voreio aigaioΣε καρμανιόλα προβλέπεται να καταλήγει η κατασκευή Περιμετρικής Οδού 6,46 χιλιομέτρων σε ένα από τα ομορφότερα νησιά του Β.Αιγαίου. Θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα εγχειρήματα κατασκευής οδικού δικτύου ύψους €14.000.000.   

Της Κωνσταντίνας Καλαμά

Το 3ο σε έκταση μεγαλύτερο νησί του συμπλέγματος Β. Αιγαίου, αντιμετωπίζει πολλά και σοβαρά προβλήματα ακτοπλοϊκής σύνδεσης. Παρόλα αυτά, το βλέμμα των φορέων είναι χρόνια στραμμένο στην ανάπτυξη τουριστικής επιχειρηματικότητας και στην ανάδειξη και προώθηση των τουριστικών προϊόντων του τόπου τους. Προφανώς οι φορείς και δε ο Δήμος, στην ομπρέλα του οποίου λειτουργεί και ο Δημοτικός Οργανισμός Τουρισμού, πιστεύουν ότι εφόσον εξάντλησαν όλες τις πιθανές ή και απίθανες επιλογές για την προσέλκυση νέων τουριστικών επενδύσεων, προβολής του τόπου και των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του, αυτό που λείπει τελικά είναι ένα εθνικό οδικό δίκτυο αξίας (έως σήμερα) €14.000.000, μάλιστα αμφιβόλου ποιότητας και οδικής ασφάλειας και διόλου σύμφωνο με τις προδιαγραφές αντίστοιχων Ευρωπαϊκών δρόμων.  

Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν απαλλοτριωμένες εκτάσεις προς εκμετάλλευση για την οδική ασφάλεια της Περιμετρικής και των παρόδιων οδών της, οι οποίες όμως για κάποιο λόγο παραμένουν στο συρτάρι, ενώ κάποιες από αυτές προκαλούν με πράξεις… αγοραπωλησίας;!!!   

Επιχειρηματίες του νησιού ενώ αντιλαμβάνονται τη συμβολή της Περιμετρικής Οδού και τις όποιας αντίστοιχης προσπάθειας των φορέων στην τουριστική ανάπτυξη του τόπου τους, επισημαίνουν ότι τα διαρκή και ατελείωτα τεχνικά έργα του Δήμου ξεπερνούν ακόμη και το γεφύρι της Άρτας, σε χρόνο αλλά και κόστος, ενόσω η λύση του προβλήματος σίγουρα δε βρίσκεται μόνο σε αυτά.  

Κάθε χρόνο, αναφέρουν, ο Δήμος ανοίγει δρόμους, κλείνει δρόμους, γκρεμίζει και ξαναχτίζει το λιμάνι με αποτέλεσμα να χάνεται ο πολυπόθητος στόχος της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου. Ειδικοί δεν είμαστε, ελπίζουμε να τα κατασκευάσουν σωστά για την ασφάλεια μας και την ασφάλεια των επισκεπτών μας.  Χρειαζόμαστε άμεσα, καθημερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Πειραιά. Ονειρευόμαστε να δημιουργηθούν, σταθερά, 12 μήνες το χρόνο επιπλέον συνδέσεις με όλα τα υπόλοιπα νησιά του Β.Αιγαίου ή και γιατί όχι και των Δωδεκανήσων. Η Περιμετρική Οδός σαφώς μας εκσυγχρονίζει και εξυπηρετεί τους επισκέπτες μας στη γνωριμία τους με το όμορφο νησί μας, όταν βέβαια αυτοί βρίσκουν τρόπο να ταξιδέψουν για να μας επισκεφθούν.

Η τουριστική κίνηση κατά την δήλωση των επιχειρηματιών του νησιού παρουσίασε πτώση έως και 40%  το 2013.