του Γιάννη Τσιρογιάννη
Η νέα γενιά του i10 αναδεικνύει την σαφή πρόθεση της Hyundai να οριοθετήσει προς τα πάνω την… ξεχασμένη κατηγορία Α. Το νέο μικρό δεν αναβαθμίζει απλώς τα αυτοκίνητα πόλης, αλλά πολύ περισσότερο, μεταβάλλει την οπτική που είχαμε γι αυτά μέχρι σήμερα.
Το νέο i10 εναρμονίζεται πλήρως με τις απαιτήσεις του σήμερα σε κάθε επιμέρους τομέα. Έχουμε και λέμε, δυναμικός σχεδιασμός, προηγμένες τεχνολογίες ασφαλείας για πρώτη φορά σε όχημα πόλης καθώς και αυξημένες δυνατότητες συνδεσιμότητας όπως προτάσσει η εποχή.
Όπως και ο προκάτοχός του, σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάζεται επί ευρωπαϊκού εδάφους. Κάτι βέβαια που επιβεβαιώνεις εξωτερικά κυρίως με τις μυώδεις γραμμές αλλά και την πληθώρα νέων σχεδιαστικών στοιχείων που του προσδίδουν μοντέρνα όψη. Με τη σειρά του, το εσωτερικό επιβεβαιώνει την αναβάθμιση σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.
Η Hyundai τοποθέτησε οθόνη αφής 8 ιντσών στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, ενώ εξόπλισε το i10 με ηλεκτρονικούς φύλακες αγγέλους, μεταξύ των οποίων τα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης, κόπωσης οδηγού, προειδοποίησης ορίου ταχύτητας, αλλαγής λωρίδας αλλά και αυτόματης επιλογής δέσμης φώτων.
Εμπρός τα LED φώτα ημέρας ενσωματώθηκαν στη μεγαλύτερη γρίλια ενώ η σχεδίαση τους πραγματοποιήθηκε από λευκό χαρτί. Στο πίσω μέρος τοποθετήθηκε σπορ προφυλακτήρας, διαχύτης αλλά και μια μικρή αεροτομή.
Επίσης, το στοιχείο που θα ξεχωρίσεις απευθείας στο προφίλ είναι το λογότυπο το οποίο είναι τοποθετημένο μεταξύ της κολώνας της πέμπτης πόρτας και του χώρου αποσκευών. Το i10 δείχνει μεγαλύτερο παρόλο που το μήκος του δεν έχει διαφοροποιηθεί.
Από την άλλη, η σημαντική αύξηση των 40 χιλιοστών στο μεταξόνιο επιφέρει ευεργετικά αποτελέσματα στους διαθέσιμους εσωτερικούς χώρους, τόσο για τους πίσω επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους (252 lt).
Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μια μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών που περιλαμβάνει το σύστημα ψυχαγωγίας το οποίο διαθέτει σύνδεση για Apple CarPlay αλλά και Android Auto.
Επιπλέον υπάρχει ασύρματη φόρτιση αλλά και μια έξυπνη εφαρμογή για smartphones που επιτρέπει αυτόματη πρόσβαση σε μερικές λειτουργίες του αυτοκινήτου όπως είναι οι ρυθμίσεις για τον έλεγχο του κλιματισμού.
Το νέο i10 διατίθεται με τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1 λίτρου ο οποίος αποδίδει 67 PS και 9,9 kgm ροπής. Επίσης υπάρχει μία ακόμη επιλογή ατμοσφαιρικού κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρου με ισχύ 84 PS και ροπή 12,0 kgm.
Τα δύο μηχανικά σύνολα συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, ή με αυτόματο επίσης 5 σχέσεων (+700 ευρώ). Πωλείται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού. Οι τιμές για το 1.0 των 67 PS ξεκινούν από τα 11.340 ευρώ, ενώ για το 1.2 των 84 PS ανεβαίνουν στα 11.890 ευρώ.
Σε ότι αφορά στους πιο ανήσυχους οδηγούς, το i10 διατίθεται και με τον “καλό” 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο T-GDi βενζινοκινητήρα του ενός λίτρου των 100 PS στην έκδοση N Line (15.490 ευρώ).
Το i10 απέδειξε πως λοξοκοιτάζει κυριολεκτικά με την οδική συμπεριφορά και τους ραφιναρισμένους τρόπους προς την επόμενη μεγαλύτερη κατηγορία. Αυτή δηλαδή των supermini, έχοντας ως βασικούς άξονες την προσεγμένη κύλιση, τα χαμηλά επίπεδα θορύβου στην καμπίνα αναλογικά με το τι ισχύει στην κλάση, αλλά και τις ουδέτερες αντιδράσεις σε λίγο πιο σβέλτους ρυθμούς από αυτούς που επιτάσσει το αστικό περιβάλλον.
Πρόσημο θετικό λοιπόν για το νέο παιδί της Hyundai, το οποίο εισάγει τα αυτοκίνητα πόλης στην επόμενη μέρα. Καμία έκπτωση εκ μέρους του σε καίριους τομείς που υπερτερούσαν διαχρονικά τα αμέσως μεγαλύτερα αυτοκίνητα. Μπράβο Hyundai…