Σύνταξη tourismtoday.gr

Τα σχέδια για ταξίδια το 2024 και τις πιο σημαντικές αλλαγές στις τουριστικές συνήθειες, αποκαλύπτει έρευνα της Booking.com σε 27.000 άτομα σε 33 χώρες και περιοχές.

Ο τρόπος στα ταξίδια αλλάζει συνεχώς. Ορισμένοι προορισμοί γίνονται πολύ ζεστοί για τους τουρίστες και οι τεχνολογικές εξελίξεις εμπνέουν για αποδράσεις την επόμενη χρονιά.

Από διακοπές τεχνητής νοημοσύνης μέχρι ταξίδια με εντελώς άγνωστους, εδώ είναι μερικές από τις μεγαλύτερες ταξιδιωτικές τάσεις που θα δούμε το 2024.

  • Σχεδόν το 71% αισθάνεται πιο ζωντανό από ποτέ όταν κάνει διακοπές.
  • Το 65% θέλει να ανακαλύψει τον εαυτό του στις διακοπές.
  • Το 66% πιστεύει ότι είναι η καλύτερη εκδοχή του εαυτού του όταν βρίσκεται σε διακοπές.
  • Το 52% θα προτιμήσει να βγει από την πεπατημένη.
  • Το ένα τρίτο (30%) αναζητά να ταξιδεύει με αγνώστους.

Όπως υπογραμμίζει ο Arjan Dijk, Ανώτερος Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Μάρκετινγκ της Booking.com «οι ταξιδιωτικές μας προβλέψεις για το 2024 αντικατοπτρίζουν την ιδέα ότι τα ταξίδια δεν είναι ένα μέσο για να ξεφύγουμε από τη ζωή, αλλά αντιθέτως ένας καταλύτης για να ζήσουμε καλύτερα.

Από συναρπαστικές περιπέτειες σε έναν νέο προορισμό μέχρι να νιώσουμε τον παλμό μιας νέας κουλτούρας και κάθε ενδιάμεση εμπειρία, ταξιδεύουμε για να δούμε την καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας».

Πώς επηρεάζει η κλιματική κρίση τον τρόπο που ταξιδεύουμε

Περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιώτες σκέφτονται πώς η κλιματική κρίση θα επηρεάσει τον τρόπο που προγραμματίζουν τις διακοπές τους το 2024.

Οι Millennials ήταν η ομάδα που ήταν πιο πιθανό να δώσει αυτή την απάντηση ενώ η γενιά Baby Boomer ήταν η λιγότερο πιθανή.

Τον τελευταίο χρόνο, πολλά κλιματικά ρεκόρ έχουν καταρριφθεί με πυρκαγιές, πλημμύρες και καύσωνες να σαρώνουν πολλούς δημοφιλείς ευρωπαϊκούς προορισμούς για διακοπές.
Ο Ιούλιος είδε τη Σαρδηνία και τη Σικελία να αγγίζουν θερμοκρασίες άνω των 46 C.

Ως αποτέλεσμα, το 56% συμφωνεί ότι καθώς οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν στην περιοχή τους, σχεδιάζουν να ταξιδέψουν αλλού για να δροσιστούν.
Η πλειοψηφία ταξιδιωτών του Ηνωμένου Βασιλείου αναφέρει ότι η κλιματική αλλαγή θα επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο προγραμματίζουν τις διακοπές τους το 2024.

Ωστόσο, όλα όσα κάνουμε στα ταξίδια, από τις πτήσεις για να φτάσουμε στον προορισμό μέχρι το φαγητό που τρώμε και τα ξενοδοχεία στα οποία μένουμε, αυξάνουν τις εκπομπές άνθρακα.

Τι εμποδίζει τους ταξιδιώτες να κάνουν κράτηση για διακοπές με συνείδηση ​​του κλίματος; Τα χρήματα, σύμφωνα με την Booking.com.

  • Ένας στους τέσσερις θα ενδιαφερόταν περισσότερο για βιώσιμα ταξίδια αν ο προϋπολογισμός του ήταν απεριόριστος.
  • Αυτό περιλαμβάνει την επίσκεψη σε λιγότερο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, την αντιστάθμιση του αποτυπώματος άνθρακα τους και τη διασφάλιση ότι τα χρήματα που ξοδεύει υποστηρίζουν τις τοπικές οικονομίες.

Πώς μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να προγραμματίσει τις διακοπές μας το 2024

Η Booking.com προβλέπει ότι η τεχνητή νοημοσύνη (AI) είναι πιθανό να παίξει μεγαλύτερο ρόλο στον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουμε το 2024.

