Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι νέοι τρόποι διαχείρισης των slots αερομεταφορέων στα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου και ο τρόπος που κατανέμονται οι χρόνοι απογείωσης και προσγείωσης τους θα εξεταστούν από την κυβέρνηση.

Η διαβούλευση για τη μεταρρύθμιση του συστήματος κατανομής τους πραγματοποιείται για πρώτη φορά από τη δεκαετία του 1990, λόγω του Brexit.

Η πρόταση της κυβέρνησης περιλαμβάνει τον περιορισμό της μίσθωσης χρονοθυρίδων. Αντί οι μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες να μονοπωλούν slots, αυτά μπορούν να κατανεμηθούν σε άλλους ανταγωνιστές τους εάν δεν τις χρησιμοποιήσουν μετά μια καθορισμένη περίοδο.

Αυτό θα επιτρέψει σε νεότερες ή μικρότερες αεροπορικές εταιρείες με πιθανές φθηνότερες τιμές να λαμβάνουν ευνοϊκά slots και θα κάνει τη διαδικασία πιο δυναμική, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών.

Οι «κεντρικές» μεταρρυθμίσεις, που έχουν σχεδιαστεί για την εξισορρόπηση των συμφερόντων τόσο των αεροπορικών εταιρειών όσο και των αεροδρομίων, έχουν τη δυνατότητα να οδηγήσουν σε έντονο ανταγωνισμό στην αγορά, να επιτρέψουν περισσότερη καινοτομία και να ενθαρρύνουν χαμηλότερες τιμές.

Οι αυξανόμενες ευκαιρίες για νέες αεροπορικές εταιρείες να αποκτήσουν κουλοχέρηδες στα πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου, όπως το Χίθρροου και το Γκάτγουικ φαίνεται ότι θα είναι σε θέση να ενθαρρύνουν μεγαλύτερο ανταγωνισμό.

«Με αυτό θα μπορούσαν να έρθουν πιο προσιτές πτήσεις και απρόσκοπτα ταξίδια καθώς οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να προσφέρουν καλύτερες προσφορές και τιμές από τους ανταγωνιστές τους – προς όφελος εκατομμυρίων επιβατών που ταξιδεύουν μέσω των αεροδρομίων του Ηνωμένου Βασιλείου», υπογραμμίζει το υπουργείο.

Τα αεροδρόμια θα δουν επίσης τις χρονοθυρίδες τους να χρησιμοποιούνται πιο αποτελεσματικά, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να τα χρησιμοποιούν αντί να τις αποθηκεύουν ή να τις μισθώνουν, αυξάνοντας τον αριθμό των πτήσεων και κάνοντας τα ταξίδια πιο ομαλά.

Οι μεταρρυθμίσεις έχουν σχεδιαστεί για να διασφαλίσουν ότι η χωρητικότητα του αεροδρομίου χρησιμοποιείται στο έπακρο για τη μείωση των καθυστερήσεων και τη βελτιστοποίηση των προγραμμάτων πτήσεων «μέσω της συνεργασίας μεταξύ της κυβέρνησης και των εταίρων του κλάδου».

Οι προτάσεις στοχεύουν επίσης να δώσουν περισσότερες εξουσίες για την αντιμετώπιση κρίσεων, «κάνοντας τη βιομηχανία πιο ανθεκτική και αποτελεσματική σε περιόδους αβεβαιότητας».

Το τρέχον σύστημα, που βασίζεται στους κανονισμούς της ΕΕ, απαιτεί η διαδικασία κατανομής των slots να είναι συνεπής σε όλη την Ευρώπη. Όμως, ενώ ο τομέας έχει αναπτυχθεί και αναπτυχθεί τα τελευταία 20 χρόνια, οι κανόνες του συστήματος κουλοχέρηδων παρέμειναν αμετάβλητοι.

«Τώρα, με τις νέες μας ελευθερίες, μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι το σύστημα λαμβάνει υπόψη τις ειδικές ανάγκες του Ηνωμένου Βασιλείου», ανέφερε το υπουργείο Μεταφορών.

Τα slots χρησιμοποιούνται για τη διαχείριση της χωρητικότητας στα πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια σε ολόκληρη τη χώρα.
Ένα slot επιτρέπει σε μια αεροπορική εταιρεία να χρησιμοποιεί το πλήρες φάσμα της υποδομής του αεροδρομίου -από διαδρόμους προσγείωσης έως τερματικούς σταθμούς- για να λειτουργεί σε συγκεκριμένη ημερομηνία και ώρα.

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών «μετά την αποχώρηση της από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η αεροπορία του Ηνωμένου Βασιλείου δεν δεσμεύεται πλέον από ένα απαρχαιωμένο καθεστώς χρονοθυρίδων και μπορεί τώρα να υιοθετήσει μια πιο προσαρμοσμένη προσέγγιση που λειτουργεί καλύτερα για τις επιχειρήσεις και τους επιβάτες σε ολόκληρη τη χώρα».