Γράφει ο Γιάννης Τσιρογιάννης

Τα B-SUV αποτελούν αναμφισβήτητα το trend της εποχής. Δεν χρειάζεσαι ανοικονόμητες διαστάσεις, θηριώδεις κινητήρες ή μεγαλοπρεπείς προδιαγραφές προκειμένου να έχεις ένα σύνολο που τα κάνει όλα ή σχεδόν όλα.

Τα supermini είναι όντως μικρά και μη πρακτικά για μια οικογένεια, τα μικρομεσαία πεντάθυρα είναι ανεξήγητα ακριβά και χωρίς κάποιο ιδιαίτερο νόημα πλέον, οπότε λογικά ο κλήρος πέφτει στα SUV της δεύτερης κατηγορίας οχημάτων. Γιατί; Επειδή σε compact διαστάσεις χωρούν τους πάντες και τα πάντα, σου παρέχουν τη δυνατότητα να επιβιβάζεσαι σχεδόν όρθιος στο εσωτερικό χωρίς να αποκομίσεις λουμπάγκο στη μέση και όπως και να το κάνουμε, νιώθεις αυτό τον αέρα υπεροχής στην καμπίνα τους, κοιτώντας “αφ’ υψηλού” τα δρώμενα τριγύρω.

Γι’ αυτούς και άλλους τόσους λόγους τα B-SUV πολλαπλασιάζονται στους δρόμους με γεωμετρική πρόοδο, κατακτώντας τις καρδιές και των δυο φύλων ανεξαρτήτως ηλικίας.

Το νεότερο από την πολυπληθή παρέα των B-SUV είναι το αναγεννημένο Opel Mokka που σκοπεύει να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία της πρώτης γενιάς, απεμπολώντας μετά από τόσα έτη το «X» από την κωδική ονομασία. Με μήκος 4,15 m αποδεικνύεται 125 mm πιο «κοντό» συγκριτικά με το προηγούμενο, όμως έχει αυξημένο μεταξόνιο κατά 2 mm και μεγαλύτερο πλάτος κατά 11 mm.

Το compact όχημα ελεύθερου χρόνου της Opel υπόσχεται δικαιολογημένα άνετους χώρους για πέντε επιβάτες αλλά και χώρο αποσκευών χωρητικότητας 350 lt. Αισθητικά το Mokka κάνει τη διαφορά, αφού πρόκειται για ένα σύγχρονο συμπαγές crossover με εκκεντρική σχεδίαση και ελκυστική διχρωμία. Παράλληλα, μας αρέσει η νέα ενιαία πρόσθια μάσκα Opel Vizor την οποία θα δούμε σε αρκετά μελλοντικά μοντέλα της φίρμας. Στην καμπίνα του δεσπόζει ένα πλήρως ψηφιακό κοκπιτ με την ονομασία Pure Panel, αλλά και δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες στον πίνακα οργάνων αλλά και το σύγχρονο σύστημα πολυμέσων.

Το νέο Mokka βασίζεται στην ελαφρύτερη και πιο άκαμπτη πλατφόρμα CMP του Ομίλου PSA. Αυτή εξασφαλίζει χαμηλότερο βάρος έως και 120 kg σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο όπως επίσης και αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας σε ποσοστό που φτάνει το 30%. Για πρώτη φορά στην ιστορία το Mokka διατίθεται σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση (Mokka-e), με 136 PS και 26,5 kgm ροπής, μέσω μπαταρίας η χωρητικότητα της οποίας ανέρχεται στα 50 kWh.

Το νέο Opel προσφέρεται επίσης με τον 3κύλινδρο 1.2 turbo βενζίνης των 100 ή 130 PS και ροπή 20,9 ή 23,5 kgm αντίστοιχα, ο οποίος συνδυάζεται είτε με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο (και στις δυο περιπτώσεις), είτε με 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (στη δεύτερη). Η έκδοση με τον 1.5 diesel που είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή, αποδίδει 110 PS και 250 Nm ροπής και συνδυάζεται με εύχρηστο χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Η χαμηλή κατανάλωση και οι περιορισμένες εκπομπές αποτέλεσαν πρωταρχικό ζητούμενο για τους ανθρώπους της Opel, κάτι που διαπιστώσαμε κι εμείς. Πρόκειται για μία δοκιμασμένη λύση με σημαντικά οφέλη για τον οδηγό που αναζητά οικονομία και απροβλημάτιστη λειτουργία για πολλά χιλιόμετρα.

Το νέο Mokka διαθέτει μια σειρά από προηγμένα συστήματα ασφαλείας (ενεργό cruise control, φώτα IntelliLux LED matrix, πανοραμική κάμερα 180 μοιρών οπισθοπορείας και άλλα πολλά), όπως επίσης και μια πλήρη γκάμα hi-tech συστημάτων πλοήγησης.

Στο δρόμο, το νέο Mokka έχει τον δικό του τρόπο να κάνει τα πράγματα χωρίς υπερβολές και δράματα, με μία αξιοθαύμαστη ομοιογένεια και πάντα με μία “ψαγμένη” ποιότητα στην κύλιση και στην άνεση της ανάρτησης.

Διατίθεται σε τρεις εκδόσεις, Elegance, GS Line και Ultimate με πληθώρα εξοπλιστικών στοιχείων και δεκάδες δυνατότητες εξατομίκευσης στους χρωματισμούς του και τον διάκοσμο του σαλονιού. Πρόκειται ξεκάθαρα για ένα πλήρες και φρέσκο σε χαρακτήρα B-SUV, από μία Opel που ανεβάζει συνεχώς ρυθμούς.

Οι τιμές του νέου Mokka ξεκινούν από 24.900 ευρώ για την έκδοση 1.2 βενζίνης με ισχύ 130 ίππους και από 26.200 ευρώ για την έκδοση 1.5 diesel με ισχύ 110 ίππους.