Σύνταξη: tourismtoday.gr

Ο τομέας του Τουρισμού, πρέπει να λάβει πλήρως υπόψη τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Αυτό συνιστά η έκθεση που δημοσιεύτηκε από το Travel Foundation με το Κέντρο Εξειδίκευσης σε Αναψυχή, Τουρισμό και Φιλοξενία, το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών της Μπρέντα, το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Τουρισμού Μέλλοντος και το Ολλανδικό Συμβούλιο Τουρισμού και Συμβάσεων.

Η έκθεση “Οραματιζόμενος τουρισμός το 2030 και πέρα” παροτρύνει τους οργανισμούς της τουριστικής βιομηχανίας να:

  • Υπογράψουν τη Διακήρυξη της Γλασκώβης.
  • Λογοδοτήσουν πλήρως για όλες τις εκπομπές του τουρισμού στα σχέδια δράσης για το κλίμα.
  • Εντοπίσουν και να παρέχουν χαμηλές και καθαρές τουριστικές επιλογές.

Μέτρα που πρέπει να ληφθούν

  • Περισσότερες κυβερνήσεις να συμπεριλαμβάνουν τις διεθνείς αεροπορικές εκπομπές στα σχέδια τους για τη Συμφωνία του Παρισιού.
  • Τουριστικές επιτροπές και ταξιδιωτικές εταιρείες να στοχεύουν σε μεγαλύτερο ποσοστό πελατών μικρών αποστάσεων για καθαρά μηδενικά προϊόντα στην αγορά.
  • Επένδυση σε πιο πράσινες μορφές μεταφοράς που υιοθετούνται και προωθούνται από την ταξιδιωτική βιομηχανία.
  • Εστίαση λιγότερο στην αντιστάθμιση ως λύση και περισσότερο στην απαλλαγή από τον άνθρακα.
  • Δίκαιες πολιτικές που επιτρέπουν διαφορές στους προορισμούς σε όλο τον κόσμο.
  • Επιβράδυνση της αναμενόμενης ταχείας ανάπτυξης των αερομεταφορών, με περιορισμούς στον αριθμό των πτήσεων μεγάλων αποστάσεων.

Η έκθεση, μοντελοποιεί τον αντίκτυπο διαφορετικών παρεμβάσεων, όπως τεχνολογικές εξελίξεις, ηλεκτροκίνηση και εναλλακτικά καύσιμα.
Δείχνει ότι αυτά θα μπορούσαν να έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στη μείωση του CO2 τις επόμενες δεκαετίες.

Ο στόχος της είναι να παράσχει στους υπογράφοντες την παγκόσμια πρωτοβουλία, τη Διακήρυξη της Γλασκώβης για την Κλιματική Δράση στον Τουρισμό, ένα θετικό όραμα για τον τουρισμό που επιτυγχάνει καθαρό μηδέν έως το 2050.

Μελλοντική ανάπτυξη σε περιοχές απαλλαγής από άνθρακα

Οι ερευνητές περιγράφουν ένα παγκόσμιο σενάριο όπου η μορφή του τουρισμού αλλάζει και η μελλοντική ανάπτυξη προέρχεται από περιοχές που είναι πιο έτοιμες για απαλλαγή από τον άνθρακα.

Για παράδειγμα, ένας ταξιδιώτης μπορεί να κάνει τον ίδιο αριθμό ή περισσότερα ταξίδια ετησίως, αλλά συνήθως θα διανύει μικρότερες αποστάσεις, ανοίγοντας ευκαιρίες στις επιχειρήσεις να στοχεύουν ταξιδιώτες που βρίσκονται πιο κοντά.

Εκτός από τις πτήσεις, θα χρησιμοποιούν περισσότερες επιλογές τρένων, ηλεκτρικών αυτοκινήτων, πούλμαν και πορθμείων για τις διακοπές τους.

Όσοι ταξιδεύουν μεγάλες αποστάσεις θα κάνουν λιγότερα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, αλλά είναι πιο πιθανό να μείνουν περισσότερο, σε ενεργειακά αποδοτικά καταλύματα.

Κυριότερη από τις συστάσεις της έκθεσης είναι η ανάγκη να συμπεριληφθούν όλες οι εκπομπές στις προσπάθειες απαλλαγής από τον τουρισμό από τον άνθρακα.

Με λίγες εξαιρέσεις, οι διεθνείς αεροπορικές εκπομπές δεν περιλαμβάνονται στις εθνικές δεσμεύσεις της Συμφωνίας του Παρισιού, γεγονός που στρεβλώνει τη λήψη αποφάσεων και αποτρέπει τις επενδύσεις στις πιο αποτελεσματικές λύσεις.

Η έκθεση ζητά επίσης ένα παγκόσμιο σχέδιο για τη βελτιστοποίηση της τουριστικής ανάπτυξης και των ροών διανομής με τρόπο δίκαιο και συμβατό με τους κλιματικούς στόχους, δεδομένου ότι απαιτούνται περιορισμοί στον αριθμό των πτήσεων.
Χωρίς αυτό, η μοντελοποίηση της έκθεσης δείχνει ότι οι εκπομπές από τις πτήσεις με τις μεγαλύτερες αποστάσεις θα τετραπλασιαστούν έως το 2050, αντιπροσωπεύοντας το 41% ​​των συνολικών εκπομπών του τουρισμού, αλλά μόνο το 4% των ταξιδιών.

Επιπλέον, εναλλακτικές μορφές μεταφοράς όπως σιδηρόδρομος, πορθμεία, πούλμαν και ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα απαιτήσουν σημαντικές επενδύσεις.

Η έκθεση υπογραμμίζει τις συνέπειες που πρέπει να ληφθούν υπόψη για κάθε κλάδο της βιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένων των αερομεταφορών, των σιδηροδρόμων, των tour operators, των παρόχων καταλυμάτων, των τουριστικών συμβούλων και των βιομηχανιών αυτοκινήτων και πορθμείων, καθώς και την ανάγκη να επηρεαστούν άλλοι βασικοί τομείς στους οποίους βασίζεται ο τουρισμός.

Τεράστιες αυξήσεις στις τιμές των ναύλων

Η έκθεση προβλέπει ότι μέχρι το 2030 τα αεροπορικά εισιτήρια θα είναι κατά δύο τρίτα ακριβότερα, από τα επίπεδα του 2019 και τρεις φορές το κόστος του 2019 έως το 2050.