Ένας αυξανόμενος αριθμός Βρετανών θα κάνει τις διακοπές του εκτός της παραδοσιακής καλοκαιρινής περιόδου το 2024, καθώς αναζητά το value for money, σύμφωνα με έρευνα της Ένωσης Βρετανών Τουριστικών Πρακτόρων (ABTA). σχετικά με τις ταξιδιωτικές τάσεις.

Η έκθεση Abta Holiday Habits 2023 παρουσιάστηκε στο Travel Convention στο Bodrum, πριν από την έναρξη της ετήσιας εκδήλωσης.

Η έρευνα, που διεξήχθη σε δείγμα 2.000 ανθρώπων τις τελευταίες δύο εβδομάδες του Αυγούστου, διαπίστωσε ότι οι κρατήσεις και η εμπιστοσύνη στα ταξίδια είναι ισχυρές παρά τις προκλήσεις.

  • Το 84% δήλωσε πως πήγε διακοπές τον τελευταίο χρόνο
  • Το 52% δήλωσε πως ταξίδεψε στο εξωτερικό.
  • Από αυτούς που ταξίδεψαν στο εξωτερικό, το 61% πήγε σε οργανωμένες διακοπές – η κύρια αγορά για πολλές από τις επιχειρήσεις που είναι μέλη της ABTA.
  • Η έντονη διάθεση για ταξίδι φαίνεται, πάντως, ότι θα συνεχιστεί και τον επόμενο χρόνο, με το 64%  να δηλώνει ότι σκοπεύει να κάνει ένα ταξίδι στο εξωτερικό.
  • To 72% των ταξιδιωτών θεωρεί ότι το αυξανόμενο κόστος ζωής θα επηρεάσει τα ταξιδιωτικά του σχέδια το 2024 και στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζει να αναζητήσει τρόπους προκειμένου να περιορίσει το κόστος.
  • Το 22% θα κάνει λιγότερες διακοπές
  • Το 21% θα κάνει κράτηση για φθηνότερα καταλύματα
  • Το 17% θα δαπανήσει μικρότερο ποσό στο φαγητό κατά τη διάρκεια των διακοπών

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Abta αυξανόμενος αριθμός ταξιδιωτών σχεδιάζει να κάνει τις διακοπές του την άνοιξη και το φθινόπωρο, ενισχύοντας την τάση για ταξίδια όλο το χρόνο.

Ο Μάιος και ο Ιούνιος προβλέπεται ότι θα είναι οι πιο δημοφιλείς μήνες για διακοπές στο εξωτερικό το 2024

  • Το 21% σχεδιάζει να ταξιδέψει αυτούς τους μήνες
  • Το 19% πριν από τον Οκτώβριο
  • Το 17% τον Ιούλιο
  • Το 17% τον Αύγουστο

Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι ένας αυξανόμενος αριθμός ταξιδιωτών κάνει κράτηση για πακέτο διακοπών μέσω ταξιδιωτικού πράκτορα, καθώς πιστεύει ότι αυτό θα διασφαλίσει value for money.

  • Το 61% που πραγματοποίησε ταξίδι στο εξωτερικό τον περασμένο χρόνο επέλεξε τις οργανωμένες διακοπές, αναφέροντας την τιμή ως βασικό κριτήριο
  • Το ποσοστό εκείνων που ανέφεραν ότι έκλεισαν ταξιδιωτικό πακέτο επειδή ήταν η καλύτερη επιλογή όσον αφορά στην τιμή αυξήθηκε στο 42% σε σύγκριση με 34% πέρυσι.
  • Το 33% δήλωσε ότι έκλεισε πακέτο επειδή ήθελε διακοπές all inclusive, έναντι 28% τον προηγούμενο χρόνο.
  • Από το 35% που έκανε κράτηση για διακοπές στο εξωτερικό με έναν επαγγελματία ταξιδιού τους τελευταίους 12 μήνες, εκείνοι που ανέφεραν τα χρήματα ως λόγο για να το κάνουν αυξήθηκε σημαντικά, στο 38% από 26% πέρυσι.

Τα στοιχεία της Abta δείχνουν επίσης ότι το 34% των ταξιδιωτών, προκειμένου να μη χάσει τις διακοπές του, προτίθεται να περιορίσει άλλες δαπάνες

  • Το 57% το φαγητό έξω
  • Το 46% τις δραστηριότητες αναψυχής και τα ρούχα
  • Το 42% τα παπούτσια και τα αξεσουάρ

Η πλειονότητα, 51%, σχεδιάζει να ξοδέψει το ίδιο χρηματικό ποσό για τις διακοπές φέτος όπως τους τελευταίους 12 μήνες, με το 28% να σχεδιάζει να ξοδέψει περισσότερα.

Ο κ. Mark Tanzer, διευθύνων σύμβουλος της Abta, ανέδειξε την «ανθεκτικότητα» που επέδειξε ο κλάδος απέναντι στις αυξανόμενες προκλήσεις, υπογραμμίζοντας σε δηλώσεις του.

«Τους τελευταίους 12 μήνες, οι προϋπολογισμοί των νοικοκυριών συνέχισαν να επιβαρύνονται από το αυξανόμενο κόστος ζωής, ενώ τα ταξίδια έχουν πληγεί από ποικίλες προκλήσεις – συμπεριλαμβανομένων των πυρκαγιών και μιας άνευ προηγουμένου κατάρρευσης του συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.

Παρόλα αυτά, η δέσμευση των ανθρώπων στις διακοπές τους και η εμπιστοσύνη τους στα ταξίδια, παραμένουν ισχυρές. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη σκληρή δουλειά και την επιμονή των μελών μας, που εργάστηκαν ακούραστα για να βρουν την καλύτερη τιμή για τους προϋπολογισμούς των πελατών τους και παρείχαν στήριξη όταν τα πράγματα δεν έχουν πάει καλά με τον προγραμματισμό.»