Έχουν περάσει τρία χρόνια αυτήν την εβδομάδα από την επίσημη αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση, το μήνυμα προς την κυβέρνηση είναι ότι υπάρχει ακόμη δουλειά που πρέπει να γίνει για την επίλυση εκκρεμών ζητημάτων.

Ο Mark Tanzer, Διευθύνων Σύμβουλος της ABTA πιστεύει ότι υπάρχει ανάγκη να επικέντρωσης στις δημόσιες υποθέσεις και τη δραστηριότητα λόμπι , ιδιαίτερα όσον αφορά την κινητικότητα των εργαζομένων.

Η αποχώρηση από την ΕΕ σήμαινε ότι η ταξιδιωτική βιομηχανία δεν θα μπορούσε πλέον να έχει προσωπικό του Ηνωμένου Βασιλείου εντός της ΕΕ βάσει της Οδηγίας για τους Αποσπασμένους Εργαζομένους.

Αντίθετα, οι υπήκοοι του Ηνωμένου Βασιλείου περιορίζονται σε 90 ημέρες σε οποιαδήποτε περίοδο 180 ημερών όταν εργάζονται στην ΕΕ, κάτι που έχει αποδειχθεί πρόκληση για πολλές επιχειρήσεις στον κλάδο, επηρεάζοντας ρόλους όπως οι εκπρόσωποι σε θέρετρα και οι ξεναγοί.

Και προσθέτει «Γνωρίζουμε από την εκτεταμένη εμπειρία μας στο lobbying – και από την έγκαιρη υπενθύμιση της βαρόνης de Vere στο συνέδριό μας Travel Matters τον Δεκέμβριο – ότι η κυβέρνηση δεν θέλει απλώς να ακούσει μια λίστα προβλημάτων από τη βιομηχανία, θέλει να παρουσιαστεί με λύσεις. Και αυτό προσπαθούμε να προσφέρουμε καθ’ όλη τη διάρκεια της εργασίας μας στο λόμπι».

«Όσον αφορά την απασχόληση προσωπικού στο εξωτερικό, πιστεύουμε ότι η επέκταση του Προγράμματος Κινητικότητας των Νέων είναι μια λογική και ρεαλιστική προσέγγιση. Και παρόλο που δεν λύνει πλήρως το ζήτημα, θα ήταν μια καλή λύση γεφύρωσης που θα επέτρεπε σε νέους από το Ηνωμένο Βασίλειο να εργαστούν στην ΕΕ και αντίστροφα, βοηθώντας στην αντιμετώπιση ορισμένων από τα κενά προσωπικού –και επίσης τεχνογνωσίας– που αντιμετωπίζουν και οι δύο των εξερχόμενων και εισερχόμενων τομέων».

Συνεργαζόμαστε στενά με συνεργάτες σε όλο τον κλάδο σε αυτό το θέμα, συμπεριλαμβανομένων των UKinbound και Seasonal Businesses in Travel, καθώς και άλλων εταίρων στην Tourism Alliance, και θίγουμε αυτά τα θέματα με βουλευτές, αξιωματούχους, καθώς και με υπουργούς της κυβέρνησης.»

Υπάρχουν επίσης πολλά άλλα ζητήματα που σχετίζονται με το Brexit, συμπεριλαμβανομένης της διασφάλισης ότι οι ταξιδιώτες του Ηνωμένου Βασιλείου κατανοούν και είναι προετοιμασμένοι για την εισαγωγή των ελέγχων εισόδου και εξόδου από την ΕΕ, που πρόσφατα καθυστέρησαν μέχρι το τέλος του έτους, και το νέο καθεστώς ηλεκτρονικής θεώρησης εισόδου σε παρόμοια ώρα. «Προτρέπουμε επίσης και τις δύο πλευρές να καταλήξουν σε συμφωνία για την αμοιβαία αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων. Η ABTA παραμένει σε όλα τα ζητήματα που έχουν σημασία για την ταξιδιωτική βιομηχανία του Ηνωμένου Βασιλείου.

Ορισμένα ζητήματα δεν επιλύονται εύκολα. Για παράδειγμα, ο κανόνας 90 σε 180 ημέρες είναι ιδιαίτερα δύσκολος για τους οδηγούς πούλμαν, οι οποίοι συχνά περνούν περισσότερες από 180 ημέρες το χρόνο στην Ευρώπη, αλλά δεν έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν αίτηση για βίζα σε κανένα κράτος μέλος.

Αυτό το ζήτημα δεν έχει μια απλή λύση, αλλά είναι σημαντικό να συνεχίσουμε να το θέτουμε στην κυβέρνηση για να το διατηρήσουμε στην ημερήσια διάταξη, και το γεγονός ότι θα επηρεάσει επίσης τους οδηγούς φορτίου είναι μια υπενθύμιση του γιατί είναι τόσο σημαντικό να μην εργάζονται συλλογικά μόνο σε όλη την ταξιδιωτική βιομηχανία αλλά και πέρα ​​από αυτήν. Από το δημοψήφισμα του 2016, η ABTA διατηρεί εποικοδομητικό διάλογο με τις κυβερνήσεις του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ για αυτά τα θέματα. ”

«Καθώς συνεχίζουμε να ασκούμε πιέσεις για λογαριασμό μελών σε όλη την κυβέρνηση, ήμουν στην ευχάριστη θέση να συμμετάσχω στην πρώτη συνεδρίαση του Συμβουλίου Αεροπορίας χθες, που δημιουργήθηκε στον απόηχο της πανδημίας με στόχο τη μεγαλύτερη διακυβερνητική και βιομηχανική συνεργασία στα διεθνή ταξίδια. Το Συμβούλιο θα αντιμετωπίσει το ζήτημα της ανθεκτικότητας των αερομεταφορών το καλοκαίρι του 2023, καθώς και τη μακροπρόθεσμη στρατηγική πρόκληση για το πώς να εφοδιαστούν οι πόροι και οι δεξιότητες που θα χρειαστεί η βιομηχανία και πώς να επιτευχθούν οι καθαροί μηδενικοί στόχοι, ενώ θα συνεχίσει να αναπτύσσεται», συμπεραίνει.