Σύνταξη: tourismtoday.gr
Ικανοποιητική για τα ταξίδια MICE σε Ευρώπη θα είναι η φετινή χρονιά, όπως προβλέπει η MMGY Global.
Αυτό αποκαλύπτει η μελέτη της Portrait of European Meeting and Convention Travel, σε συνεργασία με το IMEX και το MMGY Hills Balfour, με τη χορηγία επτά ευρωπαϊκών εθνικών DMO/CVB. Τα δεδομένα δείχνουν ότι:
- Οι προσωπικές συναντήσεις επιστρέφουν στην Ευρώπη.
- Τα ξενοδοχεία και οι αίθουσες συνεδριάσεων τους αναβιώνουν.
- Οι προβληματισμοί για τη βιωσιμότητα αυξάνονται.
Το 2023 τον τομέα MICE αποδεικνύεται ως μια «χρονιά εξαιρετική» για τα διεθνή ταξίδια. Από τις αρχές του έτους και μέχρι στιγμής το 37% συμμετείχε σε 1-2 συναντήσεις εκτός της χώρας του, σε σύγκριση με 38% για το σύνολο του 2022.
Μορφές συναντήσεων
Η Ευρώπη επιστρέφει στις προσωπικές συναντήσεις. Τόσο για τους υπεύθυνους σχεδιασμού όσο και για τους συμμετέχοντες, οι προσωπικές συναντήσεις είναι προνομιακές.
- Το 70% των υπευθύνων σχεδιασμού οργανώνουν αποκλειστικά προσωπικές συναντήσεις και εκδηλώσεις εντός των επόμενων δύο ετών.
- Επιπλέον, το 70% αξιολογεί τις προσωπικές συναντήσεις ως το πιο αποτελεσματικό μοντέλο συσκέψεων σε σχέση με υβριδικές και εικονικές εκδηλώσεις.
Ωστόσο, προβλέπεται ότι οι εικονικές και υβριδικές συναντήσεις ενδέχεται να αυξηθούν ξανά σε δημοτικότητα, τα επόμενα δύο χρόνια.
Χώρες και τοποθεσίες συσκέψεων
- Η Γερμανία διεκδικεί την κορυφαία θέση στις συναντήσεις στην Ευρώπη το 2023 τόσο για προγραμματιστές εκδηλώσεων όσο και για συμμετέχοντες.
- Οι ΗΠΑ είναι η κορυφαία επιλογή για συναντήσεις εκτός Ευρώπης.
- Τα ξενοδοχεία και οι αίθουσες συνεδριάσεων τους αναβιώνουν. Σε αυτή την τάση ηγείται το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία.
- Παράλληλα, οι αθλητικοί χώροι βρίσκονται σε άνοδο χάρη στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου.
Επιπλέον, το κόστος παραμένει ο πιο σημαντικός παράγοντας για τον καθορισμό της τοποθεσίας των συναντήσεων (72%). Ακολουθούν το μεγέθους του χώρου και η εύκολα προσβάσιμη τοποθεσία.
Bleisure
Το 60% είναι πιθανό να παρατείνει ένα επαγγελματικό ταξίδι για λόγους αναψυχής (bleisure) τον επόμενο χρόνο.
Σχεδόν οι μισοί επεκτείνουν τόσο εγχώρια όσο και διεθνή ταξίδια για αναψυχή, από το 2022.
Τα δύο τρίτα να προσκαλούν τον σύζυγο ή τον σύντροφο τους σε εκτεταμένα επαγγελματικά ταξίδια.
Η πιθανότητα επέκτασης ενός ταξιδιού για αναψυχή μειώνεται με την ηλικία. Σε άτομα άνω των 65 ετών είναι λιγότερο πιθανό.
Οικονομικός αντίκτυπος
Τα καταλύματα, τα αεροπορικά εισιτήρια και οι αυξήσεις τελών αποτελούν βασικές ανησυχίες για τους σχεδιαστές στη βιομηχανία MICE το 2023 και μετά.
Επιπλέον, η προσβασιμότητα και η ασφάλεια είναι οι πιο σημαντικοί παράγοντες που πρέπει να λάβουν υπόψη οι σχεδιαστές
Η αύξηση του κόστους είναι επίσης η βασική ανησυχία. Τα τρία τέταρτα ισχυρίζονται ότι η άνοδος αεροπορικών ναύλων θα έχει ως αποτέλεσμα λιγότερα ταξίδια.
Αποφάσεις προγραμματισμού
Οι κορυφαίοι παράγοντες που επηρεάζουν τις αποφάσεις για τον προγραμματισμό μιας συνάντησης ή εκδήλωσης τα επόμενα δύο χρόνια περιλαμβάνουν, τη:
- Γενική απήχηση του προορισμού.
- Ευκολία μετάβασης στον προορισμό υποδοχής.
- Απόσταση ταξιδιού από τον τόπο συνάντησης.
Βιωσιμότητα
Η ζήτηση για βιώσιμες συναντήσεις συνεχίζει να αυξάνεται. Οι συμμετέχοντες αναγνωρίζουν ολοένα και περισσότερο τη σημασία της βιωσιμότητας.
- Το 50% των σχεδιαστών να καλούνται να επιλέξουν χώρους που πληρούν ορισμένους στόχους βιωσιμότητας.
- Σχεδόν το ένα τέταρτο των σχεδιαστών συμμετέχουν ή εγγράφονται σε πρωτοβουλίες βιωσιμότητας.
- Τα δύο τρίτα είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για περιβαλλοντικά και βιώσιμα προγράμματα συναντήσεων.
- Το ένα τρίτο θα ήθελε επίσης η εταιρεία του να ζητά λιγότερα επαγγελματικά ταξίδια.
Ευεξία
Περισσότερο από το ένα τρίτο των σχεδιαστών αναφέρουν αύξηση των ερωτήσεων για την ευεξία. Άσκηση και τοπικά τρόφιμα έχουν μεγάλη σημασία.
Για το 42% οι επιλογές ευεξίας και «time-out» έχουν αντίκτυπο στην τελική απόφαση τους να παρακολουθήσουν μια συνάντηση ή εκδήλωση.
Άλλοι παράγοντες που λαμβάνονται υπόψη είναι οι ήσυχοι χώροι και οι ευκαιρίες για ψυχαγωγικές δραστηριότητες όπως γιόγκα, θεραπείες σπα και περπάτημα.