Αρχικά κινδύνευε να γίνει μια ιστορία χωρίς τέλος. Ωστόσο τώρα, το άνοιγμα του αεροδρομίου του Βερολίνου οδηγείται στην τελική ευθεία, καθώς η περιοχή Dahme-Spreewald χορηγεί την έγκριση για χρήση του νέου αεροδρομίου BER της πρωτεύουσας.

Αυτό κάνει το άνοιγμα του αεροδρομίου στις 31 Οκτωβρίου πιο πιθανό πό ποτέ. Το αεροδρόμιο ανακοίνωσε την απόφαση την Τρίτη το απόγευμα και χαρακτήρισε την κίνηση ως «ορόσημο για το άνοιγμα του BER».

Μετά από 14 χρόνια κατασκευής, το BER τώρα θα πρέπει να ξεπεράσει μερικά τελευταία εμπόδια και μπορεί τελικά να ξεκινήσει. Το TÜV είχε ήδη εκδώσει τα τελευταία πιστοποιητικά δοκιμής την περασμένη εβδομάδα. Το BER θα τεθεί σε λειτουργία το φθινόπωρο του 2011.

Λόγω λάθους προγραμματισμού, κατασκευαστικών ελαττωμάτων και τεχνικών προβλημάτων, ωστόσο, χάθηκαν στο παρελθόν έξι ημερομηνίες έναρξης. Η πυροπροστασία έθεσε τα μεγαλύτερα προβλήματα.

Ο επικεφαλής του αεροδρομίου Engelbert Lütke Daldrup θεωρεί την εγκεκριμένη πλέον χρήση του τερματικού κτιρίου 1 ως ένα από τα πιο σημαντικά βήματα. “Ήταν ένας μακρύς, δύσκολος δρόμος μέχρι την τελική έγκριση από τις κατασκευαστικές αρχές. Η σκληρή δουλειά των τελευταίων τριών ετών ήταν τελικά επιτυχής. Το άνοιγμα του BER κατά τη διάρκεια αυτών των δύσκολων εποχών μπορεί να είναι ένα μήνυμα ότι τα πράγματα ανακάμπτουν στην πρωτεύουσα και η οικονομία ξαναστέκεται στα πόδια της”, δήλωσε εν όψει της ανακοίνωσης της έγκρισης.

Ταυτόχρονα, προγραμματίζονται καταστήματα, εστιατόρια και σαλόνι στον τερματικό σταθμό. “Για να ανοίξει το αεροδρόμιο του BER στο Schönefeld, απαιτούνται ξεχωριστές αεροπορικές άδειες”, δήλωσε ο Daldrup. Αυτά δεν είναι αρμοδιότητα της αρχής οικοδόμησης, αλλά της κοινής ανώτερης αεροπορικής αρχής Βερολίνο-Βρανδεμβούργο (LuBB).

Η λειτουργία γίνεται ευκολότερη επειδή η κυκλοφορία έχει μειωθεί ως αποτέλεσμα της κρίσης της πανδημίας. Πρόσφατα, μόνο περίπου 1.000 επιβάτες την ημέρα έπρεπε να μεταφερθούν στα υπάρχοντα αεροδρόμια στο Tegel και στο Schönefeld.

Στο Βερολίνο διεξάγονται επί του παρόντος πολλές συζητήσεις σχετικά με το πρόωρο κλείσιμο του Tegel, το κλείσιμο του οποίου θα εξοικονομήσει εκατομμύρια, σύμφωνα με τον πολιτικό των Πρασίνων Stefan Gelbhaar (Πράσινοι).