» οδικό δίκτυο και καθαριότητα
Αυτά που εκνευρίζουν περισσότερο τους επισκέπτες των ξενοδοχείων είναι το τσεκ ιν ή το τσεκ άουτ όταν απαιτούν πολλή ώρα, τα ξεπερασμένα χαρακτηριστικά και «ντιζάιν» δωματίου, η κακή εξυπηρέτηση πελατών, το να μην υπάρχουν επιλογές γεύματος και δραστηριότητες εντός ξενοδοχείου, το να μην τους δίνονται ευκαιρίες για κοινωνικοποίηση και το να μην υπάρχει παιδικός σταθμός ή κάποια μέριμνα για τη φροντίδα του παιδιού στα καταλύματα-ξενοδοχεία.
Σχετικά δε με τις δημόσιες υποδομές, εκείνο που τους εξοργίζει, όπως είπαν, είναι το άθλιο οδικό δίκτυο και, μεταξύ άλλων, η αναμονή στα μέσα μαζικής μεταφοράς, η έλλειψη ναυαγοσωστών σε πολλές παραλίες, η έλλειψη καθαριότητας σε αρκετούς δημόσιους χώρους, η έλλειψη φωτισμού σε πολλά σημεία των τουριστικών μας θέρετρων και η μεγάλη διαφοροποίηση στις τιμές που σημειώνεται σε αγαθά πρώτης ανάγκης από περιοχή σε περιοχή, καθώς επίσης και οι περιπτώσεις που άλλα τους τάζουν πριν κλείσουν ένα πακέτο και τελικά άλλα συναντούν στην πορεία.
Ας αφουγκραστούν λοιπόν οι αρμόδιοι μερικά από τα παράπονα των ξένων επισκεπτών μας και ας πράξουν τα δέοντα, με στόχο πάντα την περαιτέρω βελτίωση του τουριστικού μας προϊόντος, καθότι, αφού σχεδόν μόνο ο τουρισμός μάς έμεινε να στηρίζει την οικονομία, τουλάχιστον να μπορεί να σταθεί απέναντι στον απειλητικό ανταγωνισμό.
Πηγή : ΝΕΑ ΚΡΗΤΗ