Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η ευρωπαϊκή εναέρια κυκλοφορία θα συνεχίσει να ανακάμπτει φέτος, αλλά δεν θα επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα για άλλα δύο χρόνια, σύμφωνα με τον Eurocontrol.
Προβλέπει ότι η εναέρια κυκλοφορία της Ευρώπης θα φτάσει το 92% των επιπέδων του 2019 φέτος, από 85% το 2022 και θα αγγίξει το 95% τον Αύγουστο «καθώς τα ζητήματα χωρητικότητας και προσωπικού αντιμετωπίζονται σταδιακά».
Δεν εκτιμάται πλήρης ανάκαμψη μέχρι το 2025
Ωστόσο, δεν εκτιμάται πλήρης ανάκαμψη μέχρι το 2025, ένα χρόνο αργότερα από ό,τι είχε προβλέψει ο Eurocontrol τον περασμένο Ιούνιο.
Η αναθεώρηση βασίζεται στο οικονομικό προϊόν που «παραμένει αδύναμο για τα περισσότερα κράτη, ο πληθωρισμός επηρεάζει τη ζήτηση» και οι καταναλωτές που δείχνουν «χαμηλότερη τάση να πετούν για οικονομικούς λόγους».
Το Eurocontrol σημείωσε ότι «οι διάφοροι καθοδικοί κίνδυνοι -που σχετίζονται με την οικονομία, τις τιμές των καυσίμων και τις ελλείψεις προσωπικού/βιομηχανικές σχέσεις- αντικατοπτρίζονται στις επικαιροποιημένες προβλέψεις μας».
Όπως δήλωσε ο γενικός διευθυντής του Eamonn Brennan «προβλέπουμε περαιτέρω ενίσχυση στην αγορά, αλλά τεράστιες προκλήσεις για την αντιστοίχιση της χωρητικότητας με τη ζήτηση».
Η μέση τιμή των καυσίμων στην Ευρώπη
Η μέση τιμή των καυσίμων στην Ευρώπη αυξήθηκε από 1,10 δολάρια ανά γαλόνι τον Νοέμβριο του 2021 σε 3,35 δολάρια τον περασμένο Νοέμβριο και προειδοποίησε ότι, αν και οι τιμές των καυσίμων μπορεί να κορυφώθηκαν στο τέλος του περασμένου έτους, «οι τιμές θα παραμείνουν υψηλές το 2023».
Η ανάλυση, διαπίστωσε ότι οι μέσοι όροι των αεροπορικών ναύλων αυξήθηκαν κατά 14% σε ετήσια βάση το 2022, φτάνοντας στο 29% υψηλότερα τον Ιούλιο, αντανακλώντας τη «διατηρημένη ζήτηση, τις μειωμένες επιλογές πτήσεων και τις υψηλότερες τιμές καυσίμων».
Άνιση η ανάκαμψη
Η εναέρια κυκλοφορία της Ευρώπης επέστρεψε στο 83% του επιπέδου του 2019 το έτος, αυξανόμενη σταθερά από 71% τον Φεβρουάριο σε 86% τον Μάιο και παρέμεινε στο 86%-88% για το υπόλοιπο του έτους.
Σύμφωνα με τον Eamonn Brennan, «αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια μπόρεσαν να ξαναφτιάξουν τους ισολογισμούς τους το 2022 και να συνεχίσουν να επενδύουν. Αλλά, εξακολουθεί να υπάρχει σημαντική αστάθεια και η ανάκαμψη είναι άνιση».