Επιβαρυμένο με αυξανόμενα χρέη που έχουν αφήσει το Μαυροβούνιο να εξαρτάται από κρατικές επιδοτήσεις, η κυβέρνηση της χώρας κλείνει τον εθνικό της αερομεταφορέα.

«Δεν μπορούμε να πάρουμε καμία απόφαση που θα ήταν νόμιμη… για να παρατείνει τη ζωή των Μontenegro Airlines», δήλωσε ο υπουργός Επενδύσεων Μλάντεν Μπόγιανιτς σε συνέντευξη τύπου.

Οι διαδικασίες για τον τερματισμό της εταιρείας, η οποία απασχολεί περίπου 360 άτομα, θα κόστιζαν περίπου 50 εκατομμύρια ευρώ (61 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) και θα πρέπει να ξεκινήσουν το συντομότερο δυνατό, πρόσθεσε. Ο Μπογιάνιτς είπε επίσης ότι η μικροσκοπική Βαλκανική χώρα με περίπου 600.000 ανθρώπους θα στοχεύσει να βγάλει έναν νέο αερομεταφορέα σε έξι έως εννέα μήνες.

Ο στόλος της Montenegro Airlines αποτελείται από τέσσερα μισθωμένα αεροπλάνα – τρία Embraer 195s και Fokker F100. Η εταιρεία κατέγραψε περίπου 660.000 επιβάτες πέρυσι, το υψηλότερο ποσοστό από τότε που ιδρύθηκε το 1994, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία.

Εξυπηρετώντας περίπου 30 προορισμούς σε όλο τον κόσμο, ειδικά κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, διέθεσε ετήσια έσοδα 70-80 εκατομμυρίων ευρώ, αλλά έπρεπε να αναλάβει το χρέος για να συνεχίσει να πετάει. Αυτό άφησε την εταιρεία ευάλωτη όταν η πανδημία εξάλειψε την εναέρια κυκλοφορία φέτος. Τον Ιανουάριο-Σεπτέμβριο, τα έσοδα του μεταφορέα μειώθηκαν κατά 80% σε σύγκριση με το 2019.

Ένα σχέδιο διάσωσης 155 εκατομμυρίων ευρώ που αποφασίστηκε τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους έπρεπε να μειωθεί μετά την καταγγελία της ιρλανδικής αεροπορικής εταιρείας Ryanair στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.