Σύνταξη: tourismtoday.gr

Το Βερολίνο ετοιμάζεται να υποδεχθεί ένα φουτουριστικό τρένο με μαγνητική αιώρηση. Πιο γρήγορο και φθηνότερο στην κατασκευή από μια γραμμή μετρό, το μαγνητικό τρένο χωρίς οδηγό ή maglev θα μπορούσε να κάνει το ντεμπούτο του μέσα σε δύο χρόνια.
Στόχος είναι να μειώσει την κυκλοφορία αυτοκινήτων και τις εκπομπές ρύπων στο Βερολίνο.

Η γερμανική πρωτεύουσα σχεδιάζει να κατασκευάσει μια πίστα δοκιμών πέντε έως επτά χιλιομέτρων για το έργο πράσινων μεταφορών, επενδύοντας 80 εκατομμύρια ευρώ από ένα ειδικό ταμείο για το κλίμα.

Η τοποθεσία της πειραματικής γραμμής δεν έχει ακόμη αποφασιστεί, αλλά η πόλη σχεδιάζει να το κατασκευάσει σε ένα μέρος όπου θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και μετά τη φάση των δοκιμών.

Πώς θα λειτουργεί το μαγνητικό τρένο

Τα συστήματα του maglev βασίζονται στην τεχνολογία μαγνητικής αιώρησης. Μαγνήτες ανυψώνουν ένα τρένο από την τροχιά και ένα άλλο σύνολο μαγνητών το προωθεί.

Το σύστημα αυτό αφαιρεί την τριβή του τρένου που αγγίζει την τροχιά, γεγονός που αυξάνει την ταχύτητα και μειώνει τον θόρυβο.

Ήδη, η πολωνική εταιρεία Nevomo συνεργάζεται με την ιταλική εταιρεία σιδηροδρομικής υποδομής Rete Ferroviaria Italiana για την ανάπτυξη τεχνολογίας maglev που θα μπορεί να προστεθεί στις υπάρχουσες σιδηροδρομικές γραμμές.

Σύμφωνα με την Nevomo, εάν εφαρμοστεί θα διπλασιάσει τις τελικές ταχύτητες ενός γαλλικού τρένου TGV στα 550 km/h.

Η γερμανική τεχνολογία Transrapid, για τρένα υψηλής ταχύτητας με μαγνητική αιώρηση, χρησιμοποιείται ήδη στη Σαγκάη της Κίναα, από το 2004. Πλέον έχει ταχύτητες 300 km/h. Η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία έχουν επίσης τρένα maglev.

Το νέο τρένο maglev δεν είναι η πρώτη προσπάθεια του Βερολίνου στον μαγνητικό σιδηρόδρομο. Λειτουργούσε πειραματικά το 1984 και για επιβάτες μεταξύ 1989 και 1991. Το M-Bahn ή Magnetbahn κάλυπτε μια γραμμή 1,6 χιλιομέτρων με τρεις στάσεις.

Χτίστηκε στο Δυτικό Βερολίνο για να γεφυρώσει ένα κενό στα μέσα μαζικής μεταφοράς που δημιουργήθηκε από το Τείχος του Βερολίνου. Μετά την πτώση του τείχους, η γραμμή έγινε παρωχημένη και κατεδαφίστηκε για να επιτραπεί η επέκταση του υπόγειου.

Πλέον εντάσσεται ξανά στα σχέδια του Βερολίνου, το οποίο στοχεύει να γίνει κλιματικά ουδέτερο μέχρι το 2045.