Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι τάσεις της συμπεριφοράς των καταναλωτών συμβάλλουν στη λήψη αποφάσεων στον ταξιδιωτικό κλάδο σχετικά με το πού θα επενδύσουν οι εταιρείες του χώρου, είτε πρόκειται για ανάπτυξη τεχνολογίας, πελάτες ή πωλήσεις και μάρκετινγκ.

Τις κορυφαίες παγκόσμιες τάσεις στα ταξίδια, που πρέπει να παρακολουθούν οι τουριστικές εταιρείες αποκαλύπτει μελέτη από το Euromonitor.

Αυθεντικός αυτοματισμός

Λόγω της έλλειψης εργατικού δυναμικού και της αυξημένης αυτοματοποίησης, το εργατικό δυναμικό στα ξενοδοχεία θα μειωθεί στο μισό.

Τα chatbots είναι μία από τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στα ξενοδοχεία για να βοηθήσουν σε τομείς όπως ερωτήματα και παραγγελίες υπηρεσίας δωματίου.
Οι αεροπορικές εταιρείες στρέφονται επίσης σε chatbots και τεχνολογίες επανακράτησης, ειδικά σε περιόδους διακοπής λειτουργίας.

Εν τω μεταξύ, οι εφαρμογές για κινητά χρησιμοποιούνται ολοένα και περισσότερο τόσο από διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία όσο και από ξενοδοχεία για την κράτηση καθώς και για την εμπειρία στο κατάλυμα.

Ωστόσο η αυτοματοποίηση -σύμφωνα με την τάση- πρέπει να είναι αυθεντική. Οι ταξιδιωτικές εταιρείες πρέπει να ισορροπήσουν ανάμεσα στην λεπτή γραμμή μεταξύ ανθρώπου και μηχανής.

  • Το 19% των καταναλωτών αισθάνεται άνετα να μιλήσει σε chatbots για ζητήματα εξυπηρέτησης του.
  • Οκτώ στους 10 καταναλωτές κάτω των 29 ετών λένε ότι αισθάνονται άνετα να αλληλεπιδρούν με ρομπότ.

Στο μέλλον, οι τεχνολογίες με δυνατότητα φωνής θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε περαιτέρω αυτοματισμό καθώς και να αυξήσουν τα επίπεδα άνεσης, ενώ πολλοί είναι επίσης ενθουσιασμένοι με την υπόσχεση της τεχνητής νοημοσύνης.

Εδώ και τώρα

Οι καταναλωτές ακολουθούν περισσότερο μια βραχυπρόθεσμη αγοραστική προσέγγιση με τις διακριτικές δαπάνες τους, κάτι που είναι καλά νέα για τις ταξιδιωτικές εταιρείες.

Οι επιχειρήσεις πρέπει να δημιουργήσουν καμπάνιες που στοχεύουν σε ειδικές περιστάσεις και απευθύνονται στην επιθυμία των ταξιδιωτών να ζήσουν τη στιγμή.

Συνολικά, η τάση “εδώ και τώρα” υπογραμμίζει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι δίνουν αυξανόμενη σημασία στον χρόνο, την υγεία και τη χαρά.

Οι νεότεροι ταξιδιώτες

Οι Gen Z ταξιδιώτες, αποτελούν το ένα τέταρτο του πληθυσμού και βρίσκονται “στο κατώφλι της οικονομικής ανεξαρτησίας”, σύμφωνα με την έκθεση.
Οι ταξιδιωτικές μάρκες γνωρίζουν ότι πρέπει να ευθυγραμμιστούν με τις προσδοκίες αυτής της δημογραφικής ομάδας.

Η Euromonitor λέει ότι οι Gen Z ταξιδιώτες έχουν ανοσία στην παραδοσιακή διαφήμιση και ανταποκρίνονται πολύ περισσότερο και εμπλέκονται με την αφήγηση ιστοριών.

Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το TikTok έλκουν τους ταξιδιώτες Gen Z, πράγμα που σημαίνει ότι και οι τουριστικές εταιρείες πρέπει να βρίσκονται εκεί.

“She rises”

Το “She rises” είναι μια άλλη τάση που επισημαίνεται στην έκθεση. Αφορά τα δικαιώματα των γυναικών και την ανάγκη για ένα πιο ποικιλόμορφο και ευρύτερα ισότιμο εργατικό δυναμικό, που αποκτούν υψηλή προτεραιότητα στην εταιρική ατζέντα.
Λόγω έλλειψης ισότητας των φύλων καθώς και ποικιλομορφίας σε κορυφαίους ρόλους στα ξενοδοχεία, τις αεροπορικές εταιρείες και την ευρύτερη ταξιδιωτική βιομηχανία -παρά την πρόοδο- απαιτείται αλλαγή νοοτροπίας.

Εξατομικευμένο περιεχόμενο

Ο στόχος του εξατομικευμένου περιεχομένου και του απρόσκοπτου διαδικτυακού ταξιδιού έρχεται όλο και πιο κοντά.
Μεγάλες διαδικτυακές μάρκες, όπως η Booking.com και η Expedia, αντιμετωπίζουν ήδη το ζήτημα. Επικεντρώνονται με αυξημένη εστίαση στις εφαρμογές, τα συστήματα πληρωμών και τα προγράμματα επιβράβευσης.

Ταξίδια και προϋπολογισμός

Έχοντας κατά νου την κρίση του κόστους ζωής, πολλοί ταξιδιώτες είναι πιο συνειδητοποιημένοι ως προς τον προϋπολογισμό τους.
Οι ταξιδιωτικές εταιρείες επεκτείνουν ήδη τις επιλογές πληρωμών και προσφέρουν προϊόντα και υπηρεσίες για την προστασία των χρημάτων των πελατών τους.