Σύνταξη: tourismtoday.gr

Ο παγκόσμιος στόλος σε αεροσκάφη προβλέπεται να αυξηθεί 28% τα επόμενα δέκα χρόνια -από 28.400 σήμερα σε 36.400 το 2034- σύμφωνα με έκθεση του Oliver Wyman.

Παρά τις προκλήσεις της πανδημίας, η αεροπορική βιομηχανία δείχνει ανθεκτικότητα. Η έκθεση υπογραμμίζει ότι το 2024 θα σηματοδοτήσει την πρώτη χρονιά πραγματικής ανάπτυξης από την κορύφωση πριν την πανδημία.

Ο σύνθετος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης του στόλου (CAGR), εκτιμάται στο 2,5%, έναντι 2,9% που προβλεπόταν στην περσινή έκθεση για την περίοδο 2023-2033.
Αν και μετριάζεται από τη μέτρια παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη, αυτός ο ρυθμός καταδεικνύει την ικανότητα του κλάδου να προσαρμοστεί και να αναπτυχθεί.

Ως αποτέλεσμα της βραδύτερης επέκτασης του στόλου των αεροσκαφών, η ζήτηση στον τομέα της συντήρησης, επισκευής και γενικής επισκευής αναμένεται να αυξηθεί 1,8% ετησίως κατά μέσο όρο έως το 2034, με τα έσοδα να αγγίζουν τα 124 δις δολάρια.

Αυτός ο βραδύτερος ρυθμός ανάπτυξης μπορεί να δημιουργήσει προκλήσεις για τον κλάδο, όπως ο αυξημένος ανταγωνισμός και η ανάγκη για καινοτομία για την κάλυψη των εξελισσόμενων αναγκών συντήρησης.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις για την περίοδο 2023–2033, ο κλάδος αναμενόταν να αναπτυχθεί κατά 2,9% ετησίως.
Το 2024, τα έσοδα προβλέπεται να αυξηθούν σχεδόν 3% στα 104 δις δολάρια, από 101 δις πέρυσι.

Οι επενδύσεις σε παραγωγή για κάλυψη της αυξημένης ζήτησης

Η Airbus  και η Boeing στοχεύουν να μεγιστοποιήσουν την παραγωγική τους ικανότητα τα επόμενα χρόνια και να επιτύχουν νέα μηνιαία ρεκόρ παραγωγής.

Ωστόσο, πιθανότατα θα επιτύχουν τους στόχους τους μόνο εάν πραγματοποιήσουν σημαντικές επενδύσεις στις εγκαταστάσεις παραγωγής τους και σε εκείνες των μεγάλων προμηθευτών τους.

Οι ειδικοί υπογραμμίζουν αυτή την επείγουσα ανάγκη για εκσυγχρονισμό και εξορθολογισμό της παραγωγής σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού.

Η Ασία  αναμένεται και πάλι να γίνει η κύρια κινητήρια δύναμη της αεροπορικής βιομηχανίας. Ωστόσο, η Ινδία προβλέπεται να ξεπεράσει την Κίνα ως επικεφαλής αυτής της επέκτασης την επόμενη δεκαετία.

Αυτή η προβολή βασίζεται σε διάφορους παράγοντες, όπως η αυξανόμενη μεσαία τάξη της Ινδίας, η αυξανόμενη αστικοποίηση και οι κυβερνητικές πρωτοβουλίες για την προώθηση των αεροπορικών ταξιδιών. Με έναν τρέχοντα στόλο αεροσκαφών περίπου 600 μονάδων, εκτιμάται ότι ο ινδικός στόλος θα αυξηθεί σχεδόν κατά 13% τα πρώτα πέντε χρόνια και κατά σχεδόν 10% τα επόμενα δέκα χρόνια.

Αυτό σημαίνει ότι μέχρι το 2034, ο στόλος των ινδικών αεροσκαφών θα είναι 2,5 φορές μεγαλύτερος από ό,τι είναι σήμερα.

Με περισσότερα από 1.800 αεροσκάφη σε παραγγελία, η Ινδία θα έχει στόλο τριπλάσιο του σημερινού του μεγέθους. Ένα άλλο αξιοσημείωτο σημείο είναι ότι παρά τον πληθυσμό του 1,4 δισεκατομμυρίων, μόνο το 3% των κατοίκων του πετούν τακτικά.

Η Κίνα βιώνει αργή οικονομική ανάπτυξη λόγω της μείωσης της αξίας των ακινήτων, της γήρανσης του πληθυσμού και της ανεργίας μεταξύ των νεότερων εργαζομένων.

Παρόλα αυτά, προβλέπεται ότι έως το 2034, η Κίνα θα έχει τον δεύτερο μεγαλύτερο στόλο, ξεπερνώντας τη Δυτική Ευρώπη, η οποία θα πέσει στην τρίτη θέση. Την επόμενη δεκαετία, ο κινεζικός στόλος αναμένεται να αυξηθεί κατά 56%.

Ο στόλος της Βόρειας Αμερικής προβλέπεται να παραμείνει ο μεγαλύτερος, αυξάνοντας από 8.200 πλοία σε 9.850. Ο στόλος αεροσκαφών της Δυτικής Ευρώπης, επί του παρόντος λίγο πάνω από 5.300 αεροσκάφη, αναμένεται να αυξηθεί σε σχεδόν 5.900 έως το 2034.

Η πιθανή επίδραση της οικονομικής κατάστασης της Κίνας στην ανάπτυξη του στόλου της περιλαμβάνει καθυστερήσεις στην επέκταση του στόλου λόγω περιορισμών και αυξημένου ανταγωνισμού από άλλες περιοχές.