  • Σχεδόν οι μισοί ενδιαφέρονται να χρησιμοποιήσουν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να σχεδιάσουν ένα μελλοντικό ταξίδι.
  • Tο 36% θα εμπιστευόταν την τεχνητή νοημοσύνη για να σχεδιάσει ένα ταξίδι για αυτούς.

Οι νεότερες γενιές πιέζουν αυτήν την αλλαγή με τους Millennials που είναι πιο πιθανό να εξετάσουν το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσουν αυτήν την εναλλακτική μέθοδο για να συνθέσουν τα δρομολόγια τους. Οι παλαιότερες γενιές είναι πιο διστακτικές. Το 39% των Baby Boomers δεν θα εμπιστευόταν την AI για να σχεδιάσει το ταξίδι του.

Πολλοί ιστότοποι κρατήσεων ταξιδιών και μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν ήδη τεχνολογία AI για να αλλάξουν την εμπειρία των πελατών τους.

Το εργαλείο προγραμματισμού της Booking.com που υποστηρίζεται από το ChatGPT στοχεύει να μιμηθεί τον τρόπο που θα «άρχιζες να μιλάς για τον προγραμματισμό ενός ταξιδιού με τον σύντροφό σου ή τους φίλους σου».

Η Expedia έχει επίσης ενσωματώσει το chatbot AI στην εφαρμογή της για κινητά και η Skyscanner μόλις εισήγαγε ένα νέο εργαλείο που χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να εμπνεύσει την επιλογή σας για το πού να πετάξετε.

Αυτά τα εργαλεία θα μπορούσαν επίσης να παίξουν ρόλο μόλις φτάσει ο τουρίστας στον προορισμό.
Το 62% θα εκτιμούσε τις πληροφορίες, τις συμβουλές ή τις υποδείξεις από έναν βοηθό τεχνητής νοημοσύνης ενώ είναι σε διακοπές.

Με τους ταξιδιώτες πιο ανοιχτούς στη χρήση αυτής της τεχνολογίας, το Tripadvisor μόλις κυκλοφόρησε μια γεννήτρια δρομολογίων με τεχνητή νοημοσύνη. Αυτή προσφέρει ένα καθημερινό πρόγραμμα με βάση τον προορισμό, τις ημερομηνίες και τα ενδιαφέροντα.

Τα μεμονωμένα ταξίδια εξακολουθούν να αυξάνονται

Το με ποιον επιλέγουμε να πάμε στο εξωτερικό αλλάζει επίσης, καθώς όλο και περισσότεροι επιλέγουν solo ταξίδια.

  • Δύο στους πέντε ταξίδεψαν μόνοι τους τους τελευταίους έξι μήνες.
  • Σχεδόν τρεις στους πέντε έκαναν διακοπές μόνοι τους τον περασμένο χρόνο.

Η Gen Z πρωτοστατεί όσον αφορά στα ανεξάρτητα ταξίδια. Ένας στους τέσσερις νέους έχει ως κύρια προτεραιότητα του στα ταξίδια το 2024 την εμβάθυνση της σχέσης με τον εαυτό του.

Η ανακάλυψη του εαυτού είναι ο στόχος με περίπου τα δύο τρίτα των ανθρώπων να λένε ότι ήταν η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους όταν έλειπαν.
Ωστόσο, δεν είναι απαραίτητη η απομόνωση σε μία παραλία ή οι μοναχικές βόλτες σε μια άγνωστη πόλη.
Η Gen Z ήταν επίσης η ηλικιακή ομάδα που είχε περισσότερες πιθανότητες να βρει ελκυστική την εμπειρία του ταξιδιού με αγνώστους.

  • Περίπου ένας στους 10 τουρίστες αυτής της γενιάς επιλέγει να ταξιδέψει solo σε οργανωμένες εκδρομές για να συναντήσει άτομα με κοινά ενδιαφέροντα.
  • Λίγο πάνω από το 10% είναι επίσης ανοιχτό να γνωρίσει νέα άτομα ενώ ταξιδεύει μόνος του.

Oι ταξιδιώτες θα «εξερευνήσουν το άγνωστο»

Oι ταξιδιώτες θα «εξερευνήσουν το άγνωστο» το 2024 καθώς οι άνθρωποι κατευθύνονται σε νέες τοποθεσίες με λίγες πληροφορίες και προγραμματισμό.

Οι μισοί τουρίστες επιθυμούν να κλείσουν ένα ταξίδι έκπληξη όπου τα πάντα μέχρι τον προορισμό είναι άγνωστα.

  • Περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιώτες του Ηνωμένου Βασιλείου (56%) θα ήθελαν να μην έχουν ξεκαθαρίσει τα σχέδια τους πριν από το ταξίδι τους το 2024, ώστε να μπορούν να πάνε όπου τους “οδηγεί ο άνεμος”.
  • Τα δύο τρίτα των Βρετανών τουριστών (60%) προτιμούν να ταξιδεύουν με χαλαρά σχέδια και να αλλάξουν κατεύθυνση με βάση το τι αισθάνονται αυτή τη στιγμή.

Το φαγητό στο επίκεντρο

Η γαστρονομία και οι γεύσεις -που είναι κομμάτι της πολιτιστικής κληρονομιάς- βρίσκονται στο επίκεντρο για τους ταξιδιώτες, το 2024.

  • Οι περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιώτες στο Ηνωμένο Βασίλειο (52%) ενδιαφέρονται περισσότερο να μάθουν για την προέλευση των «must-eat» λιχουδιών ενός προορισμού από ό,τι στο παρελθόν.
  • Τέσσερις στους πέντε τουρίστες του Ηνωμένου Βασιλείου (78%) θέλουν να δοκιμάσουν τοπικές κουζίνες το 2024.

Μείωση κόστους διακοπών

Καθώς τα πράγματα στο σπίτι γίνονται πιο ακριβή, οι ταξιδιώτες αναζητούν φθηνότερους τρόπους για να μειώσουν το κόστος στις διακοπές τους.

  • Το 53% Βρετανών θα επιλέξουν προορισμούς το 2024 όπου το κόστος ζωής είναι λιγότερο ακριβό από την πόλη του.
  • Τα ταξίδια πιο κοντά στο σπίτι είναι επίσης ελκυστικό για μερικούς που θα αναζητήσουν πολυτελή διακοπές για μείωση κόστους του 2024 (43%).
  • Οι περισσότεροι ταξιδιώτες στο Ηνωμένο Βασίλειο (46%) είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για να χρησιμοποιήσουν για μία μέρα τις ανέσεις σε ένα ξενοδοχείο πέντε αστέρων αντί να μείνουν εκεί.

Επανεκκίνηση στα retreaters

Καθώς πολλοί αναζητούν ένα διάλειμμα από την καθημερινή τους πολυάσχολη ζωή, οι ταξιδιώτες κάνουν κράτηση για ταξίδια μιας διαδρομής που βασίζονται στην αυτοβελτίωση για να επαναφέρουν τον εαυτό τους στη ζωή.

Επιδιώκουν να χαλαρώσουν. Η αύξηση του τουρισμού ύπνου δείχνει ότι αρκετοί αναζητούν μεμονωμένες διακοπές μακριά από την πολυάσχολη ζωή.

Ταξίδια και νερό

Το 2024, τα ταξίδια με επίκεντρο το νερό πρόκειται να γίνουν η πιο hot τάση στον τουρισμό.
Τα τρία τέταρτα (75%) συμφωνούν ότι το να είναι κοντά στο νερό αμέσως τους κάνει να νιώθουν πιο χαλαροί.

Θα προτιμηθεί η πλωτή γιόγκα, τα λουτρά με ήχο στο νερό και ο διαλογισμός στο χιόνι, ενώ θα υπάρξει και μια έκρηξη στα καταφύγια παγοθεραπείας, με το νερό να μην είναι πλέον το σκηνικό αλλά το κύριο γεγονός.

Οι αναδυόμενοι προορισμοί

Με βάση τις τάσεις που διαμορφώνεται στα ταξίδια την επόμενη χρονιά η Booking.com αποκαλύπτει τους αναδυόμενους προορισμούς-κάτω από το ραντάρ- που ταιριάζουν με όσα αναζητούν οι τουρίστες. Αυτοί είναι:

  • Μπέμπου, Ιαπωνία (νερό)
  • Αυλώνα, Αλβανία (οικονομική προσιτότητα)
  • Μερίντα, Μεξικό (χαλάρωση)
  • Πόρτλαντ, ΗΠΑ (αναγεννητικές εμπειρίες)
  • Φάλκενμπουρχ, Ολλανδία (δροσερό κλίμα)
  • Μπουένος Άιρες, Αργεντινή (γαστρονομία)
  • Κέμνιτς, Γερμανία (φύση)
  • Ροτόρουα, Νέα Ζηλανδία (περιπέτεια)
  • Πανγκλαό, Φιλιππίνες (δραστηριότητες)
  • Κερνς, Αυστραλία (ζωντάνια)