του Γιάννη Τσιρογιάννη

Η νέα γενιά του i20 χαρακτηρίζεται εξαιρετική και βάζει δικαίως ψηλά τον πήχη αφού εκσυγχρονίστηκε πλήρως εντός και εκτός και υιοθέτησε προηγμένη τεχνολογία σε όλους τους τομείς.

Το i20 είναι χάρμα οφθαλμών από όποια γωνία και να το χαζέψεις. Κάθε του λεπτομέρεια είναι προσεγμένη στο έπακρο να προκαλεί.

Οι ακμές παντρεύονται τις καμπύλες με το αποτέλεσμα να κολακεύει αρκετά τη νέα γενιά του σουπερμίνι της Hyundai.

Oι διαστάσεις του i20 είναι εμφανώς αυξημένες συγκριτικά με τις αντίστοιχες του προκατόχου του, παραπέμποντας σχεδόν σε μικρομεσαίο.

Το μικρό Hyundai ενσωματώνει για πρώτη φορά 48βολτη ήπια υβριδική τεχνολογία αλλά και 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο iMT, με ηλεκτρονικό συμπλέκτη και λειτουργία coasting. Αμφότερα συνοδεύουν τον 3κύλινδρο 1.000άρη τούρμπο κινητήρα βενζίνης, απόδοσης 100 ή 120 ίππων.

Εντός η εικόνα συνεχίζει να είναι ελκυστική με σύγχρονο αέρα και πολύ καλή συναρμογή. Στο κέντρο δεσπόζει μια εύχρηστη, αιωρούμενη, οθόνη αφής διαμέτρου 8’’ για το σύστημα πολυμέσων, ενώ υπάρχει και ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών με 4 επιλογές διαρρύθμισης.

Τα μαύρα σκληρά πλαστικά θολώνουν κάπως την θετική εικόνα, στοιχείο όμως που ξεπερνάς σχετικά γρήγορα. Η θέση οδήγησης είναι καλή με αρκετό χώρο για τα πόδια, το τιμόνι έρχεται αρκετά έξω και το πλάτος αποδεικνύεται επαρκές, ώστε να μη νιώθεις ποτέ στριμωγμένος.

Το κάθισμα είναι άνετο παρότι δεν διαθέτει ρυθμιζόμενη στήριξη μέσης. Στο πεδίο των χώρων, το i20 παίρνει άριστα, με κορυφαίους τόσο εκείνους για τους πίσω επιβάτες, όσο και τον αντίστοιχο των αποσκευών (352 λίτρα).

Η τιμή του υβριδικού i20 ξεκινά από 15.990 ευρώ προσφέροντας πολύ πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό με πολλά σύγχρονα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού.

Σύγχρονες τεχνολογίες πλαισιώνουν τον 3κύλινδρο 1000άρη τούρμπο κινητήρα άμεσου ψεκασμού βενζίνης των 100 ίππων και των 17,5 kgm ροπής.

Το σύστημα ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση του οχήματος και εν συνεχεία τροφοδοτεί το i20 με ηλεκτρική ενέργεια έως 12 kW και 5,6 kgm ροπής. Έτσι, μειώνεται η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 έως και 4%.

Το ποσοστό αυτό αυξάνεται αν συνυπολογίσετε και το πρωτοποριακό 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο iMT (Intelligent Manual Transmission) με ηλεκτρονικό συμπλέκτη.

Μόλις ο οδηγός αφήσει το πόδι του από το γκάζι και έχει επιλέξει το πρόγραμμα “Eco”, απεμπλέκεται το μοτέρ προκειμένου να συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης. Η Hyundai ανακοινώνει 4,1 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 από 95 γρμ./χλμ. – αμφότερα βάσει NEDC.

Ο 1000άρης των 100 ίππων είναι πρόθυμος ανεβάζοντας με όρεξη στροφές, ενώ, διακρίνεται σε τράβηγμα από χαμηλό εύρος περιστροφής. Σημειώστε πως δεν ενοχλεί με τον θόρυβο που εκπέμπει, ενώ, δείχνει να προσαρμόζεται εύκολα στις εκάστοτε απαιτήσεις.

Στην πόλη το i20 αποδεικνύεται εύκολο στη χρήση προσφέροντας μια σφιχτή αίσθηση με καλή ποιότητα κύλισης ακόμη και στις συνεχείς ανωμαλίες του δρόμου. Σε απαιτητικό περιβάλλον από την άλλη, στις στροφές, το i20 συνεργάζεται ιδανικά με τον οδηγό του εμπνέοντας ασφάλεια στην γρήγορη οδήγηση, κυρίως λόγω του άκαμπτου πλαισίου αλλά και των περιορισμένων κλίσεων του αμαξώματος υπό πίεση.

Ριζικά διαφοροποιημένο, μερικώς εξηλεκτρισμένο, με σύγχρονα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και συνδεσιμότητας, το νέο i20 βάζει στόχο απευθείας την κορυφή.

Η δυναμική σιλουέτα με ακμές σε κάθε επιφάνεια και έντονο σπορ χαρακτήρα, οι γενναιόδωροι χώροι, οι νέας εσοδείας τεχνολογίες και η ευκολία χρήσης, χτυπούν πραγματικά κόκκινο. Εύγε…