Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) και οι Αεροπορικές Εταιρείες της Ευρώπης (A4E) κάλεσαν τους υπουργούς Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) να συμφωνήσουν σε συστάσεις για τη διαχείριση της ευρωπαϊκής εναέριας κυκλοφορίας (ATM).

Στο επίκεντρο βρίσκεται μια πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής του 2020, που ζητά μια πλήρως ανεξάρτητη ρυθμιστική αρχή για την αξιολόγηση της απόδοσης των διαφόρων ευρωπαϊκών παρόχων υπηρεσιών αεροναυτιλίας (ANSP).

«Δυστυχώς, τα ευρωπαϊκά κράτη μέλη το έχουν απορρίψει, αναφέρει η ανακοίνωση της IATA.
Το ευρωκοινοβούλιο, σύμφωνα με την πρόταση της Επιτροπής, πίεσε για αυστηρότερη ρύθμιση, αλλά οι αεροπορικές εταιρείες φοβούνται έναν μη ικανοποιητικό συμβιβασμό την τελευταία στιγμή που θα επιτρέψει στα κράτη να κρίνουν τους στόχους των δικών τους ANSP, πώς θα πρέπει να παρακολουθούνται και με τι θα μοιάζει η επιτυχία τους».

Σύμφωνα με τον Rafael Schvartzman, περιφερειακό αντιπρόεδρο της IATA για την Ευρώπη, οι προτάσεις της Επιτροπής για το 2020 ήταν πολύ σαφείς. Οι χώρες δεν πρέπει να επισημαίνουν την εργασία των παρόχων υπηρεσιών αεροναυτιλίας τους, αλλά να παρουσιάζουν τις επιδόσεις τους για να κριθούν από ανεξάρτητο όργανο.

Όπως εξηγεί η IATA, δεδομένων των πολιτικών συνεπειών της ανατάραξης ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, τα κράτη μέλη της ΕΕ απογοητεύουν συνεχώς την πρόοδο προς την ασφάλεια, την αποτελεσματικότητα και τις περιβαλλοντικές βελτιώσεις που θα προέκυπταν από τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό.

Ωστόσο, η προσπάθεια εξεύρεσης εξοικονόμησης άνθρακα έχει δημιουργήσει νέα ώθηση για μεταρρυθμίσεις.
Επιπλέον, οι αεροπορικές εταιρείες υποστηρίζουν επίσης τις προτάσεις της Επιτροπής για το 2020, καθώς αποτελούν μια νέα και ευπρόσδεκτη ευκαιρία για τη βελτιστοποίηση των πτήσεων.

Σχολιάζοντας την κατάσταση, ο Thomas Reynaert, διευθύνων σύμβουλος της A4E είπε ότι οι πολιτικοί, αντί να δίνουν διαλέξεις στην αεροπορία για τις κλιματικές επιπτώσεις της, είναι απαράδεκτο να αρνούνται να πιέσουν για μεταρρυθμίσεις που θα μπορούσαν να επιφέρουν έως και 10% μείωση των εκπομπών στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο.