Τις πρωτοβουλίες των χωρών παγκοσμίως γύρω από την προσβασιμότητα, αποκαλύπτει πρόσφατη έρευνα που κυκλοφόρησε από κοινού η Destinations International και η City Destinations Alliance.

Η «Παγκόσμια Έκθεση Προσβασιμότητας» αναλύει δεδομένα από 92 προορισμούς, που συλλέχθηκαν στις αρχές του 2024.

Η παγκόσμια προσβασιμότητα είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση ότι όλα τα άτομα, ανεξάρτητα από σωματικές, αισθητηριακές, γνωστικές ή αόρατες αναπηρίες, έχουν ίσες ευκαιρίες να βιώσουν τον κόσμο μέσω του ταξιδιού.

Με τον πληθυσμό με αναπηρία σε όλον τον κόσμο να αγγίζει το 16% (1,85 δισ. άτομα), η επένδυση στην προσβασιμότητα δεν είναι απλώς ηθική επιταγή, αλλά στρατηγική αναγκαιότητα.

Προσβασιμότητα στον τουρισμό

Μέσω του προσβάσιμου τουρισμού, οι προορισμοί μπορούν να δώσουν τη δυνατότητα στα άτομα με αναπηρία να ταξιδεύουν ανεξάρτητα και με αυτοπεποίθηση, παρέχοντάς τους απρόσκοπτες, ασφαλείς και εμπλουτιστικές εμπειρίες. Η ιεράρχηση της προσβασιμότητας δείχνει επίσης τη δέσμευση ενός προορισμού στον ηθικό τουρισμό και τα ανθρώπινα δικαιώματα και ενισχύει την ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία ως κοινωνικά υπεύθυνη και προνοητική.

  • Το 65% των ερωτηθέντων αντιπροσωπεύει οργανισμούς μάρκετινγκ προορισμού.
  • Το 63% ήταν στην Ευρώπη και το 25% στη Βόρεια Αμερική.

Βασικά στοιχεία μελέτης

Το 33% των ερωτηθέντων έχει ένα όραμα/στρατηγική για τη διατήρηση και μόνο το 24% δηλώνει ότι η στρατηγική για την προσβασιμότητα έχει αναπτυχθεί.

Ποσοστό 17% βρίσκεται στη διαδικασία ανάπτυξης σχεδίου προσβασιμότητας.

Στρατηγικές ενέργειες για την προσβασιμότητα στον τουρισμό

Μεταξύ των προορισμών με στρατηγική για την προσβασιμότητα σε εξέλιξη ή σε εφαρμογή, οι περισσότεροι (89%) έχουν βελτιώσει τους ιστότοπους για το συγκεκριμένο θέμα και το 75% έχουν πρόσβαση στο μάρκετινγκ και τις επικοινωνίες.

Τέλος, το 82% έχει κάνει ενέργειες εκπαίδευσης, το 64% προσφέρει εκπαίδευση στα μέλη του και το 25% έχει κερδίσει κάποιο είδος διαπίστευσης.