Το Άμστερνταμ θέλει να μεταφέρει τον τερματικό σταθμό κρουαζιέρας μέχρι το 2035, ώστε να μην βρίσκεται πλέον στο κέντρο της πόλης.

Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που επιτρέπεται να ελλιμενίζονται στον Επιβατηγό Τερματικό Σταθμό του Άμστερνταμ (PTA) θα μειωθεί σχεδόν στο μισό από 190 σε 100 κατ’ ανώτατο όριο από το 2026, ανακοίνωσε το δημοτικό συμβούλιο.

Το συμβούλιο είπε ότι το Ρότερνταμ μπορεί να πάρει περισσότερα από 40 πλοία που δεν θα επιτρέπεται πλέον να ελλιμενίζονται στο Άμστερνταμ από το 2026.

Τα πλοία θα πρέπει επίσης να χρησιμοποιούν την ισχύ της ξηράς στον τερματικό σταθμό του Άμστερνταμ έως το 2027.

Το Δημοτικό Συμβούλιο του Άμστερνταμ δήλωσε: «Με αυτά τα μέτρα, η πόλη υλοποιεί την επιθυμία του δημοτικού συμβουλίου να βάλει τέλος στον τερματικό σταθμό κρουαζιέρας στο Άμστερνταμ.

«Η απαγόρευση των κρουαζιερόπλοιων αποτελεί επίσης μέρος μιας ευρείας δέσμης μέτρων για τον περιορισμό της ανάπτυξης του τουρισμού και την καταπολέμηση τoυ υπερτουρισμού».

Ο δημοτικός σύμβουλος Hester van Buren δήλωσε: «Το δημοτικό συμβούλιο θέλει μια βιώσιμη, καθαρή και βιώσιμη πόλη.

«Η θαλάσσια κρουαζιέρα είναι μια ρυπογόνος μορφή τουρισμού και συμβάλλει στην πολυκοσμία και τις εκπομπές ρύπων στην πόλη.

«Με αυτά τα ισορροπημένα βήματα, το συμβούλιο προσπαθεί να επιτύχει αυτό που είναι λογικό και αποδεκτό από όλα τα μέρη».

Ωστόσο, το συμβούλιο παραδέχτηκε ότι ο περιορισμός θα μειώσει τις δαπάνες των επιβατών της θαλάσσιας κρουαζιέρας και των ναυτιλιακών εταιρειών στην πόλη – «κυρίως λόγω λιγότερων δαπανών από τους τουρίστες, για παράδειγμα, σε μουσεία, catering, καταστήματα και εκδρομές, αλλά και λόγω της μικρότερης κατανάλωσης καυσίμου “.

Πρόσθεσε: «Για την πόλη αυτό σημαίνει λιγότερα έσοδα επειδή εισπράττεται λιγότερος τουριστικός φόρος και λόγω χαμηλότερου μερίσματος ως μέτοχος της λιμενικής αρχής.

«Οι οικονομικές συνέπειες της απόφασης θα συμπεριληφθούν στο επόμενο δημοσιονομικό μνημόνιο. Δεν αναμένονται ακόμη συνέπειες αυτής της απόφασης στον προϋπολογισμό του 2025».

Ένας εκπρόσωπος του οργανισμού κρουαζιέρας Clia είπε ότι η ανακοίνωση ήταν «ένα εξαιρετικό παράδειγμα της μακροχρόνιας συνεργασίας της βιομηχανίας κρουαζιέρας με το λιμάνι του Άμστερνταμ και το άμεσο αποτέλεσμα των συλλογικών συζητήσεών μας για τη μετεγκατάσταση του τερματικού σταθμού επιβατών έξω από το κέντρο της πόλης, που ξεκίνησε πίσω το 2016.

«Το Άμστερνταμ είναι και θα παραμείνει δημοφιλής προορισμός κρουαζιέρας και ο τουρισμός κρουαζιέρας θα συνεχίσει να προσφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη στην πόλη – ύψους περίπου 105 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.

«Αυτή η οικονομική συνεισφορά είναι ιδιαίτερα σημαντική αν σκεφτεί κανείς ότι από τους περισσότερους από 21 εκατομμύρια επισκέπτες στο Άμστερνταμ κάθε χρόνο, μόνο περίπου το 1% φθάνει με κρουαζιερόπλοιο».