Σύνταξη: tourismtoday.gr

Πριν από τις τελικές συζητήσεις μεταξύ του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων Ευρώπης (ACI Europe), προέτρεψε και τα δύο θεσμικά όργανα να εγκρίνουν πλήρως τη σύσταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για επιστροφή στο ποσοστό χρήσης slots αεροδρομίου 80/20 για το χειμώνα 2022-2023.

Το ACI Europe υπογράμμισε πώς είναι επιτακτική ανάγκη το Συμβούλιο της ΕΕ και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να συμφωνήσουν τώρα σχετικά με τους κανόνες slots που βάζουν πραγματικά τη συνδεσιμότητα και τους καταναλωτές πρώτα, αντί για το συμφέρον μερικών ομάδων αεροπορικών εταιρειών.

ACI Europe: «Ορθολογική η πρόταση της Επιτροπής»

Χαρακτήρισε την πρόταση της Επιτροπής «ορθολογική, ισορροπημένη που βασίζεται σε δεδομένα.
Παρέχει όλη την απαραίτητη ευελιξία στις αεροπορικές εταιρείες να διατηρούν slots που δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν λόγω των παρατεταμένων επιπτώσεων της πανδημίας COVID-19 ή των λειτουργικών διαταραχών, αναγνωρίζοντας παράλληλα ότι η ανάκαμψη της αεροπορίας βρίσκεται σε καλό δρόμο.»

Πού στηρίζεται η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής υποστηρίζεται από τρέχοντα δεδομένα κίνησης, ισχυρές προβλέψεις και άφθονα στοιχεία σταθεροποίησης της αγοράς:

  • Ο Eurocontrol προβλέπει ανάκαμψη του συνολικού αριθμού πτήσεων έως και 90% των επιπέδων του 2019 έως το τέλος του έτους.
  • Η χωρητικότητα θέσεων αεροπορικών εταιρειών στην Ευρώπη έχει αυξηθεί στο 84% των επιπέδων πριν από την πανδημία (2019) το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους και προβλέπεται να φτάσει το 87% το τέταρτο τρίμηνο.
  • Αρκετές αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Air France, Iberia και SAS, έχουν ανακοινώσει δημόσια ισχυρά προγράμματα και νέα δρομολόγια για τη χειμερινή σεζόν.

Σύμφωνα με το ACI Europe όλα αυτά καταδεικνύουν υψηλή ζήτηση και πολύ ισχυρή ανάκαμψη σε όλο το Ευρωπαϊκό Δίκτυο, αναιρώντας σαφώς την ανάγκη για γενικά χαμηλότερο ποσοστό χρήσης θέσεων υποδοχής αεροδρομίου.

Ωστόσο, επιμένοντας σε χαμηλότερο ποσοστό χρήσης 70% ή ακόμη λιγότερο ορισμένα κράτη μέλη της ΕΕ έχουν αγνοήσει μέχρι στιγμής την πραγματικότητα της αγοράς και έχουν επιλέξει να συμπαρασταθούν στα συμφέροντα των αεροπορικών εταιρειών σε βάρος της υπόλοιπης αεροπορίας, διαβρώνοντας τη συνδεσιμότητα και επιλογή στη διάθεση των καταναλωτών.

Το χαμηλότερο ποσοστό χρήσης το καλοκαίρι συνέβαλε ήδη σε αύξηση 13% των αεροπορικών ναύλων τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Ήταν επίσης ένας παράγοντας που συνέβαλε στη συμφόρηση και τις λειτουργικές διακοπές που παρατηρήθηκαν σε πολλά αεροδρόμια.

«Επιτρέποντας στις αεροπορικές εταιρείες να διατηρούν slots αεροδρομίων που δεν λειτουργούν αδικαιολόγητα, ένα χαμηλότερο γενικό ποσοστό χρήσης θα εμπόδιζε άλλες αεροπορικές εταιρείες να τα χρησιμοποιούν, τονίζει ο Olivier Jankovec, Γενικός Διευθυντής ACI Europe.

Αυτό σημαίνει σπατάλη χωρητικότητας αεροδρομίου, μειωμένη συνδεσιμότητα, υψηλότερους ναύλους για τους καταναλωτές και διαφυγόν εισόδημα από το αεροδρόμιο.

Ας πούμε τα πράγματα με το όνομα τους. Αυτό θα έμοιαζε με τη χορήγηση επιδότησης σε ορισμένες αεροπορικές εταιρείες εις βάρος των καταναλωτών και του υπόλοιπου κλάδου.
Αυτό δεν θα έπρεπε να είναι μια ενιαία αγορά αερομεταφορών».