airportΔιαστάσεις ισχυρού στοιχήματος πολλών δισ. ευρώ για την εθνική οικονομία, με προεκτάσεις στη γεωπολιτική θέση της Ελλάδας, προσλαμβάνει η αεροπορική σύνδεση της χώρας με το εξωτερικό και ο έλεγχος της ταξιδιωτικής κίνησης που κατευθύνεται στην Ελλάδα ή διέρχεται από τον εναέριο χώρο της.

Αυτό, μεταξύ άλλων, συνδέεται άμεσα με την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού σε νέες αγορές τα επόμενα χρόνια και με την αναβάθμιση του ρόλου του αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας αλλά και βασικών περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Θέματα που συναρτώνται ευθέως με τον έλεγχο της ελληνικής αγοράς αερομεταφορών και το ειδικό βάρος της μοναδικής ισχυρής ελληνικής αεροπορικής εταιρείας Aegean Airlines ΑΡΑΙΓ -0,58% , μετά τη συγχώνευσή της (πριν από έναν χρόνο) με την Olympic Air.

Η δυνατότητα του ελληνικού τουρισμού να επεκταθεί σε παραδοσιακές αγορές και να διεισδύσει σε νέες, δυναμικές, ισχυρά ανερχόμενες αγορές, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την πολιτική αερομεταφορών της χώρας και τις αεροπορικές συνδέσεις.

Στην Ελλάδα, ωστόσο, η εθνική πολιτική αερομεταφορών παραμένει ζητούμενο. Σε αντίθεση με χώρες όπως η Γερμανία κι η Μεγ. Βρετανία στις οποίες η ύπαρξη ισχυρών αεροπορικών αποτελεί βασικό πυλώνα της οικονομίας τους και ταυτόχρονα μέσο άσκησης εξωτερικής πολιτικής.

Ακόμα πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Τουρκία και ο εθνικός της αερομεταφορέας Turkish Airlines. Η ύπαρξη ισχυρής αεροπορικής εταιρείας τουρκικών συμφερόντων αποτέλεσε μία από τις προτεραιότητες της οικονομικής ελίτ της χώρας στην επιδίωξή της να διεκδικήσει η Τουρκία ρόλο περιφερειακής υπερδύναμης.

Με αυτό το σκεπτικό, η Turkish Airlines πριμοδοτήθηκε γενναία από το τουρκικό κράτος, αναπτύχθηκε αλματωδώς κι αποτέλεσε τη βάση για την εκρηκτική ανάπτυξη του τούρκικου τουρισμού την τελευταία δεκαετία.

euro2day.gr