Σύνταξη: tourismtoday.gr
Οι ακυρώσεις πτήσεων θα συνεχίσουν να παραμένουν υψηλές φέτος -καθώς η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια αυξάνεται εν μέσω βασικών ελλείψεων προσωπικού- σύμφωνα με στελέχη από αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια.
Αυτό είναι το βασικό εύρημα της νέας μελέτης «Better Together: Rethinking How to Manage Disruption in Aviation» από την Amadeus.
Η μελέτη συμμετείχαν 50 ηγέτες από αεροδρόμια σε όλο τον κόσμο, καθώς και πάνω από 100 επικεφαλής αεροπορικών εταιρειών, από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ), τις ΗΠΑ, το Μεξικό, τη Βραζιλία, την Ινδία, την Κίνα και την Κορέα.
Οι διακοπές ορίζονται ως περιπτώσεις κατά τις οποίες μια προγραμματισμένη πτήση ακυρώνεται για δύο ή περισσότερες ώρες εντός 48 ωρών από την αρχική προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης.
Αυτές οι ακυρώσεις παραμένουν 300% πάνω από τα ιστορικά πρότυπα, καθώς η αεροπορική βιομηχανία συνεχίζει να αντιμετωπίζει την έλλειψη δεξιοτήτων και την ταχεία επιστροφή της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια σε κάθε περιοχή του κόσμου.
«Το 2022, οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετώπισαν προβλήματα προμήθειας και προσωπικού. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της περσινής χρονιάς, οι αερομεταφορείς και οι συνεργάτες τους αντιμετωπίζουν απλώς μια άνευ προηγουμένου επιστροφή ζήτησης, δήλωσε ο Harry Grewal, διευθυντής υποδομής και εμπειρίας πελατών στη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ).
Φυσικά, αυτό είναι πολύ ευπρόσδεκτο, αλλά φέρνει τις δικές του λειτουργικές προκλήσεις».
Η ανάληψη δράσης για τον μετριασμό των επιπτώσεων έχει γίνει κορυφαία προτεραιότητα για τον τομέα, δήλωσαν αξιωματούχοι.
- Μόνο το ένα τρίτο περίπου πιστεύει ότι οι διαταραχές ήταν σε πτώση από το 2019.
- Το 52% εκτιμά ότι οι διακοπές ήταν μεγαλύτερες.
Σε αυτό το πλαίσιο, η ώθηση για περισσότερη καινοτομία φαίνεται να επιταχύνεται σε ορισμένα αεροδρόμια, καθώς ο κλάδος αναζητά τρόπους για να μειώσει τις τριβές και να βελτιώσει την εμπειρία για τους ταξιδιώτες.
Οπως υπογραμμίζει ο Holger Mattig, ανώτερος αντιπρόεδρος για τη διαχείριση αεροπορικών προϊόντων επιχειρήσεων στην Amadeus «η διαταραχή είναι ένα εξαιρετικά περίπλοκο πρόβλημα που απαιτεί αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια, υπηρεσίες εδάφους και άλλους να συνεργαστούν.
Ωστόσο, υπάρχει αποφασιστικότητα σε ολόκληρο τον κλάδο να βάλουμε τις ιστορικές εμπορικές εντάσεις σε μια πλευρά και να προσφέρουμε μια καλύτερη, πιο ενωμένη και επικεντρωμένη στους ταξιδιώτες προσέγγιση για την αναστάτωση».
Οι επενδύσεις αεροπορικών εταιρειών στην τεχνολογία
- Το 64% των αεροπορικών εταιρειών επενδύουν σε νέα τεχνολογία για να βελτιώσουν την ανταπόκριση τους στην αναστάτωση.
- Ο κύριος λόγος για επενδύσεις αεροπορικών εταιρειών ήταν η «βελτίωση της δημόσιας εικόνας μας» (70%), πιο πάνω από τη «μείωση του κόστους» (34%).
Οι αερομεταφορείς επισημαίνουν την ανάγκη «στενότερης ολοκλήρωσης των δικών μας λειτουργικών συστημάτων για την απόκτηση εικόνας μιας ολιστικής διαταραχής» ως την κορυφαία ικανότητα βελτίωσης απόκρισης τους.
Οι επενδύσεις αεροδρομίων στην τεχνολογία
- Οι ηγέτες των αεροδρομίων ανέφεραν την «έλλειψη κοινής τεχνολογίας που φέρνει κοντά τους ενδιαφερόμενους φορείς» ως την κορυφαία τους πρόκληση (50%) όταν αντιμετωπίζουν προβλήματα.
- Το ένα τρίτο επεσήμαναν την «παροχή πληροφοριών της τελευταίας στιγμής από τις αεροπορικές εταιρείες» ως επίμονη πρόκληση.
Όλα τα αεροδρόμια επιβεβαίωσαν ότι θα επενδύσουν σε τεχνολογία στα επιχειρησιακά κέντρα ελέγχου τους για την καλύτερη διαχείριση των διαταραχών. Το ένα τρίτο σχεδιάζει να το κάνει τους επόμενους 12 μήνες.
Η άνοδος στον παγκόσμιο τομέα βιομετρίας
Η Amadeus στην έρευνα της «Biometrics Research Group» διαπιστώνει ότι ο παγκόσμιος τομέας βιομετρίας θα αυξηθεί στα 86 δις δολάρια έως το 2028 από 48 δις δολάρια πέρυσι.
- Η χρήση βιομετρικών στοιχείων σε κάθε σημείο επαφής επιβατών επιταχύνεται με ταχείς ρυθμούς.
- Περίπου το 40% των αεροδρομίων έχουν εφαρμόσει βιομετρικά στοιχεία σε ορισμένα σημεία εξυπηρέτησης.
- Ένα επιπλέον 50% σχεδιάζει να τα εφαρμόσει στο εγγύς μέλλον, ιδιαίτερα σε περίπτωσεις αποσκευών.
Από πού καθοδηγούνται οι επενδύσεις σε βιομετρικά στοιχεία σε αροδρόμια
- Βελτίωση της εμπειρίας επιβατών (56%).
- Βελτίωση της ασφάλειας (56%).
- Συμμόρφωση με τους κανονισμούς (38%).
Τα αεροδρόμια επεσήμαναν επίσης τη μείωση του κόστους, την προσέλκυση συνεργατών και τη δυνατότητα επεξεργασίας περισσότερων επιβατών ως οδηγούς για βιομετρικά στοιχεία.