Ανάσχεση στην πτώση της ζήτησης εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ έφερε η τουριστική περίοδος ειδικά σε περιοχές όπου το εισόδημα από τον κλάδο είναι ανεβασμένο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, οι απώλειες περιορίσθηκαν στο -1,1% ή στα 56 εκατ. ευρώ το διάστημα Ιανουάριος 2017- 15 Ιουλίου 2017, ενώ στο πεντάμηνο ήταν στο -3,9%.
Αν και οι απώλειες στο σύνολο της αγοράς περιορίσθηκαν στο 1,1%, στις ταχυκίνητες κατηγορίες (όπως γάλα, βούτυρο, σοκολάτες, καθαριστικά, καλλυντικά κ.α.) ήταν υψηλότερες, αγγίζοντας το -2,1%.

Είναι χαρακτηριστικό ότι με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία ανοδικά κινήθηκε η Κρήτη (+4,4%), η Πελοπόννησος (+1,3%) και η Κεντρική Ελλάδα (+0,3%).

Ειδικά η Κρήτη λόγω τουρισμού φαίνεται ότι παίρνει βαθιές ανάσες. Στον αντίποδα η Θεσσαλονίκη σημειώνει τις μεγαλύτερες απώλειες. Εκεί από αρχές του έτους έως και τα μέσα Ιουλίου οι πωλήσεις στη συμπρωτεύουσα υποχώρησαν κατά 8,2%. Επίσης πτώση 3,1% σημείωσε ο τζίρος στη Μακεδονία/Θράκη και 0,4% στην Αττική.

Σε σχέση με τα επιμέρους προϊόντα από τους 180 βασικούς κωδικούς μόνο οι 67 κατέγραψαν αύξηση πωλήσεων σε αξία ενώ οι υπόλοιπες συνέχισαν να κινούνται σε αρνητικό έδαφος. Στο γάλα οι πωλήσεις μειώθηκαν, αν και σε μικρότερο βαθμό σε σχέση με το παρελθόν, κατά 8,6% σε αξία ή 5,1% σε όγκο. Στο γιαούρτι η πτώση έφτασε τα 2,4% σε αξία και 0,4% σε όγκο και στα αυγά η μείωση των πωλήσεων ήταν 17,1% σε αξία, αν και η συγκεκριμένη κατηγορία πέτυχε αύξηση 3,3% στον όγκο πωλήσεων. Αντίθετα, αύξηση των πωλήσεων 2,1% σε αξία καταγράφεται στην κατηγορία των φρέσκων και των κατεψυγμένων προϊόντων ενώ νέα υποχώρηση 1,7% κατεγράφη στα μη τρόφιμα.