Σύνταξη: tourismtoday.gr

Το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς σε ξενώνες αναμένεται να φτάσει τα 11,04 δις δολάρια έως το 2030 και προβλέπεται να αυξηθεί με CAGR 6,5% από το 2024 έως το 2030, σύμφωνα με την ResearchAndMarkets.

Η παγκόσμια αγορά έχει σημειώσει αξιοσημείωτη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, λόγω της αυξανόμενης ζήτησης για οικονομικά προσιτές επιλογές διαμονής μεταξύ των ταξιδιωτών ιδιαίτερα των Millennials και των Gen Z.

Οι ξενώνες προσφέρουν ένα μοναδικό συνδυασμό χαμηλού κόστους διαμονής και κοινωνικής αλληλεπίδρασης, καθιστώντας τους την προτιμώμενη επιλογή για ταξιδιώτες με συνείδηση ​​του κόστους χωρίς συμβιβασμούς στις βασικές ανέσεις και αναζητούν πολιτιστικές εμπειρίες.

Αυτοί οι ταξιδιώτες ελκύονται από την κοινή ατμόσφαιρα, τις ευκαιρίες κοινωνικής αλληλεπίδρασης και τις μοναδικές εμπειρίες που προσφέρουν οι ξενώνες.

Πηγή: ResearchAndMarkets

Τι οδηγεί την παγκόσμια άνοδο σε ξενώνες έως το 2030

Τα βιωματικά ταξίδια οδηγούν την ανάπτυξη της αγοράς των ξενώνων. Οι σημερινοί ταξιδιώτες δίνουν προτεραιότητα στις αυθεντικές, τοπικές εμπειρίες έναντι του παραδοσιακού τουρισμού πολυτελείας.
Ως αποτέλεσμα, υπάρχει μια αυξανόμενη προτίμηση για ξενώνες που προσφέρουν δραστηριότητες με βάση την κοινότητα, περιηγήσεις στην πόλη και συνεργατικούς χώρους.

Παράλληλα, πολλά καταλύματα του είδους στοχεύουν σε εξειδικευμένα τμήματα, όπως η αειφορία και επικεντρώνονται σε βιώσιμες πρακτικές ή boutique ξενώνες που προσφέρουν ανέσεις υψηλών προδιαγραφών σε φιλική προς τον προϋπολογισμό μορφή καθώς και χώρους συνεργασίας για μακροχρόνιες διαμονές.

Η ποικιλομορφία στις προσφορές τους αντανακλά τις εξελισσόμενες ανάγκες των ταξιδιωτών που αναζητούν προσαρμοσμένες εμπειρίες που ευθυγραμμίζονται με τις προσωπικές τους αξίες και τις προτιμήσεις του τρόπου ζωής τους.

Με παροχές σε αυτές τις εξειδικευμένες αγορές, οι ξενώνες μπορούν να διαφοροποιηθούν από τις παραδοσιακές επιλογές διαμονής και να προσελκύσουν ένα ευρύτερο φάσμα επισκεπτών. Αυτή η κατάτμηση όχι μόνο ενισχύει την ελκυστικότητα της αγοράς, αλλά οδηγεί επίσης στην καινοτομία στον κλάδο τους, οδηγώντας σε ένα δυναμικό και συνεχώς εξελισσόμενο τοπίο.

  • Πολλοί ξενώνες ενισχύουν τις υπηρεσίες τους παρέχοντας σύγχρονες ανέσεις, όπως internet υψηλής ταχύτητας, χώρους συνεργασίας και επιμελημένες τοπικές εκδηλώσεις.
    Αυτή η ενοποίηση υπηρεσιών τους επέτρεψε να προσελκύσουν ένα ευρύτερο φάσμα ταξιδιωτών συμπεριλαμβανομένων digital nomads και solo τουριστών, υποστηρίζοντας έτσι την ανάπτυξη της αγοράς.
  • Η βιωσιμότητα είναι ένας άλλος σημαντικός παράγοντας που συμβάλλει σε αυτήν την ανάπτυξη. Πολλοί ξενώνες έχουν υιοθετήσει πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον, όπως η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, η μείωση της χρήσης πλαστικού και η υποστήριξη των τοπικών οικονομιών.
  • Οι εναλλακτικοί χώροι διαμονής όπως οι ξενώνες εκπέμπουν 75% λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, γεγονός που έχει αυξήσει την απήχησή τους στους νέους ταξιδιώτες.
    Οι συγκεκριμένες πρωτοβουλίες έχουν απήχηση στους περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένους ταξιδιώτες, κάνοντας τους ξενώνες πιο ελκυστικούς στην παγκόσμια αγορά. Η άνοδος των «πράσινων ξενώνων» έχει αποκτήσει δυναμική, με τους φορείς εκμετάλλευσης να χρησιμοποιούν βιώσιμο σχεδιασμό και να προσφέρουν οικολογικές εμπειρίες ως μέρος της ανταγωνιστικής τους διαφοροποίησης.

 

 

Οι τάσεις σε καταλύματα και κρατήσεις

Σχετικά με τον τύπο καταλύματος, τα δωμάτια σε κοιτώνες αναδείχθηκαν ως το κυρίαρχο τμήμα, αντανακλώντας ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς.
Αυτή η αύξηση της ζήτησης μπορεί να αποδοθεί σε διάφορους αλληλένδετους παράγοντες. Οι κοιτώνες έχουν ιδιαίτερη απήχηση σε νεαρούς ταξιδιώτες που δίνουν προτεραιότητα στη σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας στις ταξιδιωτικές τους εμπειρίες.

Οσον αφορά τους ταξιδιώτες, οι backpackers και οι μεμονωμένοι ξεχωρίζουν με το μεγαλύτερο μερίδιο εσόδων 55,53% το 2023.
Αυτό το αυξανόμενο ενδιαφέρον τους για διαμονή σε ξενώνες οφείλεται κυρίως στον συνδυασμό οικονομικής τιμολόγησης και μιας ζωντανής κοινωνικής ατμόσφαιρας.

Στις κρατήσεις, οι πλατφόρμες θα σημειώσουν σημαντικό CAGR από το 2024 έως το 2030, μια στροφή που τροφοδοτείται από την ευκολία, τη διαφάνεια και την εκτεταμένη εμβέλεια που προσφέρουν αυτές οι πλατφόρμες.

Διάσημοι πάροχοι όπως το Hostelworld και η Booking.com παρέχουν στους χρήστες μια απρόσκοπτη εμπειρία, επιτρέποντας τους να συγκρίνουν αβίαστα τιμές, ανέσεις και τοποθεσίες.

Η ζήτηση για τα εναλλακτικά καταλύματα του είδους, παραμένει παραδοσιακά ισχυρότερη στην Ευρώπη (73%), ακολουθούμενη από την Ασία-Ειρηνικό (64%) και τη Λατινική Αμερική (56%).
Ωστόσο, το Hostelworld, ανέφερε σημαντική άνοδο πέρυσι στις κρατήσεις σε Αίγυπτο (+106%), Γουατεμάλα (87%), Τουρκία (67%) και Μεξικό (55%).