Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η ζήτηση σε αεροπορικά ταξίδια το 2023 θα ανακάμψει γρήγορα στα προ της πανδημίας επίπεδα στα περισσότερα δρομολόγια στο πρώτο τρίμηνο, όπως προβλέπει ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO).

Η αύξηση της τάξης του 3% σε σχέση με τα στοιχεία του 2019 θα επιτευχθεί μέχρι το τέλος του έτους.

«Η διασφάλιση της βιώσιμης ανάκαμψης των αεροπορικών υπηρεσιών θα είναι το κλειδί για την αποκατάσταση της ικανότητας της αεροπορίας να λειτουργεί ως καταλύτης για τη βιώσιμη ανάπτυξη σε τοπικό, εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο, τόνισε ο Salvatore Sciacchitano, Πρόεδρος του Συμβουλίου του ICAO.

Κατά συνέπεια θα είναι ζωτικής σημασίας για την ανάκαμψη των χωρών από τις ευρύτερες επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19».

  • Ο αριθμός των επιβατών αεροπορικών μεταφορών το 2022 εκτιμάται ότι αυξήθηκε κατά 47% σε σύγκριση με το 2021.
  • Τα έσοδα επιβατών χιλιομέτρων (RPK’s) αυξήθηκαν κατά περίπου 70% την ίδια περίοδο, κυρίως λόγω της ταχείας ανάκαμψης των περισσότερων διεθνών δρομολογίων.
  • Όσον αφορά στα ετήσια έσοδα από επιβάτες των αεροπορικών εταιρειών, διατηρώντας τις αποδόσεις και τις συναλλαγματικές ισοτιμίες στα επίπεδα του 2019, ο ICAO παρατήρησε αύξηση κατά 50% από το 2021 έως το 2022.

Σύμφωνα με προηγούμενες προβλέψεις του ICAO, η ισχυρή ανάκαμψη της ζήτησης επιβατών αεροπορικών μεταφορών είχε ως αποτέλεσμα ο αριθμός των επιβατών το 2022 να φτάσει περίπου το 74% των επιπέδων πριν από την πανδημία. Τα έσοδα από επιβάτες εκτιμάται ότι έφτασαν περίπου το 68% των επιπέδων του 2019.

Ο αριθμός των επιβατικών αεροσκαφών σε υπηρεσία το 2022 αντικατοπτρίζει τη συνολική ανάκαμψη της κυκλοφορίας, με τις τρέχουσες εκτιμήσεις να υποδηλώνουν το 75% των προ-πανδημικών επιπέδων.

  • Το 2022, οι παραγγελίες και οι παραδόσεις αεροσκαφών από τους μεγάλους κατασκευαστές Airbus και Boeing αυξήθηκαν κατά 53% για τις παραγγελίες και 20% για τις παραδόσεις, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
    Ο αριθμός των παραγγελιών το 2022 ξεπέρασε αυτόν που παρατηρήθηκε από το 2019, υποδεικνύοντας την ανάκαμψη της ζήτησης αεροσκαφών.
  • Οι τρέχουσες εκτιμήσεις για το αεροπορικό φορτίο το 2022 αντικατοπτρίζουν τα επίπεδα του 2021, ενώ εξακολουθούν να παρουσιάζουν οριακή ανάπτυξη σε σύγκριση με το επίπεδο πριν από την πανδημία.

Ωστόσο, ο ρυθμός ανάπτυξης του αεροπορικού φορτίου αναμένεται να είναι χαμηλότερος το 2023 -δεδομένης της επιβράδυνσης της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης- αν και η μακροπρόθεσμη αύξηση των αεροπορικών φορτίων παραμένει σύμφωνη με την προηγουμένως εκτιμώμενη τάση που δείχνει ισχυρή μακροπρόθεσμη ανάπτυξη.

Πότε θα επιστρέψουν στα κέρδη οι αεροπορικές εταιρείες

Κοιτάζοντας περαιτέρω το μέλλον, οι αεροπορικές εταιρείες αναμένεται να επιστρέψουν στη λειτουργική κερδοφορία το τελευταίο τρίμηνο του 2023, μετά από τρία συνεχόμενα έτη ζημιών.

  • Η ζήτηση επιβατών αεροπορικών μεταφορών το 2024 αναμένεται να είναι ισχυρότερη, περίπου 4% υψηλότερη από το 2019.
  • Όσον αφορά τον σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR), αυτό μεταφράζεται σε αύξηση 0,7% την περίοδο 2019-2024.

Αυτή η προβλεπόμενη ανάκαμψη και ανάπτυξη για τον κόσμο της πολιτικής αεροπορίας συνοδεύεται από την επιφύλαξη ότι οι κίνδυνοι που επηρεάζουν τις διεθνείς αεροπορικές μεταφορές δεν κλιμακώνονται από τα σημερινά επίπεδα.