του Γιάννη Τσιρογιάννη
Αιλουροειδές ξανά. Τόσο σε εμφάνιση, δυναμισμό και σεξαπίλ όσο και σε σαγηνευτική οδική συμπεριφορά.
Το νέο Ford Puma διατίθεται ήδη στη χώρα μας και φλερτάρει με την κορυφή των B-SUV αφού εκτός από τον τεχνολογικό πλουραλισμό του υιοθετεί και πάλι σαν γνήσιο τέκνο του blue oval την σπορ οδηγοκεντρική συμπεριφορά, η οποία ανεβάζει τον πήχη στη συγκεκριμένη κατηγορία σε δυσθεώρητα ύψη.
Το νέο Puma συνδυάζει την προηγμένη και αποδοτική ήπια υβριδική τεχνολογία της Ford με πρακτικότητα και σχεδίαση που δεν περνά απαρατήρητη για τους πελάτες της κατηγορίας των κόμπακτ crossover μοντέλων.
Πίσω από τις κορυφαίες επιδόσεις, την άμεση απόκριση, αλλά και τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου βρίσκεται η τεχνολογία EcoBoost Hybrid 48-volt της Ford.
Το κινητήριο σύνολο ήπιας υβριδικής τεχνολογίας ενσωματώνει ηλεκτρική υποβοήθηση ροπής με έναν χαμηλών τριβών τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0L EcoBoost, ο οποίος αποδίδει 125 ή 155 ίππους.
Το Ford Puma εγκαινιάζει ένα νέο κεφάλαιο στη σχεδιαστική ταυτότητα της Ford, με χαρισματικά στιλιστικά στοιχεία, όπως οι προβολείς, οι οποίοι είναι τοποθετημένοι στην κορυφή των φτερών και οι αθλητικές αεροδυναμικές γραμμές.
Οι εμπνευσμένες από SUV αναλογίες προσφέρουν αυξημένη απόσταση από το έδαφος, για μία μοναδική οδηγική εμπειρία, εξασφαλίζοντας παράλληλα ένα κορυφαίο ωφέλιμο χώρο αποσκευών χωρητικότητας 456 λίτρων.
Οι τιμές του νέου Puma ξεκινούν από 20.097 ευρώ (ήπια υβριδική έκδοση με τον χιλιάρη βενζινοκινητήρα των 125 ίππων) με στάνταρ απευθείας το ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού Titanium, στο οποίο περιλαμβάνονται ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης επαναφοράς, σύστημα εντοπισμού εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση και πεζών και δικύκλων, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακοι, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και αναδιπλωμένοι καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματοι προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς ομίχλης με λειτουργία στατικού φωτισμού στροφής, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, καθίσματα οδηγού/συνοδηγού με λειτουργία μασάζ, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πλοήγησης, υπολογιστής ταξιδιού, ηχοσύστημα με οθόνη αφής, ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, 2 θύρες USB και ενσωματωμένο modem, ασύρματη φόρτιση κινητού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ.
Το σύγχρονο εσωτερικό διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία -ψηφιακά όργανα, οθόνη, θύρες USB κλπ.- που θεωρούνται σήμερα απαραίτητα για οποιοδήποτε αυτοκίνητο, χαρακτηρίζεται δε από μια ιδιαίτερα προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και υλικών.
Διαθέσιμη είναι μια μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων και συστημάτων ασφαλείας, όπως και συστημάτων συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας.
Το λανσάρισμα του αυτοκινήτου γίνεται με τον γνωστό 1.0 βενζινοκινητήρα τούρμπο σε εκδόσεις 125 και 155 ίππων, σε συνδυασμό με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V με ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια, που υποβοηθεί τον βενζινοκινητήρα στο ξεκίνημα και στην επιτάχυνση, προσφέροντας στιγμιαία πρόσθετη ροπή και μειώνοντας έτσι την κατανάλωση.
Το χειροκίνητο κιβώτιο διαθέτει 6 σχέσεις, ενώ από τον Μάιο το αυτοκίνητο θα διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων. Υπάρχει επίσης σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, με πέντε διαφορετικά προφίλ, Eco, Normal, Sport,, Slipery και Trail.
Το νέο Puma αναμφισβήτητα μας άρεσε, χωρίς λοιπές περιστροφές. Ταλαντούχο στο δρόμο, με επιτηδευμένη εμφάνιση, ικανοποιητικούς χώρους, προηγμένη τεχνολογία, υβριδικούς κινητήρες, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και μια εικόνα-διαπιστευτήριο εμπορικής επιτυχίας.
Τέλος, μην ξεχάσουμε να ευχαριστήσουμε τον υπεύθυνο επικοινωνίας της Ford Motor Hellas, Γιάννη Κάττωριτς, για την άλλη μια φορά καινοτόμα εμπεριστατωμένη και ενδιαφέρουσα παρουσίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Αστεροσκοπείο της Πεντέλης.