
Γράφει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗΣ
Βγαλμένο από cartoons του μέλλοντος γεφυρώνει το χθες με το αύριο της Honda ενσωματωμένα σε μια cult διασκεδαστική φιγούρα. High-End Retro ή αλλιώς, όπως πρέπει να είναι το απόλυτο urban electric car.
Από την παρθενική επαφή μαζί του ερωτεύεσαι τις αναλογίες, τις παιδικές σχεδιαστικές αφέλειες, τον ρομαντισμό, την έμφυτη εκκεντρικότητα. Η τελευταία δεν επιβλήθηκε εσκεμμένα από κάποιο διαολεμένο μάρκετινγκ.
Το “μπιμπελό” της Άπω Ανατολής από τη μια σε μεταφέρει στο hi tech κόσμο που έρχεται, με φουλ της ψηφιακής οθόνης και της συνδεσιμότητας στη minimal καμπίνα, κι από την άλλη, σε γυρίζει πολλά χρόνια πίσω σε feeling, στο Civic πρώτης γενιάς με το ανάλαφρο πάτημα, το μαζεμένο χωροταξικά εσωτερικό, τη μεγάλη στεφάνη τιμονιού και την ευχάριστη διάθεση να αλλάξει σβέλτα κατεύθυνση.
Στο Honda e δεν υπάρχουν ορατές χειρολαβές, ούτε εξωτερικοί καθρέπτες. Η αντίφαση έγκειται πως πρόκειται για το απόγειο της απλότητας παρότι σφύζει από τεχνολογικές εφαρμογές. Στο βλέμμα του αναβιώνουν τα Ν360 και Ν600 με τα οποία η Honda πήρε το βάπτισμα του πυρός στην Ευρώπη τη δεκαετία του 70.
Η ελαφριά πόρτα αποκαλύπτει ένα ιδιαίτερο καθιστικό που δεν διακρίνεται για την ευρυχωρία, είναι όμως επιτηδευμένα προσεγμένο, τόσο που δεν θέλεις να ξεκολλήσεις από αυτό.
Οι μεγάλες επιφάνειες με τις ξύλινες επενδύσεις δημιουργούν μια κλασική πολυτελή ατμόσφαιρα, σε αντιδιαστολή βέβαια, οι τεράστιες οθόνες των 12,3’ και 8,8 ιντσών αποτυπώνουν χωρίς περιστροφές τις ψηφιακές ανησυχίες του συμπαγούς ηλεκτρικού Honda.
Το σύστημα πολυμέσων όχι μόνο είναι συμβατό με Android-Auto και Apple-Car-Play, αλλά ακόμη και με παιχνιδομηχανές που επιτρέπουν την προβολή ταινιών μέσω TV-Stick. Δεν τελειώσαμε με τις οθόνες, αφού άλλες δύο έξι ιντσών προβάλλουν εικόνες από τις εξωτερικές κάμερες οι οποίες αντικαθιστούν επάξια τους συμβατικούς καθρέπτες.
Υπερπαραγωγή δηλαδή…
Μετά από ενδελεχή σπουδή οι τεχνικοί της Honda κατέληξαν στη συνταγή της μικρής μπαταρίας 35,5 kWh που δεν προσθέτει υπερβολικό βάρος στο μικρό αμάξωμα. Το κόστος βέβαια είναι η περιορισμένη αυτονομία που επίσημα ανέρχεται στα 210-220 km, ωστόσο, στην πράξη δεν ξεπερνά τα 170 και κάτι km.
Η αξιομνημόνευτη ευελιξία και η λιλιπούτεια ακτίνα στροφής των 4,3 m του Honda e φέρνουν απευθείας το χαμόγελο στο πρόσωπό σου, όσο κινείσαι στην πόλη. Το οποίο διατηρείται για αρκετή ώρα εκεί εξαιτίας της ώθησης που προσφέρει άμεσα η πυκνή ροπή του ηλεκτροκινητήρα των 154 PS.
Νιώθεις πως οδηγείς συγκρουόμενο σε λούνα παρκ με ένα αόρατο χέρι να σε πιέζει στο κάθισμα κάθε φορά που βυθίζεις αποφασιστικά το δεξί πόδι, σαν περιχαρές παιδί που κατευθύνει απλώς το τιμόνι.
Η συνταγή όλα πίσω (ηλεκτροκινητήρας-κίνηση) συμβάλλει στην καλύτερη ελκτική πρόσφυση, στην απουσία αντιδράσεων στο σύστημα διεύθυνσης όπως και στην αυξημένη σταθερότητα όταν ενεργοποιείται το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Το ηλεκτρικό μίνι δύναται να ξεπεράσει τον αστικό προσανατολισμό όταν η χάραξη του δρόμου το επιβάλλει.
Τα επιχειρήματά του στηρίζονται στο χαμηλό κέντρο βάρους, στην ισόποση κατανομή ανάμεσα στους δυο άξονες, στους μεγάλους ακροβολισμένους τροχούς στις γωνίες του αμαξώματος αλλά και στην προθυμία της ανάρτησης να αξιοποιήσει τα δυναμικά χαρακτηριστικά δίχως να “πετσοκόψει” την μέση των επιβατών στο οδικό ανάγλυφο.
Το Honda e προβάρει ευθαρσώς το ρόλο του “μπιζού” στα ηλεκτρικά πόλης. Μπορεί να είναι ακριβό με περιορισμένη αυτονομία και στριμωγμένους χώρους, συνάμα όμως δεν μοιάζει με κανένα άλλο, έχει αδαμάντινο χαρακτήρα και κυρίως, τη σπάνια ικανότητα να δημιουργεί στον χρήστη αίσθημα ευφορίας. Είτε χαζεύει αποσβολωμένος τα οβάλ LED φωτιστικά, είτε οδηγεί. e-motion!
Η φόρτιση διαρκεί:
30 min σε ταχυφορτιστή 100 kW (έως 80%)
31 min σε φορτιστή 50 kW (έως 80%)
4,1 h σε παροχή 7,4 kW (έως 100%)
18,8 h σε οικιακή πρίζα 2,3 kW (έως 100%)
TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΜΟΝΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ (BEV) 113 kW, 154 PS, 32,1 kgm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 35,5 kWh
0-100 KM/H: 8,3”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 145 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 19,6 kWh/100 km
CO2: 0 g/km
ΤΙΜΗ: Από 30.186 ευρώ με επιδότηση (έκδοση 136 PS), από 34.274 ευρώ με επιδότηση (έκδοση Advance 154 PS)