Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τις νέες τάσεις στους Gen Z ταξιδιώτες και τι σημαίνουν για τον κλάδο, αποκαλύπτει η Phoebe Buchan, υπεύθυνη πληροφοριών στην εταιρεία διαχείρισης ταξιδιών Atpi.

Δεν είναι μυστικό ότι ζούμε μια κρίση κόστους ζωής. Ωστόσο παρά τις αυξανόμενες οικονομικές πιέσεις, λίγο περισσότεροι από τους μισούς της Gen Z (52%) ταξιδεύουν συχνά. Έκαναν, τουλάχιστον τρία ταξίδια αναψυχής μόνο τον περασμένο χρόνο.

Η Gen Z θέλει να ξοδέψει το διαθέσιμο εισόδημά της σε αυθεντικές εμπειρίες ζωής και όχι σε εφάπαξ υλιστικές αγορές.
Πάνε οι μέρες των πακέτων διακοπών all-inclusive. Αυτή η γενιά ταξιδιωτών επιλέγει να διαθέσει χρήματα σε μοναδικές πολιτιστικές εμπειρίες, σε φαγητό σε ανεξάρτητα καφέ και εστιατόρια και να βιώσει ένα νέο τρόπο ζωής.

Επηρεασμένοι από influencers

Η όρεξη για όλα τα πράγματα «αυθεντικά» τροφοδοτείται από την άνοδο της κουλτούρας των influencers.
Όσο στερεότυπο κι αν είναι, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τείνουν να είναι η κινητήρια επιρροή στις ταξιδιωτικές επιλογές της Gen Z.

Οι σημερινοί ταξιδιώτες θέλουν να πάρουν μια γεύση από την πραγματική προσφορά πριν αγοράσουν και εμπνευστούν για την επόμενη απόδραση τους.
Από γραφικούς προορισμούς έως την προσφορά από πρώτο χέρι ταξιδιωτικές συμβουλές και κόλπα, το οργανικό περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες έχει συχνά πολύ πιο σημαντική επιρροή στις ταξιδιωτικές φιλοδοξίες της Gen Z από την παραδοσιακή διαφήμιση, επειδή φαίνεται αυθεντικό.

Το 84% θεωρεί ότι οι φωτογραφίες και τα βίντεο διακοπών είτε ενός φίλου είτε ενός «ειδικού» έχουν επιρροή. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να χρησιμοποιούνται τα social media για συστάσεις πολύ περισσότερο από ιστοτόπους κριτικών, όπως το TripAdvisor.

Το διαδικτυακό περιεχόμενο με οικονομικά αποδοτικούς προορισμούς κάνει τα ταξίδια πολύ πιο προσιτά σε όσους δεν έχουν τεράστιο διαθέσιμο εισόδημα.
Οι κοινωνικές πλατφόρμες όπως το Instagram, το TikTok και το YouTube παρέχουν όλες μια οπτική βιτρίνα για πολιτιστικούς παραδείσους «εκτός πεπατημένης».

Τα hashtags όπως #wanderer και #traveladvisor να χρησιμοποιούνται πάνω από 28 εκατομμύρια φορές στο TikTok.

Περιβαλλοντική επίπτωση

Η αυθεντικότητα είναι ο βασικός μοχλός των ταξιδιωτικών τάσεων Gen Z. Αλλά έχουν επίσης πολύ μεγάλη επίγνωση ότι αισθάνονται τις πρώτες σημαντικές επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.
Σύμφωνα με έκθεση της Expedia Group, το 67% είναι πιο πιθανό να εξετάσει βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές από άλλες γενιές.

Για αποδράσεις πιο κοντά στο σπίτι, συχνά ένας ταξιδιώτης Gen Z θα εξερευνήσει εναλλακτικές διαδρομές. Για παράδειγμα με πούλμαν ή τρένο με βάση την τιμή και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Για πιο μακρινά ταξίδια η Gen Z θα ξοδέψει λιγότερα για την πτήση και άλλα πρόσθετα, όπως αποσκευές. Αντίθετα, θα δώσει προτεραιότητα στις δαπάνες για διαμονή, φαγητό και δραστηριότητες στον προορισμό.

Αναζητούν τοπικά εστιατόρια συμμετέχοντας στον τουρισμό με βάση την κοινότητα. Οι ταξιδιώτες Gen Z επιλέγουν όλο και περισσότερο καταλύματα και δραστηριότητες που συμβάλλουν στις οικονομίες των τόπων που επισκέπτονται καθώς και στην αυθεντική τοπική εμπειρία.

Κοινωνική συνείδηση

Όλο και περισσότερες νεότερες γενιές αρνούνται να επισκεφτούν μέρη όπου τα πολιτιστικά ήθη και ηθική δεν ευθυγραμμίζονται με τα δικά τους.
Αντ’ αυτού και οι Gen Z επιδίδονται σε «συνειδητά ταξίδια» όπου οι άνθρωποι αναζητούν ενεργά προορισμούς που τηρούν τα ηθικά πρότυπα και δίνουν προτεραιότητα στα ανθρώπινα δικαιώματα.

Προορισμοί επιρροής, με ήλιο όλο τον χρόνο, όπως τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα που φημίζονται ως τουριστικά hot spots υψηλών προδιαγραφών γίνονται πολύ λιγότερο δημοφιλείς μεταξύ των ταξιδιωτών της Gen Z.

Επαγγελματικά ταξίδια

Όλες αυτές οι τάσεις είναι επίσης πιθανό να επεκταθούν και στην επαγγελματική ζωή, εάν τους δοθεί η ευκαιρία να ταξιδέψουν για δουλειά.

Από την επιλογή προορισμών με κοινωνική συνείδηση ​​μέχρι την αντιστάθμιση των εκπομπών άνθρακα, πρέπει να ληφθούν υπόψη τα κριτήρια που πληροί ένα επαγγελματικό ταξίδι.

Για να προσελκύσουν και να διατηρήσουν τα καλύτερα ταλέντα Gen Z, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι τα ταξίδια τους θα ευθυγραμμίζονται με την κοινωνική τους άποψη.

Οι απλές επιλογές μπορούν να κάνουν τεράστια διαφορά. Αντί να πετούν άτομα προς και από κάθε συνέδριο, για παράδειγμα, είναι σημαντικό οι επιχειρήσεις να διερευνήσουν εάν θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν πιο βιώσιμες μέθοδοι.

Εάν η πτήση είναι η μόνη επιλογή, οι επιχειρήσεις θα πρέπει ίσως να ομαδοποιήσουν τα ταξίδια μαζί για να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα και το χρόνο τους.

Οι απαιτήσεις αυτής της γενιάς θα μπορούσαν να αλλάξουν τα επαγγελματικά ταξίδια προς το καλύτερο. Οι μεγάλες εταιρείες έχουν σημαντικό περιβαλλοντικό και κοινωνικό αντίκτυπο. Αν οι ταξιδιωτικές απαιτήσεις του Gen Z βοηθήσουν να γίνουν αυτές οι επιλογές πιο βιώσιμες, τότε αυτό είναι μια τεράστια νίκη.