Γράφει ο Γιάννης Τσιρογιάννης

Το καλά κρυμμένο μυστικό του νέου C40 Recharge. Το διακρίνεις στο δρόμο ως ένα κομψό SUV, μη ξέροντας φυσικά τι πραγματικά σε περιμένει μόλις αυτό βρεθεί στον ανοιχτό δρόμο…

Για πάμε. To νέο και εντυπωσιακό C40 Recharge εκτοξεύεται κάθε φορά που πατάς αποφασιστικά το γκάζι, λες και πρόκειται για ένα υπερυψωμένο supercar. Κυριολεκτικά τίποτα λιγότερο.

Ο ατίθασος νέος που μάρσαρε επιδεικτικά στο φανάρι το φτιαγμένο GTI του, ακόμη προσπαθεί να συνειδητοποιήσει τι ακριβώς του συνέβη…

Με το που το φανάρι έγινε πράσινο ένα κομψό SUV δίπλα του με σουηδική προέλευση, όχι μόνο τον “κατάπιε” χωρίς κόπο αλλά εξαφανίστηκε από προσώπου γης, κάπου στο βάθος του δρόμου.

Χωρίς περιστροφές λοιπόν αυτό είναι το C40 Recharge Twin. Ως αμιγώς ηλεκτρικό με δυο πανίσχυρους ηλεκτροκινητήρες στα σωθικά του οπότε και τετρακίνητο, απογειώνεται πραγματικά όταν και όποτε το αποφασίσει ο οδηγός του.

Μόλις 4,7 δευτερόλεπτα αρκούν προκειμένου να πιάσει από στάση τα πρώτα 100 km/h και φυσικά, αυτό αποτελεί μόνο τη μια όψη του νομίσματος. Η άλλη αφορά τις ρεπρίζ, όπου απελευθερώνονται αστραπιαία 660 Nm ροπής σπρώχνοντας με λύσσα το σμιλευμένο αμάξωμα του.

Το C40 Recharge εκκινεί αθόρυβα με το που κάθεσαι στην θέση του οδηγού. Βγαίνεις αθόρυβα από το γκαράζ, κινείσαι μυοχαλαρωτικά σαν σε κυλιόμενο διάδρομο αεροδρομίου, βρίσκεις το πρώτο κομμάτι ανοιχτού δρόμου και πατάς απότομα το γκάζι.

Oh my God!

Σαν ξαφνικά να κόπηκε το σχοινί από έναν γιγάντιο καταπέλτη που σε εκτόξευσε εμπρός σαν πύραυλο προσπαθώντας να μην πάθεις blackout από την επιτάχυνση. Στην έκδοση με τους δύο ηλεκτροκινητήρες των 204 ίππων έκαστος, ένας σε κάθε άξονα, παράγει συνδυαστικά 408 ίππους και 660 Nm ροπής.

Ένα σύνολο εκρηκτικών επιδόσεων και εκρηκτικών ρεπρίζ, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ/ώρα.

Η μπαταρία του συστήματος είναι ενεργειακής χωρητικότητας 78 kWh εξασφαλίζοντας αυτονομία της τάξης των 420 χιλιομέτρων (WLTP). Μπορεί να φορτίσει σε ρεύμα DC έως και 150 kW, με την φόρτιση να διαρκεί περίπου 40 λεπτά της ώρας έως το 80% σε αντίστοιχης ισχύος ταχυφορτιστή, ή 120 λεπτά σε ταχυφορτιστή DC των 50 kW.

Η συστοιχία μπαταριών είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο των επιβατών και είναι κλεισμένη σε έναν ειδικό κλωβό ασφαλείας, ο οποίος όχι μόνο την προστατεύει αλλά λειτουργεί και ως δομικό στοιχεί του πλαισίου CMF.

Η τιμή του C40 Recharge Twin P8 AWD με τους 408 ίππους ξεκινά από τα 61.008 ευρώ.