easytrip-eketaΤο Ινστιτούτο Βιώσιμης Ανάπτυξης και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ) ως συντονιστής του έργου «EASYTRIP: GR-BG E-MOBILITY SOLUTIONS» συμμετείχε στην 28η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Philoxenia όπου παρουσίασε τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες υποστήριξης κινητικότητας επισκεπτών της διασυνοριακής περιοχής Ελλάδας Βουλγαρίας.

Σε όλη τη διάρκεια της έκθεσης εκπρόσωποι του Ινστιτούτου, ήρθαν σε επαφή με εμπορικούς και τουριστικούς φορείς της Ελλάδας και του εξωτερικού καθώς επίσης και με απλούς επισκέπτες της έκθεσης. Μέσω της επαφής αυτής, έγινε η πρώτη ενημέρωση των μελλοντικών χρηστών (ταξιδιώτες / τουρίστες) της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Easytrip και των φορέων του τουρισμού σχετικά με τους στόχους του έργου, και τις δυνατότητες που παρέχει τόσο στην προώθηση των υπηρεσιών τουρισμού της Β. Ελλάδας όσο και στη διευκόλυνση των τουριστών στην πρόσβαση αυτών των υπηρεσιών με τρόπο προσαρμοσμένο στις ειδικές απαιτήσεις και προτιμήσεις του κάθε ενός.

Παράλληλα πραγματοποιήθηκε επίδειξη των αρχικών ηλεκτρονικών υπηρεσιών υποστήριξης κινητικότητας ταξιδιωτών που μετά την ολοκλήρωση τους (Δεκέμβριος 2013), θα παρέχονται στην τελική τους μορφή μέσα από τη διαδικτυακή πλατφόρμα αλλά και μέσω εφαρμογών κινητής τηλεφωνίας. Έτσι, το κοινό και οι εκθέτες της Philoxenia είχαν την ευκαιρία να αξιολογήσουν τις υπηρεσίες και να εκφράσουν τις απόψεις τους για το είδος των πληροφοριών που θα πρέπει να παρέχεται αλλά και τους τρόπους λήψης αυτών των πληροφοριών από την ηλεκτρονική πλατφόρμα EASYTRIP πριν την εκτέλεση του ταξιδιού, κατά τη διάρκεια ταξιδιού όσο και κατά τη παραμονή στον τελικό προορισμό. Η ανταπόκριση των επισκεπτών της έκθεσης ήταν πολύ θετική σχετικά με την αναγκαιότητα παροχής από ένα σημείο πρόσβασης των πληροφοριών και υπηρεσιών, που κάνουν το ταξίδι τους εύκολο και πετυχημένο σύμφωνα με τις ιεραρχημένες προτιμήσεις τους.

Οι στόχοι των φορέων υλοποίησης του έργου από τη συμμετοχή τους στην έκθεση εκπληρώθηκαν πλήρως, αφού έγινε εφικτή αφενός η καταγραφή των πραγματικών αναγκών των μελλοντικών χρηστών/τουριστών που θα καθοδηγήσουν τον τελικό σχεδιασμό και την υλοποίηση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του έργου, αφετέρου η έναρξη ενός αποδοτικού διαλόγου με τους εμπλεκόμενους στη βιομηχανία τουρισμού της περιοχής για την υποστήριξη της ανταγωνιστικότητας του έργου τους.

Ο διάλογος με τους φορείς του τουρισμού της Β. Ελλάδας συνεχίστηκε μετά το πέρας της έκθεσης σε συνάντηση εργασίας που πραγματοποιήθηκε με θέμα «Καινοτόμες λύσεις για τη βελτίωση της πρόσβασης σε υπηρεσίες μεταφορών και τουρισμού» και στην οποία συμμετείχαν ο εκπρόσωπος της Διαχειριστικής Αρχής του Προγράμματος Ελλάδα – Βουλγαρία κ. Γεώργιος Χαραλάμπους, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Χαλκιδικής κ. Γρηγόριος Τάσιος, η διευθύντρια του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης κ. Χριστίνα Μολφέση, η εκπρόσωπος του ΕΟΤ της Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού Κεντρικής Μακεδονίας κ. Περσεφόνη Τρίχα και ο Εκπρόσωπος ξενοδόχων Σερρών κ. Χρήστος Κωνσταντινίδης. Τη συνάντηση και τις συζητήσεις συντόνισαν η επιστημονική υπεύθυνος του έργου, Πολιτικός Μηχανικός –Συγκοινωνιολόγος, Δρ. Γ. Αϋφαντοπούλου και η ειδική λειτουργική επιστήμονας Β’ του ΙΜΕΤ, Πολιτικός Μηχανικός- Συγκοινωνιολόγος, Δρ. Μ. Μορφουλάκη ενώ ήταν παρόντες οι Έλληνες Εταίροι του έργου EASYTRIP.

Βασικός στόχος της συγκεκριμένης συνάντησης εργασίας ήταν να γίνει κατανοητή η ανάγκη για συνέργεια της ομάδας του έργου με τους εκπροσώπους των ελληνικών τουριστικών και εμπορικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή επιρροής του, έτσι ώστε οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες που θα παρέχονται στους μετακινούμενους μέσω της πλατφόρμας του έργου να ενισχύσουν την ανάπτυξη και την επιχειρηματικότητα στους συγκεκριμένους κλάδους.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον καθορισμό των επιχειρηματικών μοντέλων που θα πρέπει να αναπτυχθούν έτσι ώστε η συνέργεια των φορέων για το συγκεκριμένο σκοπό να καθίσταται βιώσιμη άμεσα μετά την επιτυχή έκβαση του έργου. Τέλος, συζητήθηκαν θέματα που αφορούν στη λειτουργικότητα της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που θα αναπτυχθεί, και στη διασφάλιση της εγκυρότητας των δεδομένων και την επικαιροποίηση τους αλλά και τους τρόπους διασύνδεσης και συνεργασίας με υφιστάμενες σχετικές εφαρμογές που έχουν αναπτυχθεί και προωθούνται από τους εμπορικούς και τουριστικούς συλλόγους της Β. Ελλάδας ώστε να καταστεί εφικτός ο στόχος της υπηρεσίας “one stop shop” στους ταξιδιώτες.

Για την υλοποίηση των παραπάνω, φορείς και εταίροι του έργου συμφώνησαν πως θα πρέπει άμεσα να υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας με το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών, προκειμένου το έργο να υλοποιηθεί με επιτυχία και να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του στο μέλλον